Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - V rámci "Evropského týdne mobility", který se v České republice koná již pošesté, se bude v pondělí 18.9.2006 konat "Den pražské železnice". V tento den bude pražská městská linka (Roztoky u Prahy - Praha-Libeň) jezdit podle rozšířeného jízdního řádu. Většina spojů bude z Prahy Libně prodloužena až do Prahy Hostivaře a opačně, většina spojů bude výchozí ze stanice Praha-Hostivař. Na spoje bude pravděpodobně nasazena jednotka "CityElefant" 471.022 a "Regionova" Královéhradeckého kraje (006 nebo 007).
Kromě prodloužené městské linky se bude železnice prezentovat ve stanici Praha-Holešovice, kde bude cestujícím prezentována stavba "Nové spojení" a další chystané železniční projekty.
Na přiloženém snímku je CityElefant 471.022 v Praze-Sedlci dne 2.9.2006, foto: Paolo3
Další info a jízdní řád viz plakát v pdf.
Program evropského týdne mobility v Praze najdete na stránkách magistrátu.
Kromě prodloužené městské linky se bude železnice prezentovat ve stanici Praha-Holešovice, kde bude cestujícím prezentována stavba "Nové spojení" a další chystané železniční projekty.
Na přiloženém snímku je CityElefant 471.022 v Praze-Sedlci dne 2.9.2006, foto: Paolo3
Další info a jízdní řád viz plakát v pdf.
Program evropského týdne mobility v Praze najdete na stránkách magistrátu.
Karel Chýla | 17.9.2006 (19:02)
Související zprávy
18.09.2006 (15:46)
Regionova mi osobne prijde podobne zprasena rekonstrukce jako prazske tramvaje T3.
Zde ale podobnost konci. V Praze techto tramvaji jezdi jiz desitky, ne-li stovky, ale v zivote jsem nezaznamenal ze by je nekdo vychvaloval do nebes. Spise naopak. Nejsou prachy, proto pouze tato rekonstrukce a nedela se z toho zadne velke halo. Ze zastaraleho vozidla se proste zadny zazrak neudela, pouze jeste par let poslouzi.
Zatimco CD z regionovy delaji neco naprosto uzasneho, ale kdyz do toho clovek vleze je to stara "dobra" 810ka ze...
Zde ale podobnost konci. V Praze techto tramvaji jezdi jiz desitky, ne-li stovky, ale v zivote jsem nezaznamenal ze by je nekdo vychvaloval do nebes. Spise naopak. Nejsou prachy, proto pouze tato rekonstrukce a nedela se z toho zadne velke halo. Ze zastaraleho vozidla se proste zadny zazrak neudela, pouze jeste par let poslouzi.
Zatimco CD z regionovy delaji neco naprosto uzasneho, ale kdyz do toho clovek vleze je to stara "dobra" 810ka ze...
18.09.2006 (15:17)
tak sem poprvé jel regionovou..., teda ale já bych se za to styděl z fotek to možná vypadá dobře... ale jízda je katastrofální. Hluk, drncání, skřípot, pípot a kde co. Ani s koridorovanou tratí si to nerozumělo. Při brždění to byla fakt hrůza, to snad ani nemůžou myslet vážně. Byl sem rád že sem z toho vlaku zmizl co nejdřív. A ani celkem četné osazenstvo vlaku nebylo příliš nadšeno. A ještě přidávám zajímavý postřeh, většina lidí co nastupovala, tak mačkala u dveří tlačítko "zastávka na znamení"... koho to napadlo dát ke dveřím tlačíko... když se všude jinde používá k otevíráním dveří ? :) Ještě že pak přijel ešus... to bylo hned o něčem jiném.
18.09.2006 (14:32)
A ještě něco. Jsem zvědav, až v prosinci na 091 výrazně zesílí provoz díky novým R, jak se do toho bude ML motat. Už teď si pokaždé, když "poskakuje" rychlík s 500 lidmi za tímto motorákem s 5 lidmi až do/z Roztok říkám, jestli by nebylo lepší, aby těch pár lidí jelo normálním Os 96**.
18.09.2006 (14:24)
860.003: Ale právě ty, kteří dřepí v těch autech, by měly ČD přetahovat do vlaku a ne ty, kteří již veřejnou dopravu používají. To je jako, kdyby Tesco mělo jedinou reklamu na svůj hypermarket až přímo na prodejní ploše.
18.09.2006 (9:27)
chtěl sem užít MŽL v 8:51 z Hostivaře, ale ještě v 8:56 žádná nedorazila. Děkuji ČD za skvělé služby!
18.09.2006 (9:27)
1/ Plakáty
Tak třeba v Roztokách (tedy v místě, kde ML končí) jsem si žádného plakátu nevšiml. Možná, že je na nástupišti a ve voze, nevím - už jsem 2 týdny kvůli nemoci vlakem nejel. Faktem je, že plakáty na místech, kam se bez jízdenky nemůže asi mnoho nových cestujících nepřilákají ;-)
2/ Roztoky
Stoupá zde použití vlaku a ML obzvláště. "Problém" kopce může snadno vyřešit návazná autobusová doprava; v některých podobných lokalitách už dávno funguje. Navíc - nezajíždí se do Roztok také proto, že by byla jinak dlouho blokována kolej?
3/ Jednak není tramvaj do Suchdola ještě "sichr", ale i kdyby byla, tak bych jízdní dobu ze Suchdola do Holešovic bus+vlak : tram rozhodně neporovnával :-) A říkat, že je ML šaškárna - to snad nemyslíte vážně?!
Tak třeba v Roztokách (tedy v místě, kde ML končí) jsem si žádného plakátu nevšiml. Možná, že je na nástupišti a ve voze, nevím - už jsem 2 týdny kvůli nemoci vlakem nejel. Faktem je, že plakáty na místech, kam se bez jízdenky nemůže asi mnoho nových cestujících nepřilákají ;-)
2/ Roztoky
Stoupá zde použití vlaku a ML obzvláště. "Problém" kopce může snadno vyřešit návazná autobusová doprava; v některých podobných lokalitách už dávno funguje. Navíc - nezajíždí se do Roztok také proto, že by byla jinak dlouho blokována kolej?
3/ Jednak není tramvaj do Suchdola ještě "sichr", ale i kdyby byla, tak bych jízdní dobu ze Suchdola do Holešovic bus+vlak : tram rozhodně neporovnával :-) A říkat, že je ML šaškárna - to snad nemyslíte vážně?!
18.09.2006 (9:19)
Ad 860 003: ML není šaškárna, pro většinu z těch, co s ní pravidelně jezdí, představuje značnou úsporu času (já s ní jezdil 2 roky z Ládví do Suchdola a na jedné cestě ušetřil 10-15 minut). Rozhodně se nedá říci, že by cestující z Roztok nevyužívali vlak, pochopitelně ti, co bydlí nahoře na sídlištích, jezdí spíše autobusem, ti, co bydlí dole kolem nádraží, využívají vlaku hojně a to včetně ML. Navíc pro cestu typu Rozotky-Holešovice se vyplatí jet autobusem k nádraží a tam přestoupit na vlak. Při návaznosti je to rychlejší než přes Dejvice.
Tramvaj do Suchdola se sice plánuje, ale zatím nestaví a asi ještě dlouho nebude. Navíc cestujícím z Holešovic a okolí a stejně tak dojíždějícím od Kolína rozhodně k ničemu nebude. Pro ty bude pořád rychlejší přestoupit v Libni a jet do Suchdola, popř. v budoucnu na Podbabu.
Samozřejmě je otázka, zda by nemohla ML vozit více lidí, já jsem přesvědčen o tom, že ano. Chtělo by to zejména odstranit nepravidelnosti v taktu, udělat provoz i o víkendech a lépe informovat cestující. Prodloužení do Hostivaře je dobrý nápad, který by mohl ale chtělo by to více zastávek (zejména Zahradní město), ale to už je trochu jiná otázka.
Tramvaj do Suchdola se sice plánuje, ale zatím nestaví a asi ještě dlouho nebude. Navíc cestujícím z Holešovic a okolí a stejně tak dojíždějícím od Kolína rozhodně k ničemu nebude. Pro ty bude pořád rychlejší přestoupit v Libni a jet do Suchdola, popř. v budoucnu na Podbabu.
Samozřejmě je otázka, zda by nemohla ML vozit více lidí, já jsem přesvědčen o tom, že ano. Chtělo by to zejména odstranit nepravidelnosti v taktu, udělat provoz i o víkendech a lépe informovat cestující. Prodloužení do Hostivaře je dobrý nápad, který by mohl ale chtělo by to více zastávek (zejména Zahradní město), ale to už je trochu jiná otázka.
18.09.2006 (9:08)
Jinak ty plakáty jsou na každém sloupu na všech nádražích, v metru a na některých zastávkách MHD. V metru se to hlásilo. Takže pokud jste o tom navěděli tak dřepíte buď u počítačů nebo v autech.
18.09.2006 (9:02)
Proč by tam měla jezdit Regionova? Ona je elektrická? Podle mně je celá ML jenom šaškárna aby v Praze byla nějaká městská linka. ČD nemají pro podobné aktivity vhodné vozidlo. To začínalo s 471, pak 3 vozový 451, pak 810, další v pořadí bude asi MUV s lavičkama na plošině. Co takhle upravit KT8 na 3000 a schválit pro železniční provoz??? Obyvatelé Roztok jezdí autobusem protože se jim nechce chodit z nádraží do kopce. A do Suchdola se plánuje tramvaj.
18.09.2006 (8:37)
Taky kdybych náhodou nejel ML ze Sedlce do Holešovic, tak bych o tom nevěděl. Neříkám, že by na to měly viset po celé republice billboardy :)), ale takhle to moc nových lidí nepřiláká, max. ty co už jezdí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko