Vyjádření Michaela Cramera, ze strany Zelených v Evropském parlamentu, k zastavení výstavby mostu z Kalábrie na Sicílii:
„Nová italská vláda prokázala moudrý úsudek a zabránila šílenému projektu, kterým si chtěl Prodiho předchůdce vystavět pomník z peněz Evropské unie. Již v listopadu 2005 se Zelení zasadili o to, aby byly příspěvky na tuto stavbu z fondů EU značně omezeny. Zamítnutí stavby mostu, která by přišla na 6 miliard €, je prvním krokem zpět k rozumné evropské dopravní politice. Tak jako v minulosti ovlivňuje národní egosimus rozdělování prostředků na stavbu 30 projektů TEN-T (Transevropské stítě). Ty mají, dle Evropské komise, zajistit revitalizaci velkých evropských magistrál. Zelení jsou naopak toho názoru, že by se prostředky měly prioritně věnovat na výstavbu kvalitních železničních spojení mezi starými a novými zeměmi EU. Případ v Messině by měl zapůsobit jako odstrašující případ pro výstavbu předraženého mostu mezi Německem a Dánskem (Fehmarnbelt-Brücke), dále pro 250 km dlouhý tunel, který by měl spojovat Mnichov s Veronou či alpský tunel, který by měl spojovat Lyon s Turínem. Tyto megaprojekty omezují smysluplné investice do modernizací, jako jsou třeba tratě Berlín - Varšava - Riga - Talinn či Paříž - Štrasburk - Vídeň - Bratislava.“
Vyjádření bylo redakčně kráceno; stanovisko nemusí vyjadřovat názor redakce.
Space: 1) Zřejmě souhrn tratí umožňujících spojení mezi zmíněnými městy. Cestování vlakem v méně rozvinutých zemích bývá leckdy otřesné. Na druhé straně je také třeba vytvořit podmínky k tomu, aby našinec pro tyto dálkové cesty volil vlak. Co bude platné, že se nebude muset přestupovat v mořském úseku do trajektu, když evropská železniční síť bude málo využívaná pro cesty, pro něž je zcela nejvhodnější - cesty dálkové.
2/ Ten "megaprojekt" Lyon-Torino mě přijde jako nejrozumnější varianta dopravy Francie-Itálie...jak použitelností, tak i ekologicky (ekonomické výpočty přenechám jiným)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.