..: Srážka osobního a nákladního vlaku na trati 070 :..

nehodaKropáčova Vrutice - Doplněno 21.2. - dnes v 8.10 hodin se v Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku srazil motorový rychlík (R940) jedoucí z Prahy do Tanvaldu s nákladním vlakem Pn 64439. Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku a lehce několik cestujících. Vykolejil motorový vůz rychlíku a několik vozů nákladního vlaku. Do stanice směrem od Mladé Boleslavi vjížděl nákladní vlak. Rychlík jedoucí od Všetat měl ve stanici zastavit, ale projel odjezdové návěstidlo v poloze zakazující jízdu a v rychlosti několika desítek kilometrů (údajně 20 - 30 km/h) narazil do boku vjíždějícího nákladního vlaku.

Provoz na trati se podařilo obnovit ještě v pondělí večer, ale ve stanici je dovolena jízda jen po 1.staniční koleji. Do té doby jezdily místo vlaků autobusy. Příčiny nehody jsou zatím nejasné. Vše ale nasvědčuje tomu, že neprokáže-li komisionální prohlídka technickou závadu na lokomotivě, půjde o selhání lidského činitele. Předběžné výsledky by měly být známé koncem tohoto týdne.

Zdroj a fotografie : Drážní inspekce

Zpočátku se média rozcházela v počtu zraněných. Podle serveru Novinky.CZ bylo zraněno celkem pět osob. Těžce zraněného strojvedoucího rychlíku transportovala letecká záchranná služba do Prahy s úrazem hlavy, zhmožděním hrudníku a břicha. Těžce zraněná žena byla přebezena do nemocnice v Mladé Boleslavi s naraženým hrudníkem, hlavou a zhmožděnou končetinou. Další dvě osoby byly předány v nemocnici v Mělníce - mladá slečna s cizím tělesem v oku a muž s podezřením na zlomeninu žeber.

Vedení Českých drah se o zdravotní stav zraněných cestujících aktivně zajímá. "V případě hospitalizované cestující, pokud to umožní její zdravotní stav, mám eminentní zájem na osobní návštěvě v nemocničním zařízení s cílem vyjádřit především lítost nad celou událostí a způsobeným zraněním. Zraněnou cestující České dráhy samozřejmě odškodní. Skutečnost, že došlo ke střetnutí s následky na zdraví cestujících, i když v tuto chvíli neznáme přesné příčiny jeho vzniku, nás velmi mrzí a cestujícím se omlouváme za způsobené nepohodlí," uvedl Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Zdroj: Novinky.cz

Zpoždění vlaků se udržují na relativně únosné hodnotě do 30 minut. Postiženým vozidlem je motorový vůz 854.006 Emilka. Rychlík R940, tvořený náhradní soupravou, měl na odjezdu z Bakova nad Jizerou zpoždění 80 minut. Soudě dle Babitronu, rychlík byl pravděpodobně v Turnově ukončen. Výše odhadované škody je v tuto chvíli 15 mil. Kč s tím, že poškozena jsou jak vozidla tak železniční svršek.

Tisková zpráva Drážní inspekce
nehoda nehoda


michawel | 20.2.2006 (9:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.02.2006 (18:55)  
a co zamrzlý vzduch v hadicích?
registrovaný uživatel jim 
20.02.2006 (18:09)  
sorry asi je to spatne napsano .kazdej fira by rozhodne na nej pozor daval!
registrovaný uživatel jim 
20.02.2006 (18:07)  
maro:zadnej fira by nedaval pozor na zacvikara.A rozhodne by se psalo ze tam byly dva.
registrovaný uživatel maro 
20.02.2006 (17:58)  
Ten fíra tam určitě někoho měl (třeba zácvik) i to je možné. Myslel si, že to ten zácvik zvládne a tak třeba četl noviny nebo podřimoval.
20.02.2006 (17:20)  
854 mají LS90, to by musel mačkat ve spánku, i to je ovšem možné;
dle CDS existovaly tři R 940:
1) který skončil v Kropáčově Vrutici
2) ten co jel z MB do Turnova (+75)
3) ten co dojel do Tanvaldu v 10.14 (+13)
registrovaný uživatel Bean 
20.02.2006 (17:20)  
Tak jsem poskytnul http://www.854foto.net/ nějaké foto z nehody. Kdo má zájem, nechť se podívá.
registrovaný uživatel qik-qak  mail  
20.02.2006 (16:19)  
asi tam v kabině s někým kecal... anebo třeba usnul...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.02.2006 (16:10)  
Toto se dnes v poledne objevilo v redakcnim mailu:

Dobrý den,
dnes ráno jsem jel R 940 a vše jsem viděl. Stručně Vám napíšu, jak se to odehrálo. Seděl jsem v prvním voze za motorem 854 006 "Emilka", u vjezdového návěstidla jsem zaregistroval návěst VýSTRAHA, při průjezdu kolem výpravní budovy se mi zdálo, že jedeme na výstrahu nějak rychle, tak jsem se podíval do prava, kde už vše bylo vše viděl. Na všech odjezdových návěstidlech do Chotětova bylo STůJ a na vyhýbkách náklad, který vjížděl na vedlejší kolej. Chtěl jsem skočit po záchrance, ale v tu chvíli vlak už brzdil. Nezbývalo, než se držet a čekat. Dovolím si odhadnout, že jsme do nákladu narazili asi 20-30 km/h. Náklad podle mě jel 40 km/h (odbočkou). Narazili jsme zhruba do poloviny nákladního vlaku, složeného naštěstí z prázdných vozů Falls. Nákladní vozy rozházené po dvou kolejích, motorový vůz má slisovanou celou pravou stranu stanoviště a kousek za stanovištěm. Strojvedoucí nestihl utéct, já vím proč, ale to nechci šířit, a zůstal napasován na schůzkách u levých nástupních dveří a celý ovládací pult na něm ležel.Prorazilo ho to i s tím pultem skrz tu stěnu do uličky. Strojvedoucí vážně zraněn. Asi deset až patnáct cestujících lehce zraněno (odřeniny, naraženiny).

Autor si nepreje byt jmenovan.
registrovaný uživatel zarkow  mail  
20.02.2006 (16:08)  
No kapitán sice lod opousti jako posledni ale i tak....Urcite by se snazil zastavit vsemi prostredky....
registrovaný uživatel lamer 
20.02.2006 (15:12)  
mělo být myslíte :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko