..: Srážka osobního a nákladního vlaku na trati 070 :..

nehodaKropáčova Vrutice - Doplněno 21.2. - dnes v 8.10 hodin se v Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku srazil motorový rychlík (R940) jedoucí z Prahy do Tanvaldu s nákladním vlakem Pn 64439. Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku a lehce několik cestujících. Vykolejil motorový vůz rychlíku a několik vozů nákladního vlaku. Do stanice směrem od Mladé Boleslavi vjížděl nákladní vlak. Rychlík jedoucí od Všetat měl ve stanici zastavit, ale projel odjezdové návěstidlo v poloze zakazující jízdu a v rychlosti několika desítek kilometrů (údajně 20 - 30 km/h) narazil do boku vjíždějícího nákladního vlaku.

Provoz na trati se podařilo obnovit ještě v pondělí večer, ale ve stanici je dovolena jízda jen po 1.staniční koleji. Do té doby jezdily místo vlaků autobusy. Příčiny nehody jsou zatím nejasné. Vše ale nasvědčuje tomu, že neprokáže-li komisionální prohlídka technickou závadu na lokomotivě, půjde o selhání lidského činitele. Předběžné výsledky by měly být známé koncem tohoto týdne.

Zdroj a fotografie : Drážní inspekce

Zpočátku se média rozcházela v počtu zraněných. Podle serveru Novinky.CZ bylo zraněno celkem pět osob. Těžce zraněného strojvedoucího rychlíku transportovala letecká záchranná služba do Prahy s úrazem hlavy, zhmožděním hrudníku a břicha. Těžce zraněná žena byla přebezena do nemocnice v Mladé Boleslavi s naraženým hrudníkem, hlavou a zhmožděnou končetinou. Další dvě osoby byly předány v nemocnici v Mělníce - mladá slečna s cizím tělesem v oku a muž s podezřením na zlomeninu žeber.

Vedení Českých drah se o zdravotní stav zraněných cestujících aktivně zajímá. "V případě hospitalizované cestující, pokud to umožní její zdravotní stav, mám eminentní zájem na osobní návštěvě v nemocničním zařízení s cílem vyjádřit především lítost nad celou událostí a způsobeným zraněním. Zraněnou cestující České dráhy samozřejmě odškodní. Skutečnost, že došlo ke střetnutí s následky na zdraví cestujících, i když v tuto chvíli neznáme přesné příčiny jeho vzniku, nás velmi mrzí a cestujícím se omlouváme za způsobené nepohodlí," uvedl Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Zdroj: Novinky.cz

Zpoždění vlaků se udržují na relativně únosné hodnotě do 30 minut. Postiženým vozidlem je motorový vůz 854.006 Emilka. Rychlík R940, tvořený náhradní soupravou, měl na odjezdu z Bakova nad Jizerou zpoždění 80 minut. Soudě dle Babitronu, rychlík byl pravděpodobně v Turnově ukončen. Výše odhadované škody je v tuto chvíli 15 mil. Kč s tím, že poškozena jsou jak vozidla tak železniční svršek.

Tisková zpráva Drážní inspekce
nehoda nehoda


michawel | 20.2.2006 (9:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Marek Cerman  mail  
21.02.2006 (19:33)  
gapa: je to možné jednoduše, věřím, že to nemůžete pochopit bez řádného zainteresování. Prvním důvodem je, že zhlaví Vrutice, na němž se nehoda udála, je v oblouku. Další věcí je to, že náklad vjížděl téměř maximální povolenou rychlostí. Tedy i strojvedoucí 854 mohl spatřit ten náklad někdy ve chvíli, když byl u dopravny, a to by také odpovídalo tomu, že z průjezdné rychlosti stanicí(80 km/h) stačil snížit rychlost do místa srážky na cca 35 km/h. Navíc náraz se podle toho, co jsem viděl, neudál do posledního vozu, tudíž bohužel vše nasvědčuje tomu, že strojvedoucí náklad viděl příliš pozdě.
Z vlastní zkušenosti můžu říct jen to, že snáze se přehlédne návěst, než aby byl strojvedoucí zaměstnán takovou činností, že by to ovlinilo zmírnění následků nehody jako v tomto případě. Jestli se vyloženě nestalo, že by nesledoval trať, tak tam tu rychlobrzdu pustil nejrychleji, jak jen mohl.
registrovaný uživatel Web 
21.02.2006 (12:10)  
Gapa: Přesně, protijedoucí náklad je přeci jasné znamení, že sem mohl mít těžko na vjezdu volno... Zamzrnutí brzd, no nevím, vždyť už je celkem teplo...
registrovaný uživatel gapa 
21.02.2006 (9:38)  
Jen mám malý dotaz: Jak je vůbec možné, že fíra přehlédl protijedoucí náklad? I kdyby přehlédl návěst STŮJ, tak musel vidět, že po vedlejší koleji jede náklad, který jede z protisměru a musel s tím počítat. Co jsem se díval do JŘ, tak ten rychlík tam pravidelně nestaví...
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
21.02.2006 (8:47)  
Keď porovnáme počet obetí na cestách a koľajach, tak len malá poznámka. Na Slovensku zahynulo v minulom víkende , 17 - 19.2. celkove 9 ľudí !
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
21.02.2006 (8:44)  
Pokiaľ išiel druhý rušňovodič len robiť poznanie, neznamená, že musí aj ovládať rušeň na tom úseku. Jedná sa len o to, aby mu znalý kolega vysvetlil, zvláštnosti tohto úseku, po odbornej stránke a hlavne, aby videl úsek z mašiny a na vlastné oči a nie len z papierov.
20.02.2006 (21:45)  
20.02.06 večer se nejezdí v úseku Nezamyslice-Přerov, Rka odklony přes Olomouc (v Olmiku/Přerově připojena 163 na druhý konec vlaku a přetah soupravy do Přerova/Olmiku), zpoždění cca 50min. Os NAD.
20.02.2006 (20:31)  
lamer: myslel jsem to ironicky. Před vyjetím se potrubí odvodňuje, ne? Takže tam potom nemá co zamrznout
registrovaný uživatel maro 
20.02.2006 (20:11)  
Pod jakým číslem jen ten nákladní vlak? Je jasné, že to bude liché číslo.
registrovaný uživatel maro 
20.02.2006 (20:09)  
Pokud je hlavním návěstidle (v tomto případě návěstidle vjezdovém) návěst Výstraha, na předvěsti je návěst Volno!
registrovaný uživatel lamer 
20.02.2006 (20:04)  
ad Aleš Kuna: na předvěsti je výstraha pakližeje na vjezdovém výstraha? Nemyslím si.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko