..: EC 70/71, 74/75 od 11.12. bez pendolin a bez příplatku EC/IC :..
680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 2.12.2005 (18:58)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.12.2005 (13:26)  
ad Boroviška : odpisy jsou jednoduché – kolejové vozidlo se odepisuje 15 let.
Takže 4,7 miliardy / 7 soupravami / 15 lety / 365 dny v roce = 122 635 Kč denně. Pokud bude nějaké penále, tak se možná těch 4,7 miliardy sníží.
Registrierter Benutzer ze života Pendolina
07.12.2005 (13:20)  
Včera (6.12.) cestovala Pendolinem z Pardubic do Prahy R 876 moje invalidní matka, držitelka průkazu ZTP.
V úseku Pardubice-Praha byl vlak kriticky přeplněn. Podle vyjádření spolucestujících cestující stáli již z Brna. Jak bylo matce sděleno, v Pendolinu prý nejsou vyhrazená místa pro tělesně postižené cestující kteří nejsou na vozíku, jak je tomu v ostatních vlacích-v tomto případě šlo o běžný vlak a řadový cestující nemohl tušit, že pojede Pendolino. Ostatně i kdyby tato místa byla, cestující by se k nim vzhledem k přeplnění vlaku nedostali. Situaci vyřešila průvodčí, která požádala cestující, aby matku pustili sednout na běžné místo. To bylo nouzové, ne systémové řešení.

Ze strany spolucestujících byla též vyřčena námitka týkající se vzduchotechniky v přeplněném vlaku Pendolino. Těhotné cestující se těsně před Prahou udělalo nevolno a jediným štěstím bylo, že nadešla konečná stanice.
Dovoluji se zeptat, zda je vzduchotechnika dimenzována jen na počet sedící cestujících nebo počítá i s těmito situacemi?

Prezentace typu nasazení Pendolina na R 876 považuji za nezodpovědné jednání pracovníků ČD, kteří museli předvídat, že kapacita vlaku bude nižší, než pravidelné soupravy (viz diskuse za www.zelpage.cz již před několika dny) či snad nemají přehled, kolik lidí v kterém vlaku jezdí?
Registrierter Benutzer peter
06.12.2005 (18:20)  
Ke všem diskuzím kolem pendolína by něškodilo rekapitulovat jejich historii, kdo jejich nákum vymyslel, schváli, kolik jich původně mnělo být, kdo se nakapsova - jmenovitě, pokud se to ví. Současné diskuze jsou už je brekem nad rozlitým mlékem, které vlastně rozlil úplně nekdo jiný!
Registrierter Benutzer ¨Roger
06.12.2005 (11:25)  
James: Problem je, ze v Pendolinu (neznamena to nahodou v italstine "ponorka"?) se neda ani moc kulturne stat. V tomhle ohledu "zlate" Bcko.
Interier jak v zajezdni Karose, uzke ulicky apod. Jel jsem s nim v patek z Prahy do Pardubic a mackal jsem se, ackoliv jsem si koupil mistenku (odhlednu-li od toho, ze se me snazila vyhodit jakasi pani, ktera si spletla oznaceni tridy s cislem vagonu, kopal jsem se skoro celou cestu s postarsi damou na protejsim sedadle, kolem me stala hromada lidi a naslapne otevirani dveri je skvele, dokud v nich nekdo nestoji a hodinu a pul vam netahne na nohy).
Cesta byla velmi vycerpavajici a neprijemna. Jedina pozitivni vec je neznama slecna, ktera mi privezla doklady, jez jsem ve zmatku pri vystupovani zapomnel na stolku. Timto ji dekuji :)
Registrierter Benutzer James
06.12.2005 (7:19)  
Důvod, proč je jednotka přervaná je jednoduchý:
"<i>ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228...</i>"
Registrierter Benutzer Jirka_V
05.12.2005 (17:30)  
Dnes jsem jel ráno pendolinem z Pardubic do Prahy a docela hrůza. Bylo to úplně narvaný, lidi se tam už pomalu nemohli vejít. Před Kolínem jsme chvíli stáli a pak jsme pomalou jízdou dojeli do stanice. Na Libeň jsme dojeli s párminutovým zpožděním, byl jsem rád, že už to mám za sebou..
Registrierter Benutzer James
05.12.2005 (11:27)  
Pendolino na Brno mělo už malinkaté potíže:
Pátek: Pardubice, R 876 + 3´, oprava dveří u 680.004
Neděle: Blansko, R 876 + 3´,oprava hl. vypínače jednotky 680.004
Registrierter Benutzer Jarda Kartáč
05.12.2005 (11:18)  
Jednotky 680 jsou podle mého názoru stále nezralým ovocem, nevhodným ke konzumaci. Potíž je v tom, že až dozraje bude zastaralé. Jarda Kartáč
Registrierter Benutzer mates
05.12.2005 (8:49)  
Byl by nějaký fíra ochoten svézt mě z Brna do Břeclavi v 350? V 363 jsem už jel, ale 350 je pro mě víc zajímavá.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko