..: Blíží se "půlkulaté" výročí vlaků TGV :..
Paříž - Zanedlouho si připomeneme 25. výročí od první jízdy rychlovlaku TGV. Právě těmto vlakům, které dosahují cestovní rychlosti až 320 km/h, vděčí SNCF za svou slávu a mimo jiné i za fakt, že za 1. pololetí dosáhly hrubého zisku ve výši 289 mil. eur. Obrat SNCF tak rok od roku stoupá o cca 5%, což jsou jedny z nejlepších výsledků železničních správ na starém kontinentu. Úspěch je však vykoupen poměrně vysokými náklady na údržbu - jen v loňském roce SNCF do oprav investovaly přes 2 mld. eur! Největším strašákem je fakt, že do 15 let musí Francouzi obnovit cca 1/3 své sítě, což je přijde na cca 15 mld. eur. V opačném případě vlaky TGV sníží svou cestovní rychlost.

Francouzi vlastní přes 1500km vysokorychlostních tratí, což je v evropském měřítku téměř třetinový podíl. Do roku 2020 by v celé Evropě mělo být asi 15 000km těchto tratí. Pro SNCF bude zlomový rok 2007, kdy by měla být vysokorychlostní trať dokončena i na britském, území z Doveru do Londýna. Cesta mezi Paříží a Londýnem se tak zkrátí na pouhých 120 miut.


Martin Hanzal | 22.11.2005 (11:47)
Súvisiace správyopen/close

24.11.2005 (19:55)  
ááá, skutečně jsem se uklepl... 320km/h je opravdu zatím utopie :-) Omlouvám se...
dopisovateľ alebo člen ŽP Jenda
23.11.2005 (21:46)  
Prosím-kolik mají SNCF přibližně jednotek TGV?Dik
dopisovateľ alebo člen ŽP Jenda
23.11.2005 (21:46)  
Prosím-kolik mají SNCF přibližně jednotek TGV?Dik
dopisovateľ alebo člen ŽP Franta Jetel
23.11.2005 (10:38)  
Jedině tak :-)
dopisovateľ alebo člen ŽP speed
23.11.2005 (10:26)  
Měřili průměrmnou rychlost mezi dvěma semafory :-)
dopisovateľ alebo člen ŽP Franta Jetel
23.11.2005 (9:31)  
Obávám se, že cestovní rychlosti 320 km/h žádný vlak TGV v pravidelném provozu nedosahuje. Buď je to překlep a má být 220 km/h a nebo autor neví, co je to CESTOVNÍ rychlost.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko