Berlín - Šéfové 4 evropských železničních správ udělili zelenou pro pilotní nákladní vlak z Německa do Ruska, který zvládne svou trasu dlouhou 1.800 km za 3,5 dne. V současné době jezdí nákladní vlaky tuto trasu za 6 - 10 dní, nákladní automobily zvládnou cestu za 4 - 5 dní. Cesta povede z Německa přes Polsko a Bělorusko do Ruské federace. Souprava je dlouhá 600 m, hmotnost činí 1.600 t a maximální rychlost vlaku činí 100 km/h. V soupravě jsou řazeny vozy pro přepravu kontejnerů, automobilů a palet. Vlak opustil v noci ze středy na čtvrtek překládací nádraží v německém Seddinu a do Moskvy Kunzewo II dorází v neděli 20.11.2005 v 8:10 hod.
První 18vozovou soupravu doprovází v osobním voze Hartmut Mehdorn, Andrzej Wach, Wladimir Zerelo a Wladimir Jakunin. Ředitelé železničních správ chtějí pozorovat celní odbavení vlaku na 3 hraničních přechodech či překládání nákladu v Brestu z normálněrozchodných (1.435 mm) na širokorozchodné (1.524 mm) vozy. Cílem je prohloubit spolupráci v nákladní dopravě mezi DB, PKP, BC a RZD a zvýšit konkurenceschopnost železnice.
Jízdní řád prvního vlaku je:
čtvrtek 17.11. - Berlin-Seddin (odj.2:54), Malaszcewicze (příj. 21:54)
pátek 18.11. - Malaszcewicze (odj. 3:54), Brest (příj. 7:42)
sobota 19.11. - Brest (odj. 4:16)
neděle 20.11. - Moskva-Kunzewo II (příj. 8:10)
Píše–li se v ruštině Vladimir, tak se Vladimir píše i v překladu. Že si to německý překlad zjednodušuje a píše tam W, protože V čte jako F = Fladimir, je jiné věc.
ale jinak zajimava zprava, soudruzi z cargo spolecnosti zacinaji zda se premyslet...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.