Praha - V pondělí 31.10.2005 bude přepravena dvoupodlažní elektrická jednotka S-Bahn SBB-CFF-FFS řady 514 z výrobního závodu firmy Siemens Praha Zličín na ŽZO Cerhenice. Přeprava proběhne samostatnou jízdou zvláštním vlakem v trase Praha-Zličín (10:10) - Praha Vršovice (10:54-11:12 - přepřah) - Velim (13:00). Čtyřvozová jednotka s dvěma ochrannými vozy Uas + 4 brzdící vozy Res pojede maximální rychlostí 60 km/h.
Jedná se o první soupravu z celkem 35 kusové serie. Jako zajímavost lze uvést, že spolu s druhou soupravou, budou jediné své řady kompletně dokončeny v Praze v SKV. Ostatní soupravy budou částečně vyráběny ve Švýcarsku firmou Stadler, kde budou dokončovány vložené vozy (řada 200 a 300).
Ucelená nedělitelná jednotka se skládá ze čtyř vozů :
514.101 - hnací vůz s oddíly 1. třídy.
514.201 - vložený vůz s oddíly 2. třídy a oddílem pro přepravu tělesně postižených cestujících. Součástí tohoto oddílu je také bezbarierové WC s vlastnim BIO-reaktorem
514.301 - vložený vůz s oddíly 2. třídy.
514.401 - hnací vůz s oddíly 2. třídy.
Informace a foto na webu Siemens
Jinak souhlasím s tím, že ešus se mohl trochu lépe "vytunit".
Jen mě tak napadá, proč ty čela 471 jsou tak fádní? Přeci při té pomalé a kusové výrobě by neměl být vážnější problém dát od určitého kusu modernější čelo!
Jednotka je "patrová" (má přízemí a jedno patro), podobně jako domečku s přízemím a jedním patrem také neříkáme "dvoupatrový".
V SBBsku se takovéto jednotky běžně používají jako "náhrada" vlaků ICE, EC, IR, ICN … Ve stávajících "patrových" jednotkách S–Bahn Zürich je ovšem poněkud podivná I. třída, která se liší od druhé jenom tím, že na opěrce hlavy je "bílý" textitlní "podhlavníček". Jinak je tam rozdíl asi tak jako mezi I. a II. třídou v EJ 680 ČD …
ma nekdo tuchu, kolik tahle jednotka kostuje?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.