Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Aktualizace - 12:00 hod
Norimberk - Dne 17. 10. 2005 před 20 hodinou byl na dispečink centrály hasičů v Norimberku nahlášen velký požár v areálu dopravního muzea v ulici Georg Hench ve čtvrti Eberhardshof. V plamenech se ocitla několikapatrová budova (80 x 60 m - 1500 m2)a venkovní výstavní plochy muzea(Betriebswerk Nürnberg West). Záchranářské práce byly ztíženy, protože některé lokomotivy byly nazbrojeny naftou a explodovalo 8 acetylenových lahví, což mělo za následek obrovský výbuch. Hasiči museli evakuovat několik obyvatel přilehlých domů. Budova muzea je zcela zničena spolu s vystavenými vozidly. Kvůli požáru byl zastaven provoz na přilehlých tratích. První zprávy hovoří o 25 zničených historických vozidlech, mezi kterými je i „Adler“, 4 lokomotivy řady 218 a 2 modernizované lokomotivy řady 234. Některá vozidla byla pohřbena pod střechou, která se na ně zhroutila. Škody se vyšplhají do desítek miliónů eur, ale přesnou hodnotu škody na historických vozidlech nelze stanovit. Příčiny vzniku požáru ještě nejsou známy. Celkem zasahovalo u požáru 5 hasičských jednotek se 120 záchranáři. Hadicemi protékalo 8 000 litrů vody a 1 500 litrů pěny za minutu, i přesto ale se již nepodařilo zachránit vystavené exponáty. Záchranářské práce trvaly do ranních hodin. Zraněni byli 2 hasiči a jedna žena se nadýchala zplodin.
Dopravní muzeum je se 160 exponáty největším dopravním muzeem v Německu. Muzeum nabízí několik expozicí rozložených na jednotlivých patrech doplněné v letním období o venkovní expozici. K vidění je toho zde opravdu mnoho, od miniaturního modelu železnice, na kterém je simulován a široké veřejnosti předváděn provoz jako na skutečné železnici až po skutečné lokomotivy a vagony.
Poměrně rozlehlý model železnice od norimberské firmy Fleischmann slouží k vzdělávání o provozu na železnici, jejím zabezpečení, návěstidlech, tvorbě vlaků, seřadištích či o jejím zázemí. Prohlédnout si lze, jak se vyvíjely koleje a železniční svršek v průběhu času od kamenných a dřevěných kolejí až po moderní kolejivo na betonovém podloží pro vlaky ICE. Lze si prohlédnout napájecí trolej pro rychlovlaky ICE, či výstavu fotografií a soudobých dokumentů o dráze ve službách národně-socialistického režimu. Výstava je zaměřena i na důlní železnici a je rovněž zachycen na modelech vývoj pozemní železnice v různých obdobích a její role ve společnosti.
Nezapomnělo se ani koutek pro děti. V nejvyšším patře budovy muzea se nachází muzeum komunikací a zmenšené modely lokomotiv a vagonů, které byly nasazovány DB a jejími předchůdci.
Zjišťujeme další podrobnosti.
Ilustrační foto : Martin Nožička - parní lokomotiva Adler
Související odkazy :
Fotografie muzea po požáru (diskuzní fórum)
DB Verkehrsmuseum Nürnberg
Tisková zpráva DB k události
Další fotografie : DPA
Norimberk - Dne 17. 10. 2005 před 20 hodinou byl na dispečink centrály hasičů v Norimberku nahlášen velký požár v areálu dopravního muzea v ulici Georg Hench ve čtvrti Eberhardshof. V plamenech se ocitla několikapatrová budova (80 x 60 m - 1500 m2)a venkovní výstavní plochy muzea(Betriebswerk Nürnberg West). Záchranářské práce byly ztíženy, protože některé lokomotivy byly nazbrojeny naftou a explodovalo 8 acetylenových lahví, což mělo za následek obrovský výbuch. Hasiči museli evakuovat několik obyvatel přilehlých domů. Budova muzea je zcela zničena spolu s vystavenými vozidly. Kvůli požáru byl zastaven provoz na přilehlých tratích. První zprávy hovoří o 25 zničených historických vozidlech, mezi kterými je i „Adler“, 4 lokomotivy řady 218 a 2 modernizované lokomotivy řady 234. Některá vozidla byla pohřbena pod střechou, která se na ně zhroutila. Škody se vyšplhají do desítek miliónů eur, ale přesnou hodnotu škody na historických vozidlech nelze stanovit. Příčiny vzniku požáru ještě nejsou známy. Celkem zasahovalo u požáru 5 hasičských jednotek se 120 záchranáři. Hadicemi protékalo 8 000 litrů vody a 1 500 litrů pěny za minutu, i přesto ale se již nepodařilo zachránit vystavené exponáty. Záchranářské práce trvaly do ranních hodin. Zraněni byli 2 hasiči a jedna žena se nadýchala zplodin.
Dopravní muzeum je se 160 exponáty největším dopravním muzeem v Německu. Muzeum nabízí několik expozicí rozložených na jednotlivých patrech doplněné v letním období o venkovní expozici. K vidění je toho zde opravdu mnoho, od miniaturního modelu železnice, na kterém je simulován a široké veřejnosti předváděn provoz jako na skutečné železnici až po skutečné lokomotivy a vagony.
Poměrně rozlehlý model železnice od norimberské firmy Fleischmann slouží k vzdělávání o provozu na železnici, jejím zabezpečení, návěstidlech, tvorbě vlaků, seřadištích či o jejím zázemí. Prohlédnout si lze, jak se vyvíjely koleje a železniční svršek v průběhu času od kamenných a dřevěných kolejí až po moderní kolejivo na betonovém podloží pro vlaky ICE. Lze si prohlédnout napájecí trolej pro rychlovlaky ICE, či výstavu fotografií a soudobých dokumentů o dráze ve službách národně-socialistického režimu. Výstava je zaměřena i na důlní železnici a je rovněž zachycen na modelech vývoj pozemní železnice v různých obdobích a její role ve společnosti.
Nezapomnělo se ani koutek pro děti. V nejvyšším patře budovy muzea se nachází muzeum komunikací a zmenšené modely lokomotiv a vagonů, které byly nasazovány DB a jejími předchůdci.
Zjišťujeme další podrobnosti.
Ilustrační foto : Martin Nožička - parní lokomotiva Adler
Související odkazy :
Fotografie muzea po požáru (diskuzní fórum)
DB Verkehrsmuseum Nürnberg
Tisková zpráva DB k události
Další fotografie : DPA
VLAK81 | 18.10.2005 (11:05)
Související zprávy
18.10.2005 (13:56)
vojta:
Stalo se neco spatneho? Ano
Tyka se to zeleznice? Ano
Podle toho, co jsem vyrozumnel z vetsiny diskusi ZP z toho muze plynout jedine prijatelne vysvetleni a to jsem zde take explicitne uvedl, ocekavam spise souhlasne prikyvovani...
Ano, nic mi zjevne neni svate. Nebo mozna tak lidsky zivot, ale tohle nebyl ten pripad...
PS. Husy jsme spolu nepasli.
Stalo se neco spatneho? Ano
Tyka se to zeleznice? Ano
Podle toho, co jsem vyrozumnel z vetsiny diskusi ZP z toho muze plynout jedine prijatelne vysvetleni a to jsem zde take explicitne uvedl, ocekavam spise souhlasne prikyvovani...
Ano, nic mi zjevne neni svate. Nebo mozna tak lidsky zivot, ale tohle nebyl ten pripad...
PS. Husy jsme spolu nepasli.
18.10.2005 (13:44)
Ty p**o, to je skody :( ... takovyhle muzeum uz nidko dohromady neda ..
vojta
18.10.2005 (12:48)
to xyz: to myslíš jen jako špatně načasovaný vtip ne?
18.10.2005 (12:46)
To je zcela zrejme akce silnicni lobby...
vojta
18.10.2005 (12:20)
Je mi smutno...
18.10.2005 (11:46)
Z Německa jsem dostal mailem násleující informaci (diakritika chybí) :
Pozar v DB Museu
17.10.2005 ve 20 h vzniknul pozar v Lokschuppen DB Musea blizko Jansenbrücke v Nürnbergu. Pozar se nepodarilo zlikvidovat. Behem noci shorelo vsech 15 lokomotiv vcetne V 60, V 200 a "Adler". Reporter BR5 mluvil take o zniceni "nejvetsi lokomotivy sveta", ale co tim myslel vi v nejlepsim pripade on sam. Behem pozaru spadla strecha Lokschuppen na horici lokomotivy, zachranit se nepodarilo nic. Predbezny odhad skody je 50 mil. EUR a direktor DB Musea oznacil ztraty za nenahraditelne. Pricina pozaru neni znama. V Lokschuppen byly provozuschopne lokomotivy a nektere byly plne natankovane. Seznam znicenych lokomotiv nebyl jeste uverejnen. Podotykam ze Hr. Mehdorn neni pritelem Musea protoze Museum nevykazuje zisky a tim ztezuje jeho zamery s DB.
Pozar v DB Museu
17.10.2005 ve 20 h vzniknul pozar v Lokschuppen DB Musea blizko Jansenbrücke v Nürnbergu. Pozar se nepodarilo zlikvidovat. Behem noci shorelo vsech 15 lokomotiv vcetne V 60, V 200 a "Adler". Reporter BR5 mluvil take o zniceni "nejvetsi lokomotivy sveta", ale co tim myslel vi v nejlepsim pripade on sam. Behem pozaru spadla strecha Lokschuppen na horici lokomotivy, zachranit se nepodarilo nic. Predbezny odhad skody je 50 mil. EUR a direktor DB Musea oznacil ztraty za nenahraditelne. Pricina pozaru neni znama. V Lokschuppen byly provozuschopne lokomotivy a nektere byly plne natankovane. Seznam znicenych lokomotiv nebyl jeste uverejnen. Podotykam ze Hr. Mehdorn neni pritelem Musea protoze Museum nevykazuje zisky a tim ztezuje jeho zamery s DB.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko