..: Požár v dopravním muzeu v Norimberku :..
adlerAktualizace - 12:00 hod
Norimberk - Dne 17. 10. 2005 před 20 hodinou byl na dispečink centrály hasičů v Norimberku nahlášen velký požár v areálu dopravního muzea v ulici Georg Hench ve čtvrti Eberhardshof. V plamenech se ocitla několikapatrová budova (80 x 60 m - 1500 m2)a venkovní výstavní plochy muzea(Betriebswerk Nürnberg West). Záchranářské práce byly ztíženy, protože některé lokomotivy byly nazbrojeny naftou a explodovalo 8 acetylenových lahví, což mělo za následek obrovský výbuch. Hasiči museli evakuovat několik obyvatel přilehlých domů. Budova muzea je zcela zničena spolu s vystavenými vozidly. Kvůli požáru byl zastaven provoz na přilehlých tratích. První zprávy hovoří o 25 zničených historických vozidlech, mezi kterými je i „Adler“, 4 lokomotivy řady 218 a 2 modernizované lokomotivy řady 234. Některá vozidla byla pohřbena pod střechou, která se na ně zhroutila. Škody se vyšplhají do desítek miliónů eur, ale přesnou hodnotu škody na historických vozidlech nelze stanovit. Příčiny vzniku požáru ještě nejsou známy. Celkem zasahovalo u požáru 5 hasičských jednotek se 120 záchranáři. Hadicemi protékalo 8 000 litrů vody a 1 500 litrů pěny za minutu, i přesto ale se již nepodařilo zachránit vystavené exponáty. Záchranářské práce trvaly do ranních hodin. Zraněni byli 2 hasiči a jedna žena se nadýchala zplodin.

Dopravní muzeum je se 160 exponáty největším dopravním muzeem v Německu. Muzeum nabízí několik expozicí rozložených na jednotlivých patrech doplněné v letním období o venkovní expozici. K vidění je toho zde opravdu mnoho, od miniaturního modelu železnice, na kterém je simulován a široké veřejnosti předváděn provoz jako na skutečné železnici až po skutečné lokomotivy a vagony.
Poměrně rozlehlý model železnice od norimberské firmy Fleischmann slouží k vzdělávání o provozu na železnici, jejím zabezpečení, návěstidlech, tvorbě vlaků, seřadištích či o jejím zázemí. Prohlédnout si lze, jak se vyvíjely koleje a železniční svršek v průběhu času od kamenných a dřevěných kolejí až po moderní kolejivo na betonovém podloží pro vlaky ICE. Lze si prohlédnout napájecí trolej pro rychlovlaky ICE, či výstavu fotografií a soudobých dokumentů o dráze ve službách národně-socialistického režimu. Výstava je zaměřena i na důlní železnici a je rovněž zachycen na modelech vývoj pozemní železnice v různých obdobích a její role ve společnosti.
Nezapomnělo se ani koutek pro děti. V nejvyšším patře budovy muzea se nachází muzeum komunikací a zmenšené modely lokomotiv a vagonů, které byly nasazovány DB a jejími předchůdci.

Zjišťujeme další podrobnosti.

Ilustrační foto : Martin Nožička - parní lokomotiva Adler

Související odkazy :
Fotografie muzea po požáru (diskuzní fórum)
DB Verkehrsmuseum Nürnberg
Tisková zpráva DB k události
Další fotografie : DPA
pozar depo

VLAK81 | 18.10.2005 (11:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
TCM
18.10.2005 (23:01)  
xyz: Celkem mě šokuje tvoje (vaše) dotčení, že si vám někdo dovolil na internetu tykat. Ačkoliv sám povětšinou na netu vykám, přesto by mě opravdu nenapadlo se ohradit proti tomu, když mě někdo začne tykat.
Mimochodem, jak dlouho užíváte internet? Z vaší reakce bych usuzoval, že tak možná týden. Nebo, že by byl Vojta první člověk, který byl tak opavážlivý a aniž by se s vámí dohodl, tak vám začal tykat? Dost pochybuju. Nebo jste se snad nikdy neúčastnil diskuze třeba na idnes? Asi ne, protože tam se prakticky nic jiného, než tykání nepoužívá.
Charakter internetu je prostě takový. Kdo se chce na něm zapojit do diskuze, musí počítat a tím, že se mu bude tykat. Něco jiného je emailová korespondence, tam je samozřejmě tykání nepřípustné, ale na klasických diskuzích ať už na chatu (tam obvzlášť !), nebo pod články je tykání naprosto běžné, což jste si jistě mohl už mnohokrát povšimnout.
A nebo, že byste měl tak vysoké ego, které nesnese, aby mu někdo tykal, i když všichni ostatní tak mezi sebou činí?..
Já osobně nevidím v tykání žádné soudružské hrubiánství, naopak jsem celkem rád, že aspoň na tom netu můžou jít občas upnutá společenská pravdila stranou.
vojta
18.10.2005 (20:54)  
xyz: kdyby jste mě znal pane beze jména, tak by jste věděl, že já jsem osoba dost vtipkující a dokonce vás a možná nejen popudí fakt, že si dělám občas i legraci právě ze zmařených lidských životů... to jen pro pořádek

a je mi zcela jasný jen jedno: jseš pěknej trotl

MMKO: PS. není to offtopic. dík :)
MMKO
18.10.2005 (20:34)  
to xyz: Zajímavé je, když JSTE takový šprýmař, který si tropí šprťouchlata bez ohledu na okolnosti, že na druhou stranu tak dbáte o zásady slušného chování. To je samozřejmě dobrá věc, ale vždy jsem si myslel, že lidem vašeho typu, kteří si dělají ze všeho srandu, až tak nezáleží na tom, jestli jim někdo tyká nebo vyká, a zvlástě pak na internetové diskusi. Jsme tu totiž (alespoň většinou) skupina lidí, které spojuje jedna věc, a to zájem o železnici. Takže ve vzájemném tykání nevidím nic nenormálního...

PS: Pardón, že je můj příspěvek tak trochu out of topic, jen reaguju na příspěvky níže. Co se stalo v Norimberku je samozřejmě nenahraditelná škoda a je jedno jestli to bylo muzeum nebo "jen" depozitář.
michawel
18.10.2005 (15:51)  
Honza: No uf, já myslel, že shořelo i muzeum. Ale i depositář je absolutně nenahraditelná ztráta. Ty fotky na tom fóru jsou úděsné.
Honza
18.10.2005 (15:41)  
Muzeum je v pohodě, shořel "jenom" depozitář, který je v jiné čtvrti. UF! V prosinci se tam totiž chystáme...
registrovaný uživatel xyz  mail  
18.10.2005 (15:40)  
Ja myslel, že už je to jasné:

d) tropil jsem si šprťouchlata. Proto jsem se také omlouval těm, kteří situaci považují za vylučující veškerý humor. (Bohužel) patřím k těm, kteří žertují bez ohledu na okolnosti (možná, jak jsem uvedl vyjma zmařených lidských životů). Proto má reakce vypadá smířeně s realitou. Ostatně ano, je to velmi smutné, je to škoda, možná by měl být někdo potrestán, pokud něco zanedbal (nebo dokonce způsobil), ale na druhou stranu (neberte to zle), jdou to pořád ještě "jenom" stroje, byť třeba vzácné a krásné, ale stroje.

Indicie tedy samozřejmě neexistují, vyjma zdejších diskusních fór. Doporučuji zejména některá o úmrtí na přejezdech. Byli tady tací, co by nejraději řidiče pro výstrahu linčovali na jakémkoliv vhodném drážním zařízení (zvednuté závory, návěstidla, nádražní osvětlení...), což už jsem zase s humorem špatně bral já.

Tu silniční lobby jsem si tedy nevymyslel sám, ta tady obchází a straší děti nebohých železničářů a může úplně za všechno.
registrovaný uživatel vojta
18.10.2005 (15:22)  
xyz nemám nic proti slušnému chování se, ale nevidím důvod si vykat, takže mi tykej, protože já vám/tobě nebudu vykat. Resp. psát jako do dopisu do nějaké instituce mě zkrátka moc nebaví. Takže.. Mohl by si sdělit, prosím, z čeho usuzuješ, že za tím stojí silniční lobby. Z tvé celkem nevzrušené reakce nad touto událostí usuzuji, že si to a) čekal b) máš nějaké jasné informace c) vypouštíš doměnky
registrovaný uživatel xyz  mail  
18.10.2005 (15:07)  
Cimz se dostavame uplne jinam a to jsem tim jednim stekem nemel na mysli, ale i take na internetu (stejne jako vsude jinde) by se mala dodrzovat urcita pravidla a zasady slusneho chovani. Za to, ze to cestina takto komplikuje nemohu, ale kdyz uz to tu jednou je, obvykle clovek nic nezkazi, kdyz se bude drzet pravidla: cizim lidem vykam do doby, nez se navzajem dohodneme na necem jinem. Ineternet to pouze stezuje, protoze neni na prvni pohled jasne, kdo ma vlastne tykani nabidnout jako prvni (jednotlivi ucastnici diskuse o sobe obvykle nic nevi a ani pohledem nemohou odhadnout vek ostatnich), ale tim to nepada pod stul.

Osobne me to trochu popouzi (obecne), protoze doufam, ze (velmi pomalu a nejiste) vyrustame z doby soudruzskeho hrubianstvi.

Nicmene k veci, pokud se Vas ci nekoho ma poznamka dotkla, omlouvam se. To ovsem samozrejme nic nemeni na faktu, ze silnicni lobby je previt (jiste vsude po svete) schopny i takovych zlocinu jako je zapalovani muzea s masinkami.
registrovaný uživatel vojta
18.10.2005 (14:46)  
No, co dodat k těm fotkám (po požáru).. Snad jen, že opravdu historické kusy měly být někde jinde, zvlášť..
registrovaný uživatel vojta
18.10.2005 (14:04)  
Od konce. Jestli ti musím vykat tak promiň, ale tohle je internet a navíc jsem ti nenadával, takže nevidím důvod, proč bych Vám měl vykat. Dělám si legraci taky z vážných věcí, ale když tohle napíšeš na stránkách o železnici, tak jsem to jinak nepochopil, než jako špatný vtip zdejší fóra jsem v této souvislosti nepročítal. Nevím, jaká je situace v Německu, ale nevidím důvod, co by zakládáním požáru v muzeu získali lobisté za silniční dopravu... To by jste mi mohl vysvětlit...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko