..: Petiční akce za záchranu tratí ve Středočeském kraji :..
810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 30.10.2005 (14:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
hroch
31.10.2005 (15:54)  
2Zikmund: velke pardon, to melo bejt pro dedka plesnivyho
dotace
31.10.2005 (14:48)  
Miroslav Zikmund:To máte tak:Obědnavatel dotované bus linky doplácí dopravci rozdíl mezi tržbou a nasmlouvanou částkou.Nevím otom,že by to někde v ČR bylo jinak.Pokud jde o lukrativní linku,může objednavatel získat větší částku než je nasmlouvaná dotace.To se dělo např.na LIBEREC-Praha před nástupem konkurence.
31.10.2005 (14:36)  
ad Hroch : jaká důchodová reforma, já jsem se k žádné nevyjadřoval; co má důchodová reforma společného s omezováním výdajů na dopravní obslužnost zajišťovanou železnicí ?

ad Dotace : komu odevzdává autobusový dopravce tržby z jízdného – středočeskému (jinému) kraji ? Tuto informaci máte odkud ?

ad vvx : o smysluplnosti a kvalifikovanosti vašeho příspěvku svědčí skutečnost, že za darmožrouta považujete i výpravčího.
registrovaný uživatel hroch
31.10.2005 (10:56)  
2Miroslav Zikmund: co to kecas, jako myslis ze duchodovou reformou si nejaka strana muze k sobe posilat penize ? kdyby si jen blbe neplacal a pocital, tak by si zjistil ze bez duchodove reformy stat krachne. Stejne tak vyzniva, ze ODS krade a zatimco tem ostatnim zalezi na lidech, tim myslim CSSD a KSCM, Unipetrol, Cesky Telecom ... kdopak rval pred volbama o rozkradani a rozprodavani ceskeho majetku do zahranici ? A clenove jakych stran si na tomhle masti kapsy ? he ?
registrovaný uživatel dotace
31.10.2005 (9:41)  
František:Šíříte tady neskutečné bludy,a to takové,které se asi budou zamlouvat žel.fandům,ale před realitou neutečete.Kde jste vzal,že při 18cestujících v 810 se vyplatí vlak proti autobusu???
Beremeli v úvahu asi 5Okč/1km dotací na 810 a 27kč za 1 bus/km,přičemž autobusový dopravce odevzdává jízdné,takžese ve Stč. kraji dostaneme na průměrných 15kč za 1km.zatímco ČD si tržbu nechávají!!
registrovaný uživatel vvx
30.10.2005 (22:53)  
... je třeba připomenout také hlavní důvody zavírání tratí: ČD tam živí haldu soudruhů darmožroutů, výpravčími počínaje, přes dozorčí a náměstky až po kancelářské krysy pozašívané na různých odborech, gř, kc, dkv, užst, sdc, atd. (ddt, opbh a čsad), že ano, pane Zikmunde!
registrovaný uživatel Frantisek
30.10.2005 (21:34)  
Ad Tomáš Valenta: 35 lidí není na vlak málo. I při současném nepoměru úspornosti (nepřímo úměrné stáří) železničních a silničních vozidel se dle jisté studie vyplatí 810 proti Karose již při 18 cestujících.:) Problém u trati do Lužce i ostatních návazných tratí je chybějící spojení do Mělníka (které by ve formě tramvlaků mohlo mít zastávku pár kroků od centra). Jinak kdysi jsem jel ze Straškova do Zlonic a průměrná obsazenost byla 15 osob (místní školáci), čili taky docela dost (kdyby to jelo modernější vozidlo, oproti busu by se to vyplatilo). Chtělo by to "jen" přeložku ze Straškova do Černuci a přesunutí zastávek do vesnic, kterými ta trať přímo vede. Jenže ono je někomu zatěžko pro 25 lidí denně obětovat řekněme čtvrt milionu na zastávku na lokálce, zatímco pro 100 lidí denně se na hlavní trati už milion najde...
Ve Středních Čechách je něco jako Regiotram vnímáno jako věc zcela nepotřebná, v Severních Čechách už existuje aspoň projekt, zatímco v Německu se několik let jezdí...
V Čechách radši stavíme do každé zadele dálnici, a pak nezbývá ani na místní silničky, po nichž by se lidi z vesnic dostali k nejbližšímu nádraží.:) Hlavně že se ví, že pro dálkovou dopravu je silnice nejméně vhodná...
registrovaný uživatel dedek plesnivej
30.10.2005 (20:45)  
Dekuji timto M. Zikmundovi za jeho jedovatou, avsak zcela pravdivou poznamku. Neni sam, kdo si povsiml, ze soudruzi z ODS povazuji kraje za sve feudalni drzavy, ktere jim slouzi predevsim k vyzdimani lidi v nich zijicich jako zdroju jejich prebend a koristi. Jeho postreh lze bohuzel rozsirit na cely verejny sektor. Stale jeste je dost majetku, ktere dosud nebyly rozkradeny. A az nezbude zadny hmotny majetek vhodny k ukradeni, soudruzi z ODS navrtaji penezovody, kudy tecou dane a verejne penize (viz napr.: zdravotnictvi, duchodova reforma apod.), a budou pod ruznymi zaminkami odvetvovat jejich vyznamne proudy na vybrana soukroma a stranicka konta peclive proverenych soudruhu. Lze jen doufat, ze az se to zacne dotykat vlastnich kuzi cim dale vetsich skupin volicu, ze tito odvrati sve zaujate zraky od vyvolenych nebo Sparty a konecne si povsimnou, ze z nich soudruzi z ODS na krajich delaji blbce a zebraky. Snad to uz nepotrva prilis dlouho... a snad nebudou nastale skody nezvratne.
30.10.2005 (20:26)  
Soudruh Bendl by si místo žlučovitého plivání špíny na železniční dopravce měl přečíst zákon o dráhách. Tam by se dočetl, že dopravní obslužnost je věcí kraje a nikoli dopravce, to znamená, že kraj si objednává přepravní služby u dopravce a platí mu za to. Soudruh Bendl patří k těm, kteří tvrdí, že kraje ví nejlépe, co občané potřebují a proto je s podivem, že chce po Českých drahách, aby kraji navrhli, které vlaky jsou "moc ztrátové". Vždyť to musí vědět kraj a prostě ty vlaky neobjednat. Soudruh Bendl prokázal, že kraje buď neví nic, nebo mu jeho lokajové lžou ohledně informací o vytížení jednotlivých vlaků když se najednou diví, že ve vlacích jezdí cestující.
registrovaný uživatel frava
30.10.2005 (18:57)  
Že by pan Bendl nechtěl před volbami do Poslanecké sněmovny provokovat rušením základních potřeb obyvatelstva např. dostat se z práce domů a opačně nebo zajet si o víkendu za kulturou či turistikou a tím odlákat voliče od modré šance, která je možná bude čekat?
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko