..: Fotogalerie - detaily fotografie Ty 2-377 :..
 

Ty 2-377


Ty 2-377Informace o fotografii:
 - Místo focení: Klodzko Gl.
 - Datum: 13.10.1985
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 4969x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

26.05.2015 (23:23)  
Keprt: asi tak, nemá smysl neefektivní a na lidskou sílu náročné parní lokomotivy prezentovat jako nějaký strategický úmysl PKP, bylo to čiré zoufalství.

A ani zdejší komouši by se do "překotné motorizace" ČSD nehrnuli, pokud by se to sakra nevyplácelo - lokomotivy nějak lepilo ČKD a laciná ropa tekla z Ruska.
26.05.2015 (15:20)  
mRKEF: takováto lávka - a pan Švestka to píše v info - je na Klodzko Glowne. Nepleteš si to s městským nádražím?

K té polské "jiné cestě" mající za (pro nás příjemný) následek dlouhý provoz parní trakce se hodí připomenout, že ekonomická situace Polska v 80. letech byla tragická a tempo dodávek motorových i elektrických lokomotiv pro PKP po politických/ekonomických změnách 1981/2 výrazně ochablo v porovnání se 70. léty. Jiná cesta to byla, otázka je, zda cílená nebo pod tlakem situace.
26.05.2015 (14:39)  
Si tak rikam, odkud je to asi focene. Nadrazi Klodzko je z jedne strany vicemene utopene v doliku. Tady v pozadi to tak ani nevypada. Nevybavil by sis, kde cca to je?
26.05.2015 (15:02)  


No, já tedy absolutně netuším, jak to tam vypadá dnes. byl jsem tam naposledy v r.1992.
Tenkrát, za parního provozu, to byla tzv.ostrovní stanice - tento pohled je řekněme ze směru od Miedzylesie směrem ke staniční budově, která byla ještě kus dál (za lávkou) po L straně. Do těchto peronů přijížděly/odjížděly vlaky směr Miedzylesie, Wroclaw a Kudowa Zdrój. Ještě dál, prakticky na zhlaví, v oblouku, pak bylo depo. Vlevo od staniční budovy resp. od místa focení, pak byly perony pro vlaky směr Walbrzych.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele609 »fotek 0
26.05.2015 (12:28)  
A pak se z ráje stala přehlídka staničního šrotu, jako by v 89 rezignovali.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele609 »fotek 0
26.05.2015 (12:03)  
Polsko v té době musela být skutečně šotoušova studnice, že? Fotka výborná !
26.05.2015 (12:17)  


To bezesporu. Spíš než šotoušská studnice bych to ale nazval rájem pro milovníky páry. Bylo to tam oproti Československu o takových 10-15 let opožděné...ale to není v zásadě myšleno nějak hanlivě. Oni šli prostě jinou cestou. Uhlí měli dost, takže s likvidací parní trakce nijak nepospíchali...a místo překotné motorizace přecházeli postupně na elektrickou trakci.
Bylo to tam všechno v trochu jiné dimenzi...což vzhledem k rozloze Polska a tomu odpovídajícím přepravním výkonům je pochopitelné. Parní expresy a rychlíky, dálkové osobní vlaky, velká depa často se 2 rotundami, plnými mašin...no jak říkám. Poslední parní ráj v Evropě.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko