Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Ty 2-377 | |
Informace o fotografii: - Place: Klodzko Gl. - Datum: 13.10.1985 - By: Drahos Svestka - Zobrazeno: 5969x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Keprt: asi tak, nemá smysl neefektivní a na lidskou sílu náročné parní lokomotivy prezentovat jako nějaký strategický úmysl PKP, bylo to čiré zoufalství.
A ani zdejší komouši by se do "překotné motorizace" ČSD nehrnuli, pokud by se to sakra nevyplácelo - lokomotivy nějak lepilo ČKD a laciná ropa tekla z Ruska.
A ani zdejší komouši by se do "překotné motorizace" ČSD nehrnuli, pokud by se to sakra nevyplácelo - lokomotivy nějak lepilo ČKD a laciná ropa tekla z Ruska.
mRKEF: takováto lávka - a pan Švestka to píše v info - je na Klodzko Glowne. Nepleteš si to s městským nádražím?
K té polské "jiné cestě" mající za (pro nás příjemný) následek dlouhý provoz parní trakce se hodí připomenout, že ekonomická situace Polska v 80. letech byla tragická a tempo dodávek motorových i elektrických lokomotiv pro PKP po politických/ekonomických změnách 1981/2 výrazně ochablo v porovnání se 70. léty. Jiná cesta to byla, otázka je, zda cílená nebo pod tlakem situace.
K té polské "jiné cestě" mající za (pro nás příjemný) následek dlouhý provoz parní trakce se hodí připomenout, že ekonomická situace Polska v 80. letech byla tragická a tempo dodávek motorových i elektrických lokomotiv pro PKP po politických/ekonomických změnách 1981/2 výrazně ochablo v porovnání se 70. léty. Jiná cesta to byla, otázka je, zda cílená nebo pod tlakem situace.
Si tak rikam, odkud je to asi focene. Nadrazi Klodzko je z jedne strany vicemene utopene v doliku. Tady v pozadi to tak ani nevypada. Nevybavil by sis, kde cca to je?
26.05.2015 (15:02)
No, já tedy absolutně netuším, jak to tam vypadá dnes. byl jsem tam naposledy v r.1992.
Tenkrát, za parního provozu, to byla tzv.ostrovní stanice - tento pohled je řekněme ze směru od Miedzylesie směrem ke staniční budově, která byla ještě kus dál (za lávkou) po L straně. Do těchto peronů přijížděly/odjížděly vlaky směr Miedzylesie, Wroclaw a Kudowa Zdrój. Ještě dál, prakticky na zhlaví, v oblouku, pak bylo depo. Vlevo od staniční budovy resp. od místa focení, pak byly perony pro vlaky směr Walbrzych.
Tenkrát, za parního provozu, to byla tzv.ostrovní stanice - tento pohled je řekněme ze směru od Miedzylesie směrem ke staniční budově, která byla ještě kus dál (za lávkou) po L straně. Do těchto peronů přijížděly/odjížděly vlaky směr Miedzylesie, Wroclaw a Kudowa Zdrój. Ještě dál, prakticky na zhlaví, v oblouku, pak bylo depo. Vlevo od staniční budovy resp. od místa focení, pak byly perony pro vlaky směr Walbrzych.
A pak se z ráje stala přehlídka staničního šrotu, jako by v 89 rezignovali.
Polsko v té době musela být skutečně šotoušova studnice, že? Fotka výborná !
26.05.2015 (12:17)
To bezesporu. Spíš než šotoušská studnice bych to ale nazval rájem pro milovníky páry. Bylo to tam oproti Československu o takových 10-15 let opožděné...ale to není v zásadě myšleno nějak hanlivě. Oni šli prostě jinou cestou. Uhlí měli dost, takže s likvidací parní trakce nijak nepospíchali...a místo překotné motorizace přecházeli postupně na elektrickou trakci.
Bylo to tam všechno v trochu jiné dimenzi...což vzhledem k rozloze Polska a tomu odpovídajícím přepravním výkonům je pochopitelné. Parní expresy a rychlíky, dálkové osobní vlaky, velká depa často se 2 rotundami, plnými mašin...no jak říkám. Poslední parní ráj v Evropě.
Bylo to tam všechno v trochu jiné dimenzi...což vzhledem k rozloze Polska a tomu odpovídajícím přepravním výkonům je pochopitelné. Parní expresy a rychlíky, dálkové osobní vlaky, velká depa často se 2 rotundami, plnými mašin...no jak říkám. Poslední parní ráj v Evropě.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Webmaster - Frequently Asked Questions
Info
informacni okenko