..: Fotogalerie - detaily fotografie 185.597-2 :..
 

185.597-2


185.597-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Bad Schandau - Königstein (Sächs Schweiz)
 - Datum: 22.2.2018
 - Autor: ŠimonP 
 - Zobrazeno: 3170x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.03.2018 (13:54)  
Když je na fotce bilá lokomotiva a bílé návěsy, tak ještě než vidím histogram je mi zcela nad slunce jasné, že tam budou extrémy v jasech ne? To samé když tam je černočerný les, že to bude tmavé. Ale pravda vždyť vytahované stíny do aleluja, to je pak reálná fotka.

Extrémy v jasech je jedna věc, vzít na ně ohled a řádně fotku zeditovat, nebo editaci odfláknout, je potom věc druhá.

Namátkou vyberu fotky, kde mám velké bílé svítící plochy a řekni mi, jestli jsou vypálené a když nejsou, proč nejsou? :-)

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/163/163301.html (budova sladovny)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/163/163294.html (automobily)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/740/740477.html (lokomotiva)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/721/721056.html (lokomotiva)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/720/720154.html (krém bixu)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/754/7541705.html (lokomotiva)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/ostatni/ostatni099.html (lokomotivy)
atd. atp.
04.03.2018 (13:44)  
fotky zveřejněné ve dvou knihách, několika časopisech, nejednom propagačním materiálu, a když jsem se dostal na druhé nebo třetí místo v soutěžích (fotografických).

Hezké, ale to s tím vůbec ale vůbec nesouvisí. Proč? Protože do knih, časopisů a propagačních materiálů se fotky nevybírají podle kvality editu, ale podle skutečného obsahu. Když to řeknu natvrdo, tak podle mašiny, která tam je, nebo podle fleku, kde to je foceno. A někdy, když je na výběr z více kusů, tak se vybere třeba ta, která se líp hodí do sazby, dá se ořezat na nudli nebo do kolečka atp. Takže je hezké, že máš nějaké fotky v tištěných publikacích, já taky, ale rozhodně se tam nedostaly kvůli tomu, jak jsi je (ne)zeditoval, a to je přitom to, o čem se tu teď bavíme, ne?

V soutěžích potom záleží na námětu soutěžní kategorie, ale opět jde spíše o předexpoziční okolnosti, situaci, scénu, světlo, záběr, moment, nikoliv o kvalitu editu. Nebo že bych se pletl? Když vidím, jaké fotky vyhrávají různé soutěže, tak "kvalita editu" je někde na chvostu toho, podle čeho se vybírají ty lepší z lepších, že?

Takže brečíš sice hezky, ale na úplně špatném hrobě.
04.03.2018 (11:19)  
Ale pravda vždyť vytahované stíny do aleluja, to je pak reálná fotka.

Tohle tu nikdy nikdo netvrdil, a ze správců už teprve ne, naopak tzv. slovenský edit je věc zavrženíhodná, já za to lidi peskuju na počkání a bez přirážky.

Takže takové umělé protiargumenty si laskavě odpusť.
04.03.2018 (8:42)  
Tak to se celý svět řítí do záhuby, když mám své fotky zveřejněné ve dvou knihách, několika časopisech, nejednom propagačním materiálu, a když jsem se dostal na druhé nebo třetí místo v soutěžích (fotografických).

Všichni jsou slepý, jen zde na ŽP, je svět ještě v pořádku? Proč se pořád dokolečka píše, že edit ŽP je ten jediný správný? To je nová jednotka kvality?

malard měl dost podobný problém s objektivem a je zde alespoň jedna zveřejněná fotka, kde je jedna nebo druhá strana lehce rozostřená. S tím samým se potýkal Jan Zelenda. A taky jsou jeho fotky tady jsou v galerii.

Bral bych, kdyby topič psal zezačátku ty rady citlivěji a po roce by to psal už stroze. Ale jeho komentáře jsou takovéhle, už od začátku.

Když je na fotce bilá lokomotiva a bílé návěsy, tak ještě než vidím histogram je mi zcela nad slunce jasné, že tam budou extrémy v jasech ne? To samé když tam je černočerný les, že to bude tmavé. Ale pravda vždyť vytahované stíny do aleluja, to je pak reálná fotka.

P.S. čekám na vyjádření k tomu ultrašotoušskýmu "papouškovi" 477.013 na fotojízdě.
04.03.2018 (0:23)  
Šimone, pokud je autor natolik slepý, že nevidí, že má zelenou oblohu, celou fotku neostrou a vpravo zbytečně krajem uříznuté auto, které tam buď mohlo být celé, nebo nemuselo být vůbec, tak pokud to autor sám skutečně nevidí (což je pro mně kolikrát dost nepochopitelné, ale co už), tak napsat "zelená obloha" "neostré" "výpaly v jasech" a "je kravina řezat to auto v půlce krajem fotky" ve skutečném důsledku je to, co se dá nazvat jako "správci se snaží pomoct přispěvovatelům s editem". Jen musíš vytáhnout hlavu z odněkud a uvědomit si, co ti správci píšou, proč, a proč to píšou tak, jak to píšou.

A pokud si autor ani po x letech provozování toho koníčku, desítkách zveřejněných fotek (což prakticky znamená nízké stovky editačních pokusů a odhadem vysoké desítky až nízké stovky hodin práce s tím vším) není schopen ty relativně elementární věci sám ohlídat a dát si pozor na notorické problémy, tak ano, jednoznačně tu je problém, ale někde jinde než v topičovi, který napíše strohý komentář typu "výpaly v jasech" nebo "tyrkysová obloha".

Furt nic?

Dovedeš si představit, že bys měl papíry na auto, tři roky jezdil a pořád neuměl zaparkovat a rozjet se do kopce? Že by sis po třech letech pletl levou a pravou stranu? Že by sis po třech letech pořád nedával pozor na značky?

Představ si sám sebe, že jako strojvedoucí máš na stanovišti mladýho na zácvik a on ti pořád najíždí na soupravu jak hovado. Má zabrzdit tady, ale neumí to odhadnout. Jasně, jednou, podruhé, potřetí. Klidně mu to zabere čtrnáct dní, než se to naučí. Ale aby i po třech letech na tu soupravu najížděl jak hovadou takovou ranou, že ti spadne z pultu batoh? I po třech letech?

Představ si, že učíš někoho vařit, jo? Jednoduchou věc, vajíčka na cibulce. Jednou spálí cibulku, se stane. Podruhé spálí cibulku. No stane se. Co bys řekl člověku, který i po třech letech pořád dělá z cibulky černé cosi?

;-) ;-) :-D :-D
03.03.2018 (20:25)  
topič: Mně je celkem ukradený jestli tam je něco z ultrašotoušskýho hlediska vzácnýho.

Takže reklamní lokomotiva to je ukradený ale že 477.013 jede párkrát za rok a nejezdí kolem Č. Lípy to není ultrašotoušský hledisko? Teď to vypadá (alespoň pro mě) jako dvojí metr.

To, že pára se změnami dostala do Popradu a stala se historickou ale do ČR se na parní jízdy dostane sporadicky? No a co 477.043 není "papoušek" jako "papoušek"?
Ale můj zájem a zveřejňování reklamních lokomotiv je ultrašotoušský.

Tuším, že Chary psal o tom, jak se cenzoři snaží pomoct přispěvovatelům s editem, aby fotka "spatřila světlo světa". Z tvých komentářů to ale ani náhodou vidět není. Krátké strohé a ŽP jakoby slangové výrazy.
03.03.2018 (0:40)  
Parní lokomotivy - 300 fotografií
Motorové lokomotivy - 88 fotografií
Zahraniční vozidla - 133 fotografií
Elektrické vozy a jednotky - 3 fotografie

Co jsi chtěl tím výčtem sdělit?

Jak si sám avizoval v komentáři, záleží čistě na editu a fleku.
Nic takového jsem nenapsal. Můžeš nalinkovat odkaz, na komentář, kde to tvrdím?

Takže si kladu otázku, proč editovat fotku za špatných světelných podmínek, kde je evidentně vysoké ISO,...
Expoziční hodnoty fotky papoucha jsou 1/400 sec., F5,6, ISO500. Tuto citlivost zvládne bez šumu kdejaká nejlevnější zrcadlovka i kompakt 3-4 roky starý. Natož Canon 5D MarkIII. Kdyby sis vyzkoušel fotit při zatažené obloze, tak bys zjistil, že je někdy překvapivě dost světla a není potřeba použít vysoké ISO.
Jak poznáš z fotky převedené do čb s použitím sw filtru a přidáním zrna, že bylo použito vysoké ISO? Nějaká jasnozřivost?

...když 477 013 jezdí docela dost a je bambilion příležitostí vyfotit tu lokomotivu na nějakém zcela originálním a oslňujícím místě, třeba i se sluncem.

To už je úplná hloupost. Přemýšlíš nad tím než něco podobného napíšeš? Papouch vyjede párkrát do roka, téměř výhradně na Slovensku, nejčastěji v okolí Popradu. V ČR byl 2x možná 3x. V galerii máme 32 fotek 477.013. 6 z toho je mých a zhruba 13 jich je s násvitem. U jednodenního fotovlaku, kdy nastane nepříznivé počasí se dost špatně hledá originální oslňující místo s násvitem.
Pravda, 477.013 jezdil mezi CL a Rumburkem často, ale to bylo před více než 40 lety.

topič: Víc než naprd. :-)
Víc než naprd = ničím zajímavé.

Pořád nenacházím nějaký rozumný argument, že železniční web je striktně o editu v stylu daného webu a ne o železničních zajimavostech.
Galerie není železniční web, ale pouze součást ŽP zabývající se fotkami. Nikdo ze správců netvrdil a netvrdí že web je striktně o editu a ne o železničních zajímavostech. To sis vymyslel sám. Pokud ne, tak ti jistě nebude činit problém to podložit nějakými odkazy, kde je to tvrzeno (napsáno).

Z tvých kometářů zde pod fotkou i v procesu schvalování čiší akorát nafoukanost, která by, pokud bys uměl "vyrobit" kvalitní fotku mohla mít opodstatnění.
02.03.2018 (18:00)  
Musím dodat, že mě ta nalinkovaná fotka též praštila do očí. To je slušná omalovánka, pardon ! na žp umění mistrů.
Mmch o pár fotek víš, je také jedna, kde loko zaniká a možná víc než zde.
02.03.2018 (17:24)  
Parní lokomotivy - 300 fotografií
Motorové lokomotivy - 88 fotografií
Zahraniční vozidla - 133 fotografií
Elektrické vozy a jednotky - 3 fotografie

Z počtu fotek a hlavně náhledů je vidět, že na hnacím vozidle nezáleží, a je to druhotný efekt, že jede nějaký zajimavý "šoto" stroj. Jak si sám avizoval v komentáři, záleží čistě na editu a fleku. Na místech kde jezdí páry a nostalgické vlaky jezdí také regionovy a další "exkluzivní" stroje. Divím se, že v galerii je hromada fotek parních lokomotiv z těchto míst. Asi opravdu bude záležet na fleku a editu.

Ohledně editu a komentáře jsem myslel tuto fotku. > http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/477251.jpg
NIcKON: Pěkně štěká, papouch. Akorát světlo bylo asi dost na prd, co?
topič: Víc než naprd. :-)

Takže si kladu otázku, proč editovat fotku za špatných světelných podmínek, kde je evidentně vysoké ISO, když 477 013 jezdí docela dost a je bambilion příležitostí vyfotit tu lokomotivu na nějakém zcela originálním a oslňujícím místě, třeba i se sluncem.

Pořád nenacházím nějaký rozumný argument, že železniční web je striktně o editu v stylu daného webu a ne o železničních zajimavostech.
Konec konců je to i v popisu stránky. > Online magazín o aktuálním dění na železnici.

Ale pokud aktuální mají být pouze články, tak nebudu něčím co je aktuální, zaclánět v galerii, kde je fotka co kus to originál. :-)
02.03.2018 (17:10)  
ŠimonP: Sám cenzor topič je úkazem, jak záleží na výběru hnacícho vozidla (přesněji trakce), a pak dokonce ani nesejde na parametrech fotky a vklidu to přizná v komentářích. Já upřímně bych fotku s vysokou hodnotu ISO neschovával za černobílý efekt. Ale tak pravda dát moderní lokomotivu do černobílé fotografie, to už je skoro jak "autentický vzhled" některých jízd v nostalgii.

Můžeš tento svůj zmatený příspěvek objasnit? Vůbec netuším o čem píšeš.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko