..: Galerie - Daten des Bildes 01.511 :..
 

01.511


01.511Informace o fotografii:
 - Ort: Eberswalde
 - Datum: 27.4.1979
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Bem.: Rychlík D 311
Szczeczin-Berlin Ostbf na své
předposlední
zastávce.Nula-jednička
zakrátko"rozdupe"400 tun
těžký vlak na 130 km/hod
 - Zobrazeno: 4902x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer fotista  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare176 »fotek 0
19.06.2009 (19:06)  
Drahošu, ukázkovej parádní snímek. Skoro bych chtěl hned do toho rychlíku nasednout a ještě se svézt.
19.06.2009 (18:08)  
Tady je ukázka z filmu Člověk bestie. Zhruba v polovině ukázky je vidět dobírání vody.
http://www.youtube.com/watch?v=7QoNL_yf62A
19.06.2009 (18:23)  


Nádhera,Tome.Taková podívaná se neomrzí nikdy.Nejlepší je tam ta potkávačka těch pacifiků v plné rychlosti...
19.06.2009 (17:00)  
Stoupa:Ano,je to tak jak píše Tomáš,voda se dobírala za jízdy z kanálů(zásobníků)umístěných na určitých místech na trati,k tomu bylo nutno spustit sací trubku,to samozřejmě nemohlo být prováděno za plné rychlosti.Takto doplňovali vodu např.i v USA nebo ve Francii-jestli jsi viděl parádní film Člověk bestie s nezapomenutelným Gabinem v titulní roli,tak tam je to krásně vidět.
19.06.2009 (15:45)  
stoupa: Za plné jízdy úplně ne. Rychlost byla omezena na 50mph, tedy 80km/h.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare3720 »fotek 0
19.06.2009 (15:41)  
pro Flaizer:

a to si pane kolego predstavte, ze dle strojarských odborníku z CVUT FSi lze zpocítat, ze nase 498.1 pri svých rekordech a prumeru HN mela vetsí strední pístovou rychlost, nez rekordni A4 Mallard i BR 05 (ta ovsem kola 2300 mm), shodne s 18 201 - té ovsem pri "radení" ve Velimi v 1964 jaksi odesla ojnice ....

Nechci se prit o lopate ci mechanickém prikladaci u A4, ale víte, ze v té dobe v Británii bezne doplnovali vodu do tendru za (plné) jízdy a proto ta dlouhá ramena bez zastávky?
19.06.2009 (15:39)  
Flaizer: Mno, v Anglii sice jezdil Létající Skot trasu Londýn - Edinburgh bez zastavení již od roku 1929, ale nějaké vymoženosti přeci jen měli. K nim patřila třeba možnost střídat lokomotivní četu za jízdy, dobírání vody do tendru během jízdy, protože jak jinak by těch 700km ujel vlak bez zastávky, že? Navíc anglické mašiny díky vytápění nejkvalitnějším kusovým kamenným uhlím nepotřebovaly příliš velkou roštovou plochu a utopit je na lopatu nebylo tak fyzicky náročné jako třeba topit na ruku mikádo, antona nebo kremáka.
Jinak bych Ti doporučil zajít do knihovny a vypůjčit se nějakou knihu o strojírenství první poloviny 20. století, abys nepsal takové nesmysly, že se vše dělalo rukama, tužkou a pravítkem. Obráběcí stroje jsou vynálezem více než stoletým a logaritmické pravítko se používá od poloviny 19. století.
19.06.2009 (15:07)  
Suprová atmosférovka, já věděl, že se s něčím takovým vytasíte :-) Moc díky.
Mno ve 40 letech v Anglii jezdili non-stop Londýn - Glasgoew to je cirka 700km průměrně 120km/h a to bez automatickýho přikladače a jiných vymožeností, vlaky byli dlouhé az 20 vozů !!! navíc Gresley-ho A4-Mallard udělala světový rekord (203km/h) který nebyl dosud překonán, a to vše před 2. světovou - to teprve muselo být v tý budce...Naví si vemte, že stroje vyráběli pouze pomocí rukou, pravítka s tuškou, a za pomoci logaritmickýho pravítka (možná ani to ještě nebylo)
Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied Vlad  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare815 »fotek 0
19.06.2009 (13:33)  
Kouzelné. Mohu jen litovat, že tohle už nezažiji nikde v provozu.

(OT) Petře, Ty ještě neumíš hledat na Google, když něco neznáš? Tam najdeš vše, i zrDcadlovku:
http://www.turistika.cz/uzitecne-testy/show/digitalni-zrdcadlovka-kodak-z740.html
:-D
19.06.2009 (12:11)  
19.06.2009 (19:47)  


No jo,to je on,Petře.Přesně takovej to byl,i s tím objektivem,Páni,kde jsou ty časy.
19.06.2009 (12:01)  
Co je to zrdcadlovka?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko