..: Fotogalerie - detaily fotografie ...s postrkem :..
 

...s postrkem


...s postrkemInformace o fotografii:
 - Místo focení: Novina
 - Datum: 21.10.1978
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: 556.0336
 - Zobrazeno: 8521x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.03.2013 (20:34)  
Drahoši, jsem úplně v obraze, jak jsme v 76 vytahovali z tunelu u Dol.Louček se "Štokrem " stojící nákladní vlak a četa s S499 Bratislava tam zůstala stát. Byli jsme v Tišnově na pracovním vlaku a tak nás tam operativně strojmistr poslal. U konce tunelu jsme "čapěli" a byli rádi, že byl konec tunelu.
To samé povídal otec, který vozil v 1965-66 rychlíky Bratislava - Brno - Praha. Rychlík měl kolikrát 14 vozů a jak víme za nástupištěm v Bratislavě je hned tunel na Brno a velké stoupání a hodněkrát před koncem tunelu leželi na zemi a mokré hadry u nosu. Vzpomínal, že nejhorší bylo, když leželi na zemi a 387 začala brousit a ztrácela tah. Musel tedy i v tom kouři se postavit a pomalu pískovat a vše opakovat. Ale to už není pravda !!
12.03.2013 (21:03)  


Zdeňku,děkuji...to je překrásná vzpomínka. ano,vlhký a dlouhý bratislavský tunel a tehdejší nekonečně dlouhé a těžké rychlíky,nebo těžké náklady...to prověřilo četu i mašinu..a hned po rozjezdu. To už si těžko dnes někdo dokáže představit,jakým podmínkám ti lidé na mašinách byli vystaveni...ale klidně bych do toho šel,kdybych měl stroj času...to mi věř. Protože není nic hezčího než stát za regulátorem takového stroje,ovládat ho a cítit jeho sílu.
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
12.03.2013 (19:08)  
Jako bych ten kouř cítil, ten "smrad uhle nebo přepáléného oleje", loko ve výkonu, no prostě bomba!
12.03.2013 (18:41)  
Ještě jedné zajímavosti si na těch fotkách lze všimnout...zde je krásně vidět,jak do úzkého a dlouhého křižanského tunelu vjížděly mašiny pokud možno (ne-li zásadně) s prohořelým ohněm...protože jinak chlapi na zadní mašině měli problémy. Zažil jsem to na vlastní kůži v lednu 1979,kdy mě známý liberecký fíra pan Jirásko,který opečovával leštěnku 556.042,vzal na stanoviště. Jednalo se o postrk vlaku Pn 60990,který v důsledku kruté zimy byl značně opožděn. Někdy o tom napíšu více...ta večerní jízda na nejhezčím libereckém štokru mrazivou zimní krajinou byla jedna z mých nejkrásnějších vůbec...byl to zážitek,na který se nezapomíná. Proč se o tom zmiňuji. Vlak byl přetížený,z důvodu nahromaděné zátěže. Vpředu lok. 556.0242,vše probíhalo celkem normálně,ale za viaduktem v Novině na 24 promilích stoupání přece jen ty tuny navíc byly znát...před tunelem jsme už jeli krokem a vlaková lok. jaksi z výše uvedených důvodů nemohla dodržet pravidlo prohořelého ohně...takže v půlce tunelu,který byl až po strop naplněn kouřem z předního štokra,jsme všichni dřepěli u podlahy a dýchali přes navlhčené kapesníky...
12.03.2013 (17:17)  
hank - Neee topič jak píše má pravdu. I ta jízda s přivázaným postrkem měl a má své pravidla. Přední stroj, když má pokyn k odjezdu houkl "DLOUZE ! a tím dal signál pro postrkový stroj pokyn aby se ozval a houkl "povolte všechny brzdy JEDNOU DLOUZE A DVAKRÁT KRÁTCE " a souprava se dala do pohybu. Oba dva stroje se rozjížděly tak, aby jely stejnoměrně a aby se třeba vlak neroztrhl, což by byla ostuda a velké vyšetřování. Také se nadarmo neříkalo, že strojvedoucí museli mít zkušenosti.
psáno ve zkratce
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
12.03.2013 (16:38)  
Drahoš Švestka: Já si nejsem tak úplně jistý, ing. Zdeněk Bauer, CSc. sice je v seznamu VŠ učitelů na ČVUT (naposledy zřejmě pravidelně přednášel asi před 10 lety konstrukci strojů), ale VŠ profesorem nejspíš není. Zato byl určitě vedoucím dopravní sbírky NTM v Praze. A taky byl zakladatelem o. p. s. Ekotechnické muzeum.
12.03.2013 (18:59)  


Teď už je samozřejmě několik let v důchodu...ale jeho vynikající fotky a články lze najít v mnoha dobových periodikách a publikacích.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
12.03.2013 (16:22)  
topič: No, podle zkušenosti Zdeňka Šindlauera z 80. let (nechci moc mluvit za něj, ale nedá mi to...) by obě lokomotivní čety taky mohly zaujmout stanovisko asi v následujícím duchu: "Co bysme si honili triko, ať se staraj ty druhý... " :-))) Zvlášť kdyby se na jednom vlaku nedejbože sešly dva stroje a dvě čety z různých domovských výtopen.
12.03.2013 (15:15)  
Jak už jsem vzpomínal minule za parní trakce,
triangl Přerov - Dluhonice - Předmostí.
12.03.2013 (15:07)  
Tomáši díky za svéráznou "Příručku pro strojvedoucí postrků" :-D
12.03.2013 (13:52)  
Ale houby lot of sense. U zavěšenýho postrku do toho pereš, co to dá a koukáš jestli ten vepředu taky tahá. Když to zavře, zavřeš taky, když spadne tlak v potrubí a vlak začne brzdit, tak zavřeš taky. Při odjezdu ze stanice posloucháš, jestli vepředu dává odjezd a když slyšíš pískání, tak to potvrdíš a začneš strkat. No a když neslyšíš nebo v noci při stání ve stanici usneš, tak by tě mělo probrat k činnosti nebo probudit drncání, když to ten vepředu rozjede sám a doufá, že se postrk taky "chytí", vomrkneš co se děje a začneš strkat. Jasně, že je potřeba znát sklony tratě, abys do toho nebušil, jak hluchej do vrat, na spádu.
12.03.2013 (13:12)  
Ein wunderbares Foto, es verlangte viel Gefühl vom Lokführer mit einer Dampflokomotive einen Güterzug zu schieben.
A wonderful photo, it required a lot of sense from a steam locomotive engineer pushing a freight train.
Nádherné fotografie, to vyžaduje hodně smysl z inženýra parní lokomotivy tlačí nákladní vlak.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko