..: Fotogalerie - detaily fotografie ...s postrkem :..
 

...s postrkem


...s postrkemInformace o fotografii:
 - Místo focení: Novina
 - Datum: 21.10.1978
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: 556.0336
 - Zobrazeno: 8504x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
13.03.2013 (14:50)  
Pro Pavel Randák:

Pokud vím, Ing Jindřich Bek byl zaměstnán ve vyšší funkci přímo na FMD (a "muzejnictví" měl bokem.
A potvrzuji i rozdílnost názorů pánů docentů a Ing. J. Beka na - asi na hodně věcí ....
13.03.2013 (13:50)  
> Hank
Já se tedy nechci hádat, ale železniční sbírku NTM měl v letech 1965 až 1991 na starosti ing. Jindřich Bek, autor známých atlasů lokomotiv. Byl ale celou tu dobu zaměstnancem ČSD a muzejnictví dělal jako "vedlejšák". Pánové Bauer a Zeithammer jeho muzeální činnost při zmiňovaných přednáškách dost kritizovali. Známý je jeho výrok, že pokud je stroj dostatečně zdokumentován, netřeba ho uchovávat.
13.03.2013 (13:21)  
Když se tu vzpomínaly ty problémy s kouřem v tunelech, vzpomněl jsem si na jeden článek na vlaky.net, ve kterém bylo několik takových případů ze Slovenska popsáno. Vřele doporučuji, zajímavé čtení!
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4381-Zeleznicne-nehody-Ked-para-svetom-vladla/
13.03.2013 (16:31)  


Přečetl jsem si to,Tome...zajímavé. Není pochyb o tom,že služba na parních lok.byla namáhavá a mnohdy i vysilující. Já naštěstí zažil páru v době,kdy po předchozích neblahých zkušenostech se na kvalitě uhlí už tolik nešetřilo...a nevozily se už tak extrémně těžké vlaky...takže v porovnání s tím,co je tu popisováno..to byla dá se říci brnkačka(řeč je o 2.polovině 60. plus zejména 70.léta).
Nicméně trvám na tom,že po psychické stránce to nebyl zdaleka takový stres,jako dnes,kdy je člověk na všechno sám,za šichtu vystřídá 3 mašiny,3 veze sám z depa,3 po šichtě opět do depa,všechno si sám chystá (nic nesmí přehlídnout)...a dělá práci za další 4 lidi.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
13.03.2013 (12:46)  
Pro "hank"

Souhlasím - ta paní z NTM po vznesení dotazu mně v té době taky vždy někam odkázala ... Až jsem si v hale Komárka přeměřoval skládacím metrem sám..(a kustod - hlídač mi nosil schůdky..)
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
13.03.2013 (12:28)  
Pavel Randák: Já se nechci moc hádat, paměť je mrcha, ale v polovině 70. let, to jsem byl ještě student VŠ, mě jedna pracovnice NTM s něčím odkázala na "pana Bauera, vedoucího dopravní sbírky". Že to byl ing. Zd. Bauer (tehdy ještě asi ne CSc.), to je jasné. Jestli byl opravdu vedoucí, to mě tehdy v souvislosti s tím, co jsem sháněl, zase až tak moc nezajímalo.
13.03.2013 (10:59)  
>Topič
Desku nepotřebuju shánět, jen uklidit po přestavbě bytu a vyndat ji ze zarovnaného šuplíku :-)
13.03.2013 (10:01)  
Pavel Randák: Já jsem zmiňoval knihu Zdeňka Bauera, mající jako hlavní téma železnici. U Parní symfonie je jedním ze 6 spoluatorů. Lanna je trochu širší téma (lodě, parníky,bagry, mašinky atd.)

Ano je to odjezd ze Svoru a nejen podle mě, ale i podle autora nahrávky samotné. Název pod Jedlovou je trochu matoucí, ale byl zvolen nejspíš proto, že se říkalo "vyjet" (vyhrabat, vyškrabat se) na Jedlovou no a výškově je stanice Svor pod stanicí i kopcem Jedlová. Můžeš si desku někde sehnat a přesvědčit se sám.
13.03.2013 (9:13)  
>Stoupa
No, já jsem taky z FEL, ale přednášky pánů Bauera a Zeithammera jsem objevil až ve 2. polovině let 80., to už jsem měl dávno po promoci.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
13.03.2013 (8:47)  
Pro Pavel Randák - podruhé:

Spolužáci - jen trošku - já jsem "FEL" a na povídání o mašinkách (1x měsíšně, cca 1982- 84, pozdní odpoledne - podvečer) pánů docentů Bauera a Zeithammera jsem se občas vloudil. Info, kdy se koná, bylo nutno zjistiti ve vstupním koridoru či bufáči FSi.
Trio pod Jedlovou - Jedlová kopec versus Jedlová - Žst.?
13.03.2013 (8:37)  
> Stoupa: Tak to jsme spolužáci! Absolvoval jste též cyklus přednášek ing. Hály o konstrukci parní lokomotivy?
> Topič: Pan Ing. Bauer toho vydal více, nedávno jsem dočetl "Stavební stroje fy. Lanna", kde je taky spousta historických fotek průmyslových lokomotiv, oba jmenovaní pánové se pak podíleli na knížce fotografií "Parní symfonie".
Co se toho záznamu rozjezdu tří štokrů týče, proč se nahrávka jmenuje "Trio kotlů pod Jedlovou", když to je, podle vás, ze Svoru?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko