..: Galerie - Daten des Bildes 423.0141 :..
 

423.0141


423.0141Informace o fotografii:
 - Ort: Kolín
 - Datum: 14.4.1973
 - Autor: Josef Chvosta  Neues Email senden
 - Zobrazeno: 6935x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
31.03.2015 (20:31)  
"To za sloupem" je dle předpisu D1 návěst č. 59 - Předvěstní štít přechodné pomalé jízdy v provedení noční znak.
Vlak musel zmenšovat rychlost tak, aby nebyla u návěsti č.60 - Začátek pomalé jízdy, (tabule s písmenem Z) větší, než jakou udává v desítkách km za hod. číslice předvěstního štítu.
31.03.2015 (9:04)  
Nickon: třeba zrovna řada 423.0 se vyrobila v mnoha sériích u různých výrobců. Lokomotivy i jedné série nebyly někdy zcela stejné a rozdílné vlastnosti mohly být také dané rozdílnou kvalitou údržby, prodělanými nehodami a většími závadami, a jak správně uvedl Topič - vlastnosti se mohly lišit stroj od stroje. Ne nadarmo se říkalo, že parní lokomotivy se chovají jako lidé. A také, vlastnosti stroje mohly přecházet na charakter strojvedoucího a naopak... :)
31.03.2015 (0:39)  
Zajímavé je to osvětlení návěsti za sloupem. Vím, že to existovalo, ale fotek jsem viděl málo.
V.
30.03.2015 (23:40)  
NICkON: Třeba proto, že špatně "vařila" nebo měla jiný neduh. Jojo, ač stroje stejné řady, tak skoro každý měl nějakou svoji libůstku. Některá mašina vyžadovala nižší stav vody v kotli, aby dobře vyvíjela páru, jiné to bylo jednu. Další měla "tvrdý" pojezd, jiná s oblibou strhávala vodu do válců atd.
30.03.2015 (22:55)  
Pročpak bývala jedna konkrétní pára z nějaké řady neoblíbená? Třeba právě tato?
topič: Vodní jeřáby se běžně umisťovaly vedle angličanů?
Registrierter Benutzer (gp) 
Anzahl der geschriebenen Kommentare761 »fotek 0
30.03.2015 (21:23)  
Fotka je nádherná, hlavně to drátěný nebe. Kompozici považuji za vydařenou, fotka nádraží s parní lokomotivou mě oslovuje víc než fotka lokomotivy na nádraží.
Topič: 5+ za úžasný komentář.
Registrierter Benutzer drak 
Anzahl der geschriebenen Kommentare44 »fotek 0
30.03.2015 (19:49)  
Já dávám 5*.
30.03.2015 (16:00)  
DŠ: přesně tak. Na doplnění uvádím, že v Kolíně v té době sloužila také dnešní provozní lokomotiva 423.0145. Údajně nebyla příliš oblíbená, takže více stála než jezdila - a díky tomu se asi dochovala :). Kromě těch dvou si z té první poloviny 70. let z Kolína pamatuji ještě stroje 423.0100, 107, 110, 135, 154 a 157. Jezdily z Kolína do Ledečka a na kouřimských lokálkách, do roku 1972 i v Kutné Hoře. Bylo jich tam původně ještě více (např. 423.061, 109, 122, 123, 124, 138...), ale ty zmizely už dřív.
30.03.2015 (15:12)  
Od 1.2.1979 jako K 714, pak stopa mizí. Ale třeba někdo doplní.
V době pořízení snímku už byla řada 423.0 předválečného provedení poměrně vzácná. 70.léta byla ve znamení masívní motorizace (také) lokálek. Poslední zbytky této dříve velmi početné řady dosluhovaly právě na Kolínsku, Mladoboleslavsku a taky na trati Krupá-Kolešovice. Stroje nejnovější série (vypadaly stejně jako 433.0) byly ještě k vidění na Olomoucku a Ostravsku.
30.03.2015 (14:54)  
Jgcp: Přesně tak. Byl to sloup osvětlení, kterým místo elektřiny protékala voda a na vršku to mělo takovej širm, podobnej chobotu, kterej se strkal parním mašinkám do tendru nebo vodní vany. Zrovinka takovej sloup s osvětlením je vidět na fotce vpravo od mašiny. Celýmu tomuhle zařízení se kdysi říkávalo vodní jeřáb. :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko