Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Tož klasické panťák... | |
Informace o fotografii: - Úsek: Tišnov - Dolní Loučky - Datum: 28.7.1993 - Autor: classic 90s - Pozn.: sken negativu AGFA - Zobrazeno: 6113x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Stoupo,
já su Brňák 20km od Brna, tak dokud jsem nezačal dojíždět na SPŠS, tak jsem sice kolem sebe slyšel občas něco jako "Šalinkarta", ale v Brně jsem znal tramvaje. A traktor u nás na lontě byl jedině Zetor (kdyžtak Ursus, ale to je převlečený Zetor).
Jo, můj taťka sloužil na vojně v Žatci, tak mě kdysi vykládal něco o tom, že malou mašinou jezdili z posádky do Žatce na nádraží na pivo, ale vždy říkal LOKOtraktor.
K vlakům mě od mala táhnul strýc z matčiny strany, ale ten vzal v roce 85 kramle na západ, tak jsem potom byl samouk. Občas to jde vidět :-)
já su Brňák 20km od Brna, tak dokud jsem nezačal dojíždět na SPŠS, tak jsem sice kolem sebe slyšel občas něco jako "Šalinkarta", ale v Brně jsem znal tramvaje. A traktor u nás na lontě byl jedině Zetor (kdyžtak Ursus, ale to je převlečený Zetor).
Jo, můj taťka sloužil na vojně v Žatci, tak mě kdysi vykládal něco o tom, že malou mašinou jezdili z posádky do Žatce na nádraží na pivo, ale vždy říkal LOKOtraktor.
K vlakům mě od mala táhnul strýc z matčiny strany, ale ten vzal v roce 85 kramle na západ, tak jsem potom byl samouk. Občas to jde vidět :-)
pro Miskin:
Ja sice su Brnak z Praglu, ale jiz coby maly chlapecek vim, ze Saliny jezdi po ulici, tramvaje po nadrazi (strasne mlade). Traktor pak nenajdes jen v Zetoru v Lisni, ale bohuzel i na stejnem nadrazi. Za mne tam ovsem posunovala jeste KFNB 313.2, s vnejsim ramem, Hallskyma klikama a douhatnskym kominkem. To byly casy! Kdo neveri, at tam bezi.
Ja sice su Brnak z Praglu, ale jiz coby maly chlapecek vim, ze Saliny jezdi po ulici, tramvaje po nadrazi (strasne mlade). Traktor pak nenajdes jen v Zetoru v Lisni, ale bohuzel i na stejnem nadrazi. Za mne tam ovsem posunovala jeste KFNB 313.2, s vnejsim ramem, Hallskyma klikama a douhatnskym kominkem. To byly casy! Kdo neveri, at tam bezi.
Nu, v tuto dobu nám po 300 jezdili ještě Krokodýli, Brejlovci, Zamračené a bůhví co dál. Panťáky jsem znal jen od vidění z Brna.
Ale vzpomněl jsem si v souvislosti s touto tratí na jeden zážitek z dětsví:
Jeli jsme se sourozenci a rodiči k příbuzným do Prahy, tenkrát (jak už zaznělo) jedině přes Vysočinu. Náš vlak přijel v Brně k nástupišti, my nastoupili a- nic. A dlouho nic. Na tabuli už naskočilo nějakých 30 minut, když se v chodbičce objevil průvodčí s nějakým člověkěm. Zrovna u našeho kupé jsem zaslechl, že "Nějaká tramvaj strhla dráty, tak čekáme na traktor".
To bylo hned otázek- tatí, a ony tramvaje jezdí i po kolejích do Prahy? tatí, a jak ten traktor připojí k těm vagónkům? mamí, to pojedeme asi dlouho za traktorem, že?
:-)
Nakonec jsme do Prahy dojeli asi s tříhodinovým zpožděním.
No a dodnes mě mrzí, že mě naši nenechali dívat z okna, jak já chtěl vidět traktor v čele rychlíku- obzvlášť když jsem jej slyšel někde vepředu chrochtat :-) :-)
Ale vzpomněl jsem si v souvislosti s touto tratí na jeden zážitek z dětsví:
Jeli jsme se sourozenci a rodiči k příbuzným do Prahy, tenkrát (jak už zaznělo) jedině přes Vysočinu. Náš vlak přijel v Brně k nástupišti, my nastoupili a- nic. A dlouho nic. Na tabuli už naskočilo nějakých 30 minut, když se v chodbičce objevil průvodčí s nějakým člověkěm. Zrovna u našeho kupé jsem zaslechl, že "Nějaká tramvaj strhla dráty, tak čekáme na traktor".
To bylo hned otázek- tatí, a ony tramvaje jezdí i po kolejích do Prahy? tatí, a jak ten traktor připojí k těm vagónkům? mamí, to pojedeme asi dlouho za traktorem, že?
:-)
Nakonec jsme do Prahy dojeli asi s tříhodinovým zpožděním.
No a dodnes mě mrzí, že mě naši nenechali dívat z okna, jak já chtěl vidět traktor v čele rychlíku- obzvlášť když jsem jej slyšel někde vepředu chrochtat :-) :-)
stoupa: Já bych i poslouchal, ale v kraválu od soukolí trakčáků a dunění lodního šestiválce bych se mohl stejně nanejvýš dívat :)
26.04.2016 (9:24)
classic 90s: Nenechávej se unášet nostalgií :-) Praktica sice bylo to nejlepší, co země RVHP produkovaly, ale stále to byl jednooký král mezi slepci. A ono krásné cvaknutí bylo jen zvukovým efektem k ráně zrcátkem, kdy udržet časy 1/30 a delší pomalu nešlo.
Optiku měli soudruzi z NDR výbornou, ale zrovna zatlumení zrcátka byla velká slabost těchto přístrojů.
Míval jsem to taky (L2 bez expozimetru) a vzpomínám na to rád, jako na začátky. A po nákupu bazarového Olympusu OM 2n jsem si připadal, jako kdybych přesedl z šukafonu do vozu řady A v nejlepších letech.
:-)
Optiku měli soudruzi z NDR výbornou, ale zrovna zatlumení zrcátka byla velká slabost těchto přístrojů.
Míval jsem to taky (L2 bez expozimetru) a vzpomínám na to rád, jako na začátky. A po nákupu bazarového Olympusu OM 2n jsem si připadal, jako kdybych přesedl z šukafonu do vozu řady A v nejlepších letech.
:-)
26.04.2016 (23:20)
Můj vzah k Praktice je asi stejný jako k parním lokomotivám - nádhera, romantika, minulost. ;oP
Dnešní pohodlí digitálních vlaků a digitálních fotoaparátů (ať už profi zrcadlovek nebo i těch v telefonech) je samozřejmě komfort jiné generace... o tom žádná. .)
Dnešní pohodlí digitálních vlaků a digitálních fotoaparátů (ať už profi zrcadlovek nebo i těch v telefonech) je samozřejmě komfort jiné generace... o tom žádná. .)
pro NIcKON:
:-) Ale to jste ani nemohl posloucht, jak "Postorenska kapela, hraje pekne z vesela...." :-)
:-) Ale to jste ani nemohl posloucht, jak "Postorenska kapela, hraje pekne z vesela...." :-)
Šocení tehdy ještě u mě nevyrostlo z plínek, ale jezdil jsem tamtudy skoro každý týden. Tehdy to ještě býval hlavní tah na jižní Moravu, takže se vysočinskými oblouky protahovalo to nejlepší z ČSD flotily. První EC, tahaná zbrusu novými esy šuměla jako sen, jen o stupínek níž byly naše hungarky či meridiany, málokdy kratší než 13 vozů. Vpředu tavila odpory gorila, které 4 megawatty tak tak stačily k udržení pětasedmdesátky, větší traťová ale byla málokde. Ve druhém voze se šlo trvale vyklánět z okna i v mrazu, tak vydatný byl proud horkého vzduchu z mašiny. No a těch vlaků, co člověk potkal. V Maloměřicích onehdy stálo TGV, stačil jsem ho z jedoucího vlaku nekvalitně vyfotit. Pak Brno s nekonečnými vlečkovými areály a za odměnu kalup po rovině na Břeclav. Tam první setkání s rakouskými 1063 či 1044, co tak zvláštně svitily, přestup do minulého století v podobě kredence směr Lednice, souběžný odjezd s velkým vlakem a vítězství v akceleračním duelu, který velká tramvaj k místu, kde se lokálka odklonila od bratislavské hlavní na Poštornou, už nedohnala.
Moc pěkné a pro mě osobně i nostalgické. Ten stan v popředí je autorův? :)
25.04.2016 (22:53)
:) Ne, stan není můj, možná jiní fotografové, ani jsme po tom nepátrali. My tam byli s kamarádem sice skoro celý den, ale jen přes den.
A v čempak je to kolego nostalgické? Zkuste něco přihodit... :)
A v čempak je to kolego nostalgické? Zkuste něco přihodit... :)
I ja mel Praktiku MTS3. Ale pro same setreni jsem fotil jen CB, nebo na ORWO. To ale Flexaretou. :-)
25.04.2016 (22:57)
Praktika fotila dobře. Sice těžký stroj, když člověk jezdil s ní na kole, ale zase měla expozimetr, což se mi líbilo. Zkrátka výborná zrcadlovka. Jak o tom mluvím, úplně si vybavuju jak futrál krásně voněl kůží, při záběru to pořádně nahlas cvaklo....
Po přechodu ze Smeny velký rozdíl, i když i ta svojí jednoduchostí hodně dokázala s minimálními nároky na uživatele. :-)
Po přechodu ze Smeny velký rozdíl, i když i ta svojí jednoduchostí hodně dokázala s minimálními nároky na uživatele. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko