..: Fotogalerie - detaily fotografie T 679.0015 :..
 

T 679.0015


T 679.0015Informace o fotografii:
 - Místo focení: Zvolen os.st.
 - Datum: 1.10.1986
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 6975x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
15.06.2009 (22:31)  
bazala68: Já Tvojí myšlenku nerozvíjím. Já ji popírám. :-) Pokud si přečteš oba níže zmiňované rozsáhlé články, pak v nich najdeš celkem jednoznačnou odpověď na to, jak to s pomeranči a sergeji bylo. Autor Pomerančových mýtů, Martin Hejl, dochází k závěru, že tím co "zabilo" pomeranče byly zamračené, resp. jejich výroba v ČKD.
Citovat celé statě z obsáhlého článku je mimo účel komentářů pod fotkou a tak všem, co mají zájem vědět, jak to vlastně s pomeranči bylo doporučuji Svět železnice č.30 z května 2009.
15.06.2009 (22:19)  
Tome,díky za názor,napsal jsi to naprosto přesně a nechť je tento komentář pro mladší generaci ponaučením,že i dnes se (bohužel)záměrně překrucují fakta a mnohdy i něco více...
15.06.2009 (22:12)  
re topič, Miro Just: děkuji kolegové za rozvinutí mé myšlenky. I já jsem viděl poněkud nepřesný dokument z cyklu Zašlapané projekty. Záměrně jsem ho neuvedl. Asi to s direktivou bylo trochu jinak,ale to dnes již s odstupem desítek let těžko někdo přesně zjistí. Jedna věc je oficiální rovina a ta druhá kuloární zákulisí. Myslím si však, že dodávky sergejů zasáhly do života pomerančů výrazně. S Kyklopem je to jiné, byly tam i jiné problémy konstrukčního rázu. Ono to s technickou konstrukcí bylo ještě horší v případě lokomotiv z Turčanských závodů v Martině. Ale to je jiná kategorie.
15.06.2009 (21:40)  
V tom samém čísle Světa železnice je také obsáhly článek o T499.0, známé jako Kyklop z pera Jaroslava Wagnera. Ve velmi fundovaném článku autor zcela jasně vyvrací fámy kolem tzv. Specializační dohody, která "zakázala" československému průmyslu vyrábět lokomotivy vyššího výkonu než 2100 PS.
Specializační dohoda byla jen jako doporučující přijata v r.1963. V r.1965 byly kategorie výkonu zvýšeny a v r.1966 byla dohoda zrušena.
ČT Ostrava se v jednom z prvních dílů série Zašlapané projekty věnovala právě osudu Kyklopa celý pořad s názvem Lokomotiva u ledu. Postavila jej právě na této smyšlence aniž by si dala práci si vše ověřit u odborníka na železniční historii. Vznikl tak typický produkt regionální televizní redakce. Rádoby historicko-investigativní dokument, který vzal za základ drby a s patřičnou tupostí je rozvinul.
Kyklop nebyl tehdejším FMD objednán proto, že výrobce nebyl schopen dodržet stanovenou váhu na nápravu ani po několika letech vývoje a ověřovacího provozu. Navíc vývoj T499.0, kyklopa, začal v době, kdy po československých kolejích jezdily sergeje už nějaký rok.
15.06.2009 (20:50)  
bazala68:
Doporucujem precitat si clanok "Pomerančové mýty" z posledneho cisla Svet Zeleznice (kveten 2009), reagujem na Tvoju druhu vetu ohladne "direktivy" RVHP. Ten clanok ma asi 15stran a je vyborny. Realita nebola taka cierno-biela a ohladne tej direktivy - to je tradovany omyl. :)
15.06.2009 (20:32)  
I když je to svým způsobem dokumentační historická fotografie dokáže nadchnout příznivce této řady. A také nevzpomenout na stranickou direktivu RVHP, která tehdejší ČSSR znemožnila vývoj a výrobu dieselových lokomotiv vyšších výkonových parametrů, která připadla do SSSR a výsledkem byly sergeje. Kdyby tomu tak nebylo, proháněly by se po našich kolejích pomeranče v mnohem větším počtu a na rychlících kyklopi, nebo z nich vyšlé konstrukce. A tak jsme vyráběli čmeláky, které v tisícových sériích putovaly do SSSR, kde byly někdy využívány i jako elektrické generátory v odlehlých "děrevňach", kde nebyla zavedena elektřina. No a nakonec přišla i řízená likvidace našeho lokomotivního průmyslu, ale to je již jiná a také smutná kapitola kapitola.
15.06.2009 (20:25)  
Tak tuto 015-tku som v 94-tom uz na trati nezazil,to uz stala nepojazdna v depe Zvolen

inak ten pomaranc sa presa moze zaradit do kategorie 776 (T679.0) alebo do kategorie "hist.foto"
15.06.2009 (20:57)  


No baže :-)
15.06.2009 (18:10)  
Další z tvojich krásných fotek 5*
15.06.2009 (22:46)  


Díky.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko