..: Fotogalerie - detaily fotografie 470.003-5 :..
 

470.003-5


470.003-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Praha-Smíchov - Praha-Vyšehrad výhybna
 - Datum: 28.5.2009
 - Autor: Peter Hanák  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 7923x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Davson  mail  
Počet komentářů uživatele341 »fotek 0
20.12.2013 (14:25)  
Krakena není nikdy dost.
Jinak smekám před tím, že se dokázalo aspoň jeden prototyp udržet tak dlouho v provozu, sice jako záloha, ale přeci. A to přesto, že náhradní díly prakticky nebyly.

Stoupa: dle atlasu lokomotiv: Vagonka Studénka, MEZ Vsetín, MEZ Postřelmov, ŠKODA Plzeň, ČKD Praha
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
20.12.2013 (14:02)  
ad Rabín:

Honzo, ano - a hlavně ochoten vyvinout, technologicky zpracovat, vyrobit a dodat - to byla vnitropolitická ostuda jako prase hádaly se resorty, hádaly se fabriky. Týkalo se "předměstských pantografických jednotek" a M 474. A vlastně to dle mého povědomí zkončilo až převzetím Vagonky Studénka Škodovkou (tehdy tuším ještě ne Kyperskou :-) )

Honzo, kdo vlastně Krakena vyvinul? VÚKV, nebo Vagonka? A elektriku už dělala Škoda, nebo MEZ? (ZSE se do toho nechtělo, res. krylo záda MEZu)
20.12.2013 (13:49)  
Ad československé strojírenství: rozhodně na tom před r. 89 nebylo tak špatně, jak nám polistopadová média vtloukají do hlavy! Revoluce byla otřes, ze kterého se dosud vzpamatováváme. Ale k fotce: moc hezká, osobně mě mrzí, že krakena nemám vyfoceného...
20.12.2013 (13:33)  
NIcKON: No tak za jedno se domnivam, ze to s tim strojirenstvim nebylo tak horky ani tesne pred krakenem a navic to snad byl prototyp, tak se da ocekavat, ze bude mit mouchy...
20.12.2013 (12:38)  
Třeba to, že v horním patře se nedalo na sedačkách blíže u bočnic sedět.
20.12.2013 (12:27)  
Dovolil bych si připomenout: Kraken byl vyvíjen a konstruován (když počítáme i funkční vzorek patrového vloženého vozu) přibližně v letech 1984-88, tedy zcela ještě v letech "reálného socialismu" (jiná věc je, že vyroben až v letech 1990-91). Vařilo se z toho, co byl náš socialistický průmysl schopen a hlavně ochoten vyvinout, technologicky zpracovat, vyrobit a dodat (vše byl někdy docela problém...). Takže i za občas "s nostalgií" vzpomínaného bolševika nebylo zdaleka vždy a všechno v pořádku...
Fotka 5*
20.12.2013 (12:23)  
S designem souhlas, mechanické konstrukci krakena nerozumím, ale co bylo tak špatně na řešení interiéru?
20.12.2013 (12:14)  
Smutný svědek rychlého úpadku českého strojírenství - na krakenovi bylo špatně snad všechno - počínaje designem, přes řešení interiéru až po základní konstrukci. Nicméně fotka je rozhodně cenným dokumentem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko