Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
470.003-5 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Praha-Smíchov - Praha-Vyšehrad výhybna - Datum: 28.5.2009 - Autor: Peter Hanák - Zobrazeno: 7923x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Krakena není nikdy dost.
Jinak smekám před tím, že se dokázalo aspoň jeden prototyp udržet tak dlouho v provozu, sice jako záloha, ale přeci. A to přesto, že náhradní díly prakticky nebyly.
Stoupa: dle atlasu lokomotiv: Vagonka Studénka, MEZ Vsetín, MEZ Postřelmov, ŠKODA Plzeň, ČKD Praha
Jinak smekám před tím, že se dokázalo aspoň jeden prototyp udržet tak dlouho v provozu, sice jako záloha, ale přeci. A to přesto, že náhradní díly prakticky nebyly.
Stoupa: dle atlasu lokomotiv: Vagonka Studénka, MEZ Vsetín, MEZ Postřelmov, ŠKODA Plzeň, ČKD Praha
ad Rabín:
Honzo, ano - a hlavně ochoten vyvinout, technologicky zpracovat, vyrobit a dodat - to byla vnitropolitická ostuda jako prase hádaly se resorty, hádaly se fabriky. Týkalo se "předměstských pantografických jednotek" a M 474. A vlastně to dle mého povědomí zkončilo až převzetím Vagonky Studénka Škodovkou (tehdy tuším ještě ne Kyperskou :-) )
Honzo, kdo vlastně Krakena vyvinul? VÚKV, nebo Vagonka? A elektriku už dělala Škoda, nebo MEZ? (ZSE se do toho nechtělo, res. krylo záda MEZu)
Honzo, ano - a hlavně ochoten vyvinout, technologicky zpracovat, vyrobit a dodat - to byla vnitropolitická ostuda jako prase hádaly se resorty, hádaly se fabriky. Týkalo se "předměstských pantografických jednotek" a M 474. A vlastně to dle mého povědomí zkončilo až převzetím Vagonky Studénka Škodovkou (tehdy tuším ještě ne Kyperskou :-) )
Honzo, kdo vlastně Krakena vyvinul? VÚKV, nebo Vagonka? A elektriku už dělala Škoda, nebo MEZ? (ZSE se do toho nechtělo, res. krylo záda MEZu)
Ad československé strojírenství: rozhodně na tom před r. 89 nebylo tak špatně, jak nám polistopadová média vtloukají do hlavy! Revoluce byla otřes, ze kterého se dosud vzpamatováváme. Ale k fotce: moc hezká, osobně mě mrzí, že krakena nemám vyfoceného...
NIcKON: No tak za jedno se domnivam, ze to s tim strojirenstvim nebylo tak horky ani tesne pred krakenem a navic to snad byl prototyp, tak se da ocekavat, ze bude mit mouchy...
Třeba to, že v horním patře se nedalo na sedačkách blíže u bočnic sedět.
Dovolil bych si připomenout: Kraken byl vyvíjen a konstruován (když počítáme i funkční vzorek patrového vloženého vozu) přibližně v letech 1984-88, tedy zcela ještě v letech "reálného socialismu" (jiná věc je, že vyroben až v letech 1990-91). Vařilo se z toho, co byl náš socialistický průmysl schopen a hlavně ochoten vyvinout, technologicky zpracovat, vyrobit a dodat (vše byl někdy docela problém...). Takže i za občas "s nostalgií" vzpomínaného bolševika nebylo zdaleka vždy a všechno v pořádku...
Fotka 5*
Fotka 5*
20.12.2013 (12:23)
S designem souhlas, mechanické konstrukci krakena nerozumím, ale co bylo tak špatně na řešení interiéru?
Smutný svědek rychlého úpadku českého strojírenství - na krakenovi bylo špatně snad všechno - počínaje designem, přes řešení interiéru až po základní konstrukci. Nicméně fotka je rozhodně cenným dokumentem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko