Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
813/814-119 + 813/814-122 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Grahovo – Hudajužna - GPS: 46°9'35.312"N, 13°52'9.469"E » - Datum: 09.07.2022 - Autor: Adam Hasoň - Zobrazeno: 1498x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
20.02.2023 (21:37)
Nevšimnul jsem si té řeky. S ní to dává smysl.
Hugo von Talhof: jsem názoru, že to je původní provedení. Je asi jednodušší přemostit koryto řeky příhradovým nosníkem než stavět obloukovou klenbu nebo více oblouků s pilíři v korytě řeky. Podobného provedení (s mnohem menším rozpětím) je spodní most na Pražském Semmeringu - tam navíc ten ocelový nosník přemosťuje dost šikmo spodní trať, takže by další pilíř nebylo kam dát.
Na zobrazené Bohinjské dráze je vícero mostů - nejznámější je asi Solkanski most (Salcanobrücke), kde vzhledem k výšce a rozpětí asi nebylo zbytí, než vyzdít kamenný oblouk. Ten však byl v noci z 8. na 9. srpna 1916 v rámci 6. bitvy na Soči (Isonzo) odstřelen a znovu vybudován v letech 1925-27 podle původních plánů. Další pokusy o zničení mostu proběhly při útocích spojeneckých letadel v letech 1944-45, nebyly však naštěstí úspěšné.
A tak je klidně možné, že byly zničeny i další mosty na této trati a nahrazeny příhradovými nosníky.
Více zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Salcanobr%C3%BCcke
a zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Jesenice%E2%80%93Trieste_Campo_Marzio
Na zobrazené Bohinjské dráze je vícero mostů - nejznámější je asi Solkanski most (Salcanobrücke), kde vzhledem k výšce a rozpětí asi nebylo zbytí, než vyzdít kamenný oblouk. Ten však byl v noci z 8. na 9. srpna 1916 v rámci 6. bitvy na Soči (Isonzo) odstřelen a znovu vybudován v letech 1925-27 podle původních plánů. Další pokusy o zničení mostu proběhly při útocích spojeneckých letadel v letech 1944-45, nebyly však naštěstí úspěšné.
A tak je klidně možné, že byly zničeny i další mosty na této trati a nahrazeny příhradovými nosníky.
Více zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Salcanobr%C3%BCcke
a zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Jesenice%E2%80%93Trieste_Campo_Marzio
Chary, samozřejmě že to tak jde. Ale proč to dělat, když lze souřadnice zadat? Zadané souřadnice beru jako bonus...
Chary má s těmi mosty pravdu i v tom, že je to poměrně běžná úvaha. Jeden z nejslavnějších je viadukt v Dolních Loučkách. Ten je vylepšený o to, že je sice relativně nový a ty kamenné (spíš zděné? Teď nevím.) oblouky jsou tam jako skoro už anachronismus z důvodu nedostatku oceli a tak. Protože stavěno za války a po válce; oblouky byl bedněn - taky unikát - pomocí stavebního lešení, nejvyšší konstrukce tohoto druhu na světě.
Skoro až fascinující je taky mnohomost přes několik ramen Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, dlouhý skoro 3/4 kilometru a obsahující kde co od památkové chráněných oblouků až po moderní konstrukci přes hlavní tok, nahradivší starou nýtovanou příhradovinu.
Skoro až fascinující je taky mnohomost přes několik ramen Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, dlouhý skoro 3/4 kilometru a obsahující kde co od památkové chráněných oblouků až po moderní konstrukci přes hlavní tok, nahradivší starou nýtovanou příhradovinu.
Rabíne, daj si mapy.cz, tam si zadaj Grahovo ob Bači, uviděj vesnici, v ní na severním konci kostel, to je ten v tý fotce, a na severovýchod od něj uviděj ten most.
Hugo von Talhof, nejsem stavitel mostů, ale velmi podobná konstrukce je například v Jihlavě. Nabízí se teorie (a nechť mi ji prosím někdo fundovaný vyvrátí), že ta část (případně části na obou stranách, jako právě v Jihlavě) je/jsou stavěna/y kamennými oblouky, protože je to jednodušší a podloží to umožňuje, zatímco přepažení ocelovou mostovkou je v místě, kde je nutné udělat část mostu mezi vzdálenými pilíři. Vlastně to samé lze ve velmi malé míře pozorovat i na pňovanském mostě, který má z kraje jeden kamenný oblouk a až teprve potom ocelové mostovky.
A koukám, že to samé je i v Táboře.
Hugo von Talhof, nejsem stavitel mostů, ale velmi podobná konstrukce je například v Jihlavě. Nabízí se teorie (a nechť mi ji prosím někdo fundovaný vyvrátí), že ta část (případně části na obou stranách, jako právě v Jihlavě) je/jsou stavěna/y kamennými oblouky, protože je to jednodušší a podloží to umožňuje, zatímco přepažení ocelovou mostovkou je v místě, kde je nutné udělat část mostu mezi vzdálenými pilíři. Vlastně to samé lze ve velmi malé míře pozorovat i na pňovanském mostě, který má z kraje jeden kamenný oblouk a až teprve potom ocelové mostovky.
A koukám, že to samé je i v Táboře.
19.02.2023 (16:09)
Nevíte někdo, je to původní vzhled mostu, nebo ta kovová část je dodělávaná po nějaké havárii?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko