..: Fotogalerie - detaily fotografie 813/814-119 + 813/814-122 :..
 

813/814-119 + 813/814-122


813/814-119 + 813/814-122Informace o fotografii:
 - Místo focení: Grahovo – Hudajužna
 - GPS: 46°9'35.312"N, 13°52'9.469"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 09.07.2022
 - Autor: Adam Hasoň  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 1498x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

20.02.2023 (21:37)  
Nevšimnul jsem si té řeky. S ní to dává smysl.
20.02.2023 (21:10)  
Hugo von Talhof: jsem názoru, že to je původní provedení. Je asi jednodušší přemostit koryto řeky příhradovým nosníkem než stavět obloukovou klenbu nebo více oblouků s pilíři v korytě řeky. Podobného provedení (s mnohem menším rozpětím) je spodní most na Pražském Semmeringu - tam navíc ten ocelový nosník přemosťuje dost šikmo spodní trať, takže by další pilíř nebylo kam dát.
Na zobrazené Bohinjské dráze je vícero mostů - nejznámější je asi Solkanski most (Salcanobrücke), kde vzhledem k výšce a rozpětí asi nebylo zbytí, než vyzdít kamenný oblouk. Ten však byl v noci z 8. na 9. srpna 1916 v rámci 6. bitvy na Soči (Isonzo) odstřelen a znovu vybudován v letech 1925-27 podle původních plánů. Další pokusy o zničení mostu proběhly při útocích spojeneckých letadel v letech 1944-45, nebyly však naštěstí úspěšné.
A tak je klidně možné, že byly zničeny i další mosty na této trati a nahrazeny příhradovými nosníky.
Více zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Salcanobr%C3%BCcke
a zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Jesenice%E2%80%93Trieste_Campo_Marzio
20.02.2023 (20:12)  
Chary, samozřejmě že to tak jde. Ale proč to dělat, když lze souřadnice zadat? Zadané souřadnice beru jako bonus...
20.02.2023 (10:31)  
Chary má s těmi mosty pravdu i v tom, že je to poměrně běžná úvaha. Jeden z nejslavnějších je viadukt v Dolních Loučkách. Ten je vylepšený o to, že je sice relativně nový a ty kamenné (spíš zděné? Teď nevím.) oblouky jsou tam jako skoro už anachronismus z důvodu nedostatku oceli a tak. Protože stavěno za války a po válce; oblouky byl bedněn - taky unikát - pomocí stavebního lešení, nejvyšší konstrukce tohoto druhu na světě.
Skoro až fascinující je taky mnohomost přes několik ramen Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, dlouhý skoro 3/4 kilometru a obsahující kde co od památkové chráněných oblouků až po moderní konstrukci přes hlavní tok, nahradivší starou nýtovanou příhradovinu.
20.02.2023 (0:09)  
Rabíne, daj si mapy.cz, tam si zadaj Grahovo ob Bači, uviděj vesnici, v ní na severním konci kostel, to je ten v tý fotce, a na severovýchod od něj uviděj ten most.

Hugo von Talhof, nejsem stavitel mostů, ale velmi podobná konstrukce je například v Jihlavě. Nabízí se teorie (a nechť mi ji prosím někdo fundovaný vyvrátí), že ta část (případně části na obou stranách, jako právě v Jihlavě) je/jsou stavěna/y kamennými oblouky, protože je to jednodušší a podloží to umožňuje, zatímco přepažení ocelovou mostovkou je v místě, kde je nutné udělat část mostu mezi vzdálenými pilíři. Vlastně to samé lze ve velmi malé míře pozorovat i na pňovanském mostě, který má z kraje jeden kamenný oblouk a až teprve potom ocelové mostovky.
A koukám, že to samé je i v Táboře.
19.02.2023 (16:09)  
Nevíte někdo, je to původní vzhled mostu, nebo ta kovová část je dodělávaná po nějaké havárii?
18.02.2023 (15:48)  
Prosím zadávejte u méně známých míst souřadnice…

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko