..: Fotogalerie - detaily fotografie Eurostar 3211 :..
 

Eurostar 3211


Eurostar 3211Informace o fotografii:
 - Místo focení: VRT Paříž - Lille
 - Datum: 22.5.2012
 - Autor: Strnda 
 - Pozn.: vlak společnosti Eurostar
projíždí nedaleko letiště
Aeroport Lille - Lesquin (Vmax
= 300 km/h)
 - Zobrazeno: 6124x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
12.06.2012 (8:17)  
milos: klasické Talgo je koncipováno jako netrakční jednotka, tahaná klasickou lokomotivou elektrickou či motorovou (to už asi dneska není aktuální, ale RENFE mívaly zajímavé motorové loko výškou přizpůsobené Talgům). Aby souprava nebyla energeticky závislá na mšině, mají své generátorové vozy - to je ten čelní vůz, co vypadá jako motorová lokomotiva. Takhle fungují i soudobá Talga v Kazachstánu. Aktuální dodávky pro RENFE už probíhají s jednoúčelovou lokomotivou (hnacím vozem).

Ondruch: vězeňská cela je zajímavá :o)
11.06.2012 (23:13)  
Mimochodem jedna zajímavost u Eurostaru. Minimálně v době, kdy vznikl, měl na palubě malou vězeňskou celu. (jak je to nyní, nebo u verzí, provozované SNCF, nevím)
Mně osobně to přijde jako poměrně zajímavé! Jestli je to ale v rámci evropských mezinárodních vlaků častější, tak se omlouvám za zbytečné OT. Už takhle jsme tu asi hodně OT.
11.06.2012 (22:53)  
dedalius: to je zvláštní názor :)
11.06.2012 (22:52)  
milos: Ano. To, co ste potkal ve Španělsku, jsou úplně jiné vozy, které s vozy eurostaru nemají nic společného. Mohu Vás ujistit, že všechny podvozky u eurostaru mají nápravy dvě a fotka pouze zkresluje :)
Z mého pohledu je většina vozů Talgo takový aerodynamický i designový "zázrak", ale to je naprosto vedlejší. Jinak název "Talgo" je takový všeobecný název pro určitou konstrukci vozů. Přirovnal bych to k názvu "pendolino", který všeobecně označuje vlaky s naklápěcími skříněmi. Talgo používá speciální uložení kol v striktně jednonápravových podvozcích. Kola vlastně nejsou propojena, ale každé je uloženo samostatně. Má to za výhody nižší opotřebování kolejnic a celkově zlepšní jízdních vlastností. Jinak to, co popisujete, je možné. Nevím, jestli přímo u této soupravy, tak moc se v tom neorientuji, ale je to možné.
11.06.2012 (22:36)  
Ono to taky někdy může být tím, že člověk je někdy línej se přihlásit a hodnotit a jenom fotky zkoukne třeba...
registrovaný uživatel milos  mail  
Počet komentářů uživatele578 »fotek 0
11.06.2012 (22:14)  
Ondruch - takze to co jsem potkal ve Spanelsku jsou jine vozy, nez zde na eurostaru, jestli tomu spravne rozumim.
Me se na teto fotce zdalo i u Eurostaru, ze je zde mezi vozy jen jedna naprava, ale spatne asi vidim.

ten vlak, ktery na me fotce prijizdi k nastupisti, je z linky Pariz - Barcelona. Prave ze je to Talgo, tak me napadlo, jestli nejsou bezne i ve francii. jen jeste jeden dotaz - ten vlak privazi elektricka lokomotiva Renfe, ale hned za ni mi to pripadalo, ze prvni vuz soupravy byl hnaci a to v nezavisle trakci. A na to zadny designovy nebo aerodynamicky zazrak. Je to mozne? ze existuje dieselova souprava tohoto typu, kterou tady pod draty tahla elektrika?
viz:
http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Barcelona_duben_2012_-_K_K_hotel/#14042012026.jpg
11.06.2012 (21:28)  
ze předu mi připomíná mrože.fotka pěkná ale ten vlak zrovna vidět nemusím a proto bez hodnocení.
11.06.2012 (20:52)  
Když je tady tak řeč o Talgu a jeho nastavitelnými nápravami, dávám sem odkazy na nějaká videa zobrazující změny rozchodu:

http://www.youtube.com/watch?v=FB4Owz3YWlo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZiH4kt14yGw
http://www.youtube.com/watch?v=nGn0o_wFsGI&feature=related ...tady je na to detailní pohled
11.06.2012 (18:31)  
milos: nemáte pravdu. Vámi uvedené vozy souprav talgo mají jen jednu nápravu v podvozku (nejsem si teď jist, jestli úplně u všech sourpav) navíc s měnitelným rozchodem. Jsou také mnohem nižší. Tyto vložené vozy jsou spojeny dvounárpavovými podvozky a vlaky eurostar tvoří, stejně jako kterékoliv jiné TGV, ucelenou soupravu. Jediná výjimka jsou vozy zhruba uprostřed soupravy, které nemají společný podvozek. V případě např. požáru soupravy v tunelu pod kanálem mohou být cestující přesunuti do nehořící poloviny soupravy, ta se může rozdělit a odjet. Jinak krajní podvozky vložených vozů také nejsou společné s hnacím vozem a dokonce u eurostaru jsou hnané. Na této stránce: http://www.trainweb.org/tgvpages/formations.html jsou namalované různé soupravy vlaků TGV a je zde vidět, které podvozky jsou "sdílené", které ne a dokonce i které jsou hnané pro lepší představivost.
11.06.2012 (18:24)  
Pěkné, ale jestli tam jezdí naplno, to je fotografováno tak na 1/1600 s, ne? :)
11.06.2012 (18:48)  


Jezdí se tam "naplno", 1/1000 s.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko