Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ge 4/4 II 615 RhB | |
Informace o fotografii: - Úsek: Reichenau-Tamins - Bonaduz - Datum: 29.10.2010 - Autor: Tomáš Kubovec - Zobrazeno: 4947x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
pri vyssich a malo zatazanich sltpoch je velmi dolezitim faktorom pomer vzpernej dlzky (v tomto pripade 2x vacsia ako skutocna) a polomeru zotrvacnosti prierezu, ktory by mal byt mensi ako 150
(Ještě OT) Martin Grill: K materiálovým vlastnostem bych ještě doplnil, že na sloup se jistě volí ocel se zaručenou svařitelností, což materiál kolejnice zdaleka není. I vyvrtat do ní díru je trochu problém.
Naproti tomu se lze ve Švýcarsku setkat se sloupy dřevěnými, což je materiál daleko vhodnější než kolejnice. Byly i na berninské větvi Rétské dráhy, když jsem tam naposledy byl.
Naproti tomu se lze ve Švýcarsku setkat se sloupy dřevěnými, což je materiál daleko vhodnější než kolejnice. Byly i na berninské větvi Rétské dráhy, když jsem tam naposledy byl.
(OT) Já doplním Martinovo vysvětlení ještě obrázky.
Zde se můžete podívat na různé typy (tvary) kolejnic:
http://www.fce.vutbr.cz/zel/plasek.o/studium/1_Uvod_Kolejnice.pdf
I profily si můžete dál "rozkliknout" pro detailnější zobrazení:
http://www.autostav-mix.cz/DesktopDefault.aspx?highlightTabId=85&tabid=87&CategoryId=1
Zde se můžete podívat na různé typy (tvary) kolejnic:
http://www.fce.vutbr.cz/zel/plasek.o/studium/1_Uvod_Kolejnice.pdf
I profily si můžete dál "rozkliknout" pro detailnější zobrazení:
http://www.autostav-mix.cz/DesktopDefault.aspx?highlightTabId=85&tabid=87&CategoryId=1
17.11.2011 (19:41)
Pro kolejnice se dnes nejvíce používá materiál UIC 900A, což rozhodně není běžná konstrukční ocel, jako např. právě pro takovéto sloupy. Problém je jednak v samotném profilu, druhak v rozdílných vlastnostech materiálů. "Íčko" je ve dvou osách souměrné, širokopatní kolejnice jen v jedné (na jedné straně široká a nízká pata, na druhé vysoká a oproti patě užší hlava.) Síly se tam tedy rozkládají kapku jinak a nerovnoměrněji, než u souměrného profilu. Nejsem si tedy jist, nakolik by se třímetrová kolejnice, zapíchnutá v zemi, neohýbala... Materiálově je naopak houževnatější, než íčkový profil z konstrukční oceli. Kolejnice by pro takovou aplikaci byla škoda, nehledě na cenovou náročnost.
17.11.2011 (19:24)
To je krásná fotka a podivná debata, nechtějte abych šel do tabulek... Od pohledu je zřejmé, že kolejnice by vedení unesla, ale byla by úžasně prohnutá. Dobrý nápad pro film ala Harry Potter.
BBvK, nejsem teda konstruktér ani technolog, ale... jaká je průměrná zátěž na jeden takový sloup? Kolejnice mi nepřipadají, že jsou z nějakého dramaticky měkkého, pružného nebo ohebného materiálu, nebo se pletu?
17.11.2011 (19:00)
Ohryzek: Můžu tě ujistit, že nosný sloup je kolejnici přinejlepším velmi vzdáleně podobný, nehledě na rozdílné požadavky na oba prvky infrastruktury...
Dotaz na autora nebo znalce: stojny těch stožárů TV jsou z kolejnic? Přinejmenším to má podobný profil.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko