..: Fotogalerie - detaily fotografie MBxd2-219 :..
 

MBxd2-219


MBxd2-219Informace o fotografii:
 - Místo focení: Ogrodzona
 - Datum: 22.7.1987
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: ...tady to všechno začalo...
 - Zobrazeno: 7839x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.10.2014 (14:17)  
Balm/ú vs. hašišbedna.

Do sebe!

A co na to ten plecháč?
09.10.2014 (9:15)  
Plecháč u J. Hradce 90? :D Na té trati je 70, na splítce 40, takže nárazová by byla 80. Je ale fakt, že bych to vidět nechtěl...
09.10.2014 (0:03)  
Martine, já ani tak nechci řešit nějaké pevnostní normy a vliv faktu, zda se jedná o novostavbu nebo rekonstrukci, já jsem především reagoval na tebou napsaný nesmysl, že, cituji "na splítce se nemůže potkat s jiným vozidlem, protože v daném úseku může jet pouze jeden vlak (a je jedno čí)."

Historie je plná velmi velmi ošklivých důkazů o tom, že to vůbec není pravda a že se i jhmďáci ve svém prohlášení alibisticky opírají o "princip řízení provozu"... Achjo. Teda po všech těch desítkách jestli ne stovkách hromad, kde lidi přicházeli i o životy, se spolehnout, že zrovna u Jindřicháče se to nestane, protože přece SŽDC a JHMD tam "řídí provoz"? Nevím, nevím, já bych takovou věc na veřejnost asi nenapsal. Ale já taky nejsem tiskovej mluvka JHMD, že. Já si třeba dovedu představit, že ten unavenej fíra toho plecháče tu červenou prostě přehlídne, jako se to stalo už tolikrát, a pak...

Kdopak řídil provoz v červenci u ČT?
http://www.klubfoticu.estranky.cz/clanky/nehoda-v-ceske-trebove.html
08.10.2014 (21:28)  
Martine, tady skoro vůbec nejde o maximální rychlost nautila. Nejsem znalý místních poměrů, ale kdyby jel naproti plecháč devadesátkou, byla by nárazová rychlost 140 km/h. Hotový masakr. Hašišbedna by se zmuchlala a plecháč by ji ještě kus tlačil před sebou. A lidi vevnitř ani nemaj opěrky na hlavu... Fakt tramvaj, ale i ty tramvaje už mají zab. zař. (teď myslím Jablonec a Ostravu - Zátiší, jinde jsou dvojkolejné TT).
Navíc by se v případě střetu s normálněrozchodným vozidlem projevilo i různé umístění deformačních prvků.
08.10.2014 (20:16)  
Aspoň malá útěcha nakonec (pokud se tomu dá věřit). Do provozu na N.Bystřici by to údajně zasáhnout nemělo, měly by zůstat TUčka se soupravami. Což je logické. Z vlastní zkušenosti vím, jak jsou v sezoně oba osobní vozy narvány po střechu a v Kunžaku už není ani kam dát kolo. Tohle by hašišbedna nezvládla ani náhodou...ani se 2 vlečňáky.
Jenže...klidně může příjít nový manažer se špičatýma botama a...kdo ví..
08.10.2014 (20:10)  
Martin99: Ano, u žraloka by to bylo o hodně horší. Pro auto.
Viděl jsi fotky ze srážky jihočeského Pantera? Myslíš, že by nautilus při srážce s podobným vozidlem dopadl "jen" takto? A kdyby se srazil jen s "pouhým" MTV, tak co?
Na té splítce je naopak pravděpodobnost srážky celkem vysoká, nená tam žádné zab.zař., které by eliminovalo lidský faktor...
08.10.2014 (17:20)  
Chary: Já nezpochybňuji význam pevnosti skříně, já poukazuji na to, že to není nové vozidlo. Ty normy se vztahují na nová vozidla.... kdyby to bylo podmínkou pro všechny vozidla, tak by musely přestat jezdit i 810-tky.
Pravděpodobnost srážky na splítce je mnohem nižší než srážka s autem na přejezdu. A tady je mimochodem ta "výhoda", že tyto Nautilusy budou jezdit max. 50 km/hod, kdežto Žraloci mohou jet max. 120 km/hod. A vsadil bych se, že následky srážky Žraloka s autem na přejezdu na hlavní trati při rychlosti 100 km/hod, by i přes lepší parametry skříně, byly horší, než srážka tohoto motoráku s autem při rychlosti 30 km/hod.

Mimochodem, při snaze zjistit, kolik mohou Nautilusy jet, jsem zjistil, že JHMD už mají k těm zprávám o schvalování na svých stránkách vyjádření.
08.10.2014 (14:30)  
Martine, ale jak správně píše Keprt, vždyť právě o ty nestandardní situace jde. Přece se neřeší pevnost skříně v případě situací standardních, jako např. jízda vlaku v noci nebo jízda vlaku v dešti. Crashtesty se u aut taky nedělají kvůli jízdě "volným výběhem ke křižovatce", ne? Kdyby vlaky jezdily výhradně za normálních okolností, tak by mohly mít skříně ze dřeva, byly by lehčí a vůbec ekologičtější. Jenže ono právě tu a tam k nějaké té nestandardní situaci dojde, že? Proč má asi třeba takovej žralok ty divný pseudonárazníky?
08.10.2014 (10:45)  
Zpět k dvojitému sklu. Na polských úzkorozchodkách se to s údržbou rostlin nijak nepřehánělo a občas se stávalo, že nějaká větev vyrazila přední sklo. Řešilo se to tak, že sklo se vzalo z nejbližšího přívěsu a přívěs dostal překližku nebo plech. No a aby se strojvedoucí alespoň trochu chránili před střepy, tak si vymýšleli různá udělátka, co vůz, to originál.
08.10.2014 (9:34)  
by to znamenalo, že u nás nemůže fungovat to, co je na západ od nás populární a zřejmě čeká další rozvoj - vlakotramvaj. Nebo je to jinak?

Může to u nás fungovat, ale - stejně jako na západě - ta tramvajová vozidla vjíždějící na železnici musí pevnostně vyhovovat předpisům pro železniční dráhu. Což je prodražuje.

To jsou ale nestandardní situace.

Všechny mimořádné události jsou nestadardní situace (překvapivě nikdo neplánuje srážku vlaků), ale jejich následky se snažímě eliminovat - třeba pevností skříně. Současné normy - na silnic i železnici - vozidla vyráběná před jejich zavedením vesměs nesplňují - tak to je už 150 let a bere se to jako přijatelné riziko a platí to (minimálně) v celé Evropě. Aplikace aktuálních požadavků na stávající vozidla by samozřejmě vedla k totální paralýze provozu. Jak je to s aplikací pevnostních požadavků na vozidla nová/rekonstruovaná nevím a jsem zvědav, jak to dopadne.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko