..: Fotogalerie - detaily fotografie VLI 8216 :..
 

VLI 8216


VLI 8216Informace o fotografii:
 - Místo focení: Dona Catarina (Brazílie)
 - GPS: 23°27'38.324"S, 47°14'15.44"W  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 2.8.2015
 - Autor: mRKEF  Poslat email autorovi
 - Pozn.: EMD GT46AC
 - Zobrazeno: 5878x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.08.2015 (22:06)  
Ahoj, nemáte někdo tip na cestu vlakem z Rio de Janeiro do Iguacu Falls (Foz de Iguacu)? Díky moc!
17.08.2015 (0:40)  
Jj, v těchhle případech je skoro důležitější to druhé číslo :) Kia by mohla vyprávět...
16.08.2015 (13:57)  
Já vím, našel jsem si to auto. Vypadá to na upravenou evropskou pandu. Ale ten motor, čtyřválec 999 cm3, je opravdu takhle konstrukčně starý. Jedná se totiž o řadu FIRE, kterou Fiat stále prodává i v Evropě (byť větší objemy).
16.08.2015 (14:18)  


Ano tuhle řadu motorů má Panda, Punto i 500, dneska to má objem 1,2 a asi 51 kW. Ale obecně ten motor je celkem chválen pro jednoduchost, spolehlivost a rozumnou spotřebu. Mě teda fascinuje, že tomu litru píšou 55 kW, protože to je výkon, který by měl s tunovým vozem slušně zacvičit. Nejhorší bylo, že se absolutně nic nedělo, když to podkopneš a točíš co to jde :). Motor má tak krásně vyrovnanou křivku točivého momentu, která se zvedá asi lehce nad hodnotu 0 :D
16.08.2015 (12:56)  
Já zase řídil několik motorů, naladěných primárně na E85, a svezení s nimi bylo moc pěkné. I když některé z nich měly turbo :) Nejkouzelnější byl Saab 9-3 2.0t, který na E85 dosahoval prakticky stejného výkonu jako 2.0T, tedy verze s velkým turbem. Na rozdíl od ní ale parádně zabíral už z nízkých otáček. Ano, na palubním počítači naskakovaly děsivé hodnoty (kvůli nižší výhřevnosti se vstřikuje víc paliva, proto pořádná konverze potřebuje mj. větší trysky), ale když se to přenásobilo tím, že litr E85 byl o deset korun levnější, vyšlo to na buď na šul nul nebo mírnou finanční výhodu s bonusem parádního zrychlení a tichého chodu.
U toho una bych hledal příčinu spíš ve třicetiletém litrovém motoru, přiškrceném kvůli emisím :)
16.08.2015 (13:55)  


No jen pro pořádek nebavíme se o 30 let starém Unu, ač možná motor má původ kdesi v minulosti. V Brazílii se Uno (Novo Uno) vyrábí a Fiat obecně tam má dominantní postavení na trhu. Jednalo se o poslední Uno a najeto mělo 12 000 km. Takže skoro novota. Viz: http://www.fiat.com.br/carros/novo-uno.html

Spotřeba byla teda také výživná - najel jsem 250 km a propálil 22 l (cca 9 l/100 km). Z toho skoro 200 km bylo po dálnici, plynulá jízda, zbytek okresky a brazilské prašné cesty.
16.08.2015 (11:20)  
Tak to pŕŕŕ, na EtOH/MeOH (etanol/metanol) jazdia závodníci práve kvôli tomu, že im zvyšuje výkon (samozrejme s vhodne naladenou riadiacou jednotkou). Jednoliter v „mestskom“ osobáku ale nebude ladený na výkon.
16.08.2015 (12:28)  


Ethanol má sice o něco vyšší oktanové číslo než klasickej benzín, ale naproti tomu má zase nižší výhřevnost. A pokud vozidlo "umí" oboje, vždycky to bude o kompromisu. Chytré jednotky sice dokáží podle čidla klepání upravit předstih apod, ale osobně jsem zastáncem, že motor, který byl vyroben primárně na benzín by na něj měl také jezdit :). Nemluvě o studených startech, kde ethanol ztrácí (zrovna v Brazílii je asi toto moc netrápí :).

Ještě jsem se teď díval, kolik vlastně to UNO mělo daný výkon - 55 kW mě docela vyrazilo dech, protože pocitově to bylo tak 35 kW. Živější je i sestry P106 1,1i se 44 kW při podobné hmotnosti. A není to kus od kusu - řídil jsem těch Fiatů tam víc a všechny byly totálně "mrtvé" :).
16.08.2015 (9:58)  
Tam to ale nejspíš nebylo tím ethanolem :D
16.08.2015 (10:07)  


Určitě tomu výkonu moc nepřidal :)
16.08.2015 (9:51)  
Na téma elektrifikace jsem se s Lucasem bavil také, údajně dříve působil na železnici jiný dopravce než ti současní (zda zná ještě nějaké další důvody, se zkusím zeptat - bylo by divné jen kvůli změně provozovatelů měnit celý systém).

Brazílie nicméně má také slušné zdroje ropy. Paradoxem je, když se zmiňuje ta "ekologie", tak Brazílie je druhým největším producentem ethanolu na světě a na ethanol tam jezdí drtivá většina automobilů (litr tam stojí pod 20 Kč což je v dost drahé Brazílii opravdu málo). Fiat Novo Uno 1.0 na ethanol, který jsem měl, byl ale nejlínější auto, co jsem řídil :D.
16.08.2015 (8:50)  
V USA byl teda ještě "donedávna" (možná furt je) důvodem nevelkého rozšíření elektrifikace taky nějaký vysoký poplatek, nebo daň, za tak velké stacionární elektrické zařízení, jako jsou trafo stanice, měnírny apod. s elektrickou železnicí související.
16.08.2015 (2:24)  
Velmi zajímavé, díky. S odstraněním přepřahů a dominujícím dieselovým provozem všude kolem to smysl dává.
16.08.2015 (1:20)  
NIcKON: USA, nejméně dva úseky v Kaskádovém pohoří (stát Washington). Elektrifikace tam byla provedena kvůli dlouhým tunelům, parní provoz by v nich byl problematický. Později dráty snesli a jezdí se bez přepřehu v dieslu. Dlužno dodat, že deelektrifikace byla provedena ještě před velkou ropnou krizí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko