Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Di 3-623 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Marstein - Datum: 10.7.1993 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 6921x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
13.03.2011 (23:03)
Astartoth: Ve skutečnosti historie tak úplně romantická nebyla.... Tzv. proudnicový tvar "skříňové" kapotáže opravdu měly první motorové lokomotivy v USA (legendární stroj GM-EMD F-1 provozovaný od r. 1937/8), a tuto koncepci americké fabriky udržely až do konce 50. let, ale již v r. 1941 uvedlo ALCo na trh moderní a velmi úspěšnou lokomotivu RS-1 s (dnes) typickou rámovou stavbou (a oním středovým nosem "á la čmelák"?). Moderní koncepce se naplno prosadila v 2. polovině 50. let a užívá se v zásadě dodnes, pouze tens není z bezpečnostních důvodů typicky středový, ale "ležatý".
Nicméně milovníky proudnicové klasiky určitě potěší, že v licencích se dané stroje vyráběly i jinde po světě a mnohem déle než v mateřských podnicích. Zejména v Kanadě, ale také v Austrálii, kde poslední série sjely z výrobních linek až koncem 60. let.
Můžeme být velmi rádi, že i tu na Starém kontinentu máme svých pár zástupců této nádhery v podobě "nohabek", které se již vlastně samy staly legendou ;-)
Fotografie je výborná, na své stáří působí i po technické a komppoziční stránce neobyčejně příjemně. Také mě docela překvapilo, že na tak specifickém místě máte opravdu dobré světlo. Moc dobrá práce, pane Drahoši :-)
Nicméně milovníky proudnicové klasiky určitě potěší, že v licencích se dané stroje vyráběly i jinde po světě a mnohem déle než v mateřských podnicích. Zejména v Kanadě, ale také v Austrálii, kde poslední série sjely z výrobních linek až koncem 60. let.
Můžeme být velmi rádi, že i tu na Starém kontinentu máme svých pár zástupců této nádhery v podobě "nohabek", které se již vlastně samy staly legendou ;-)
Fotografie je výborná, na své stáří působí i po technické a komppoziční stránce neobyčejně příjemně. Také mě docela překvapilo, že na tak specifickém místě máte opravdu dobré světlo. Moc dobrá práce, pane Drahoši :-)
Martin Grill: Máš pravdu, to jsem trochu přehnal. Jen mi tahle mašina připoměla toho krajního, červeného "hrdinu". Jméno jsem zapomněl, kluk by mi poradil;)
22.02.2011 (11:46)
bighans: Předpokládám, že se jedná o britský seriál... Předobrazem jsou totiž zcela určitě britské lokomotivy, což je nejvíce patrné na prostředním animákovi, pravděpodobně odvozeném z Class 40... :o)
Kulaty nos mely snad vsechny americke diesely do dob, nez se prosadil ten kapotovy design "jako cmelak", evropsky Nohab byl jen zlomek takovychto dieselu.
Opravdu pěkná fotka, musím se k ní pořád vracet. To zasazení vlaku do krajiny, paráda.
A protože mám malé děti, připoněla mi tato krasavice s kulatým čumákem, že se stala inspirací pro tvůrce animovaných příběhů pro děti "Chuggington" ( http://www.stitchkingdom.com/wp-content/uploads/2010/01/Chuggington_-_smaller_highres.jpg ).
Promiňte mi ten odskok stranou.
A protože mám malé děti, připoněla mi tato krasavice s kulatým čumákem, že se stala inspirací pro tvůrce animovaných příběhů pro děti "Chuggington" ( http://www.stitchkingdom.com/wp-content/uploads/2010/01/Chuggington_-_smaller_highres.jpg ).
Promiňte mi ten odskok stranou.
Když v takové krajině je škoda stát celý den u trati a čekat až pojede vlak, provoz moc hustý není. Ale zase je pak to foto uprostřed krásné pusté divočiny.
21.02.2011 (20:58)
Ale ...Nejhezčí setkání s touhle legendou bylo hned to první-daleko na severu za polárním kruhem,ve stanici Fauske.Za pošmourného červencového večera se přihnala se 6 vozy rychlíku do Trondheimu.Pohodlně jsme se usadili a pak už jen kroutili hlavou sem a tam...protože to co následovalo potom,nelze slovy ani popsat.
Z výchozí stanice,od hladiny moře trať pozvolna stoupá do hor.Zprvu jedeme divokým údolím Saltdal,jak se dostáváme nad horizont,postupně ubývá lesů a vlak projíždí neuvěřitelnou,divukrásnou krajinou.Míjime řeky,jezera a vodopády s průzračně čistou vodou...taky horské štíty neskutečných,bizarních tvarů,většinou zasněžené.A k tomu stanice s neuvěřitelnými názvy...jako z encyklopedie starých Vikingů...Rokland,Rognan anebo Lonsdal.Zanedlouho po té poslední jmenované vlak přetíná Severní polární kruh.Jedeme dále na jih k Trondheimu,v dálce napravo směrem k moři se třpytí ledovec Svartisen.A 35 let starý stroj v čele rychlíku neúnavně duní...
Z výchozí stanice,od hladiny moře trať pozvolna stoupá do hor.Zprvu jedeme divokým údolím Saltdal,jak se dostáváme nad horizont,postupně ubývá lesů a vlak projíždí neuvěřitelnou,divukrásnou krajinou.Míjime řeky,jezera a vodopády s průzračně čistou vodou...taky horské štíty neskutečných,bizarních tvarů,většinou zasněžené.A k tomu stanice s neuvěřitelnými názvy...jako z encyklopedie starých Vikingů...Rokland,Rognan anebo Lonsdal.Zanedlouho po té poslední jmenované vlak přetíná Severní polární kruh.Jedeme dále na jih k Trondheimu,v dálce napravo směrem k moři se třpytí ledovec Svartisen.A 35 let starý stroj v čele rychlíku neúnavně duní...
Dalších mnoho fotek "kulatých nosů" je zde:
http://www.lolkebijlsma.com/index.html
a další zde: http://www.diesellok.lu/nohab/index.htm
http://www.lolkebijlsma.com/index.html
a další zde: http://www.diesellok.lu/nohab/index.htm
Wau!!!!***** Tady nádhernej odkaz na MY Nohab, chce to prohledat, jsou tam i videa kolegové :-)
http://nohab-gm.de/
http://nohab-gm.de/
21.02.2011 (18:31)
Krásný stroj i krásné foto. 5*
P.S. Sprosté nadávání nepomáhá. Taky jsem to zkoušel a fotky tím nepřibývají :o(
P.S. Sprosté nadávání nepomáhá. Taky jsem to zkoušel a fotky tím nepřibývají :o(
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko