Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
1141.389 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Ivanic Grad - GPS: 45°43'20.878"N, 16°23'4.786"E » - Datum: 2.3.2019 - Autor: Marcel Štancl - Pozn.: Osobní vlak Zagreb - Vinkovci u zastávky Ivanic Grad , Chorvatsko - Zobrazeno: 3112x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 4 - Rating od uživatelů: 4 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
"Připomíná obraz". Trefa.
Ale pravdu mají i topič s Jakubem G.: snadno z toho šlo udělat "obyčejnou" dobrou fotku. Jestli to autor nechtěl nebo nedokázal, t už je TEĎ jedno. Máme výsledek, jásejme, kritizujme, hádejme se, dobrou vůli spolu mějme :-).
Ale pravdu mají i topič s Jakubem G.: snadno z toho šlo udělat "obyčejnou" dobrou fotku. Jestli to autor nechtěl nebo nedokázal, t už je TEĎ jedno. Máme výsledek, jásejme, kritizujme, hádejme se, dobrou vůli spolu mějme :-).
Ok, chápu. Časem s dalšími stovkami dotažených fotek možná změním názor, ale zatím se mi takto rozvolněná nějak líbí víc. Trochu mi připomíná obraz.
NIcKON: Tak dominantním by se vlak nestal, linie by zůstaly a kompozice by lépe "držela pohromadě".
Popsanými změnami by se dosáhlo toho, že by se vlak stal dominantním prvkem kompozice, což je mj. základní šotoschéma. Takto se lépe včleňuje do krajiny, což není vůbec na škodu. A podle mě úplně stačí, že se vzadu sbíhají linie i bez vlaku samotného.
Jakub Gregor: Jojo, přesně tak to chtělo postupovat. Potíž je v tom, že autor (a nejen tento) často "vidí" pouze vlak a když se jim k tomu "připlete" něco navíc, tak to ne vždy dopadne dobře.
13.03.2019 (20:06)
NIcKON:
ad 1) Podobný dotaz bych čekal na Káčku, ale tady mě to fakt překvapuje. Nejde o šotoschémata, prostě se to podle mě kompozičně nepovedlo a uvedl jsem důvody.
ad 2) Je třeba číst lépe než bežný český volič. Psal jsem "Krok dva vlevo A kratší ohnisko". Posunem vlevo zmenším mezeru mezi soupravou a vegetací (a dva dominantní prvky na sebe budou plynule navazovat), kratší ohniskem a vyfocením vlaku o maličko později zároveň docílím, že mi lokomotiva vyjede z toho sloupu a bude opticky větší.
ad 1) Podobný dotaz bych čekal na Káčku, ale tady mě to fakt překvapuje. Nejde o šotoschémata, prostě se to podle mě kompozičně nepovedlo a uvedl jsem důvody.
ad 2) Je třeba číst lépe než bežný český volič. Psal jsem "Krok dva vlevo A kratší ohnisko". Posunem vlevo zmenším mezeru mezi soupravou a vegetací (a dva dominantní prvky na sebe budou plynule navazovat), kratší ohniskem a vyfocením vlaku o maličko později zároveň docílím, že mi lokomotiva vyjede z toho sloupu a bude opticky větší.
Jakub Gregor: Jinými slovy, kompozice, nezapadající do šotoschémat, jsou "po.... pokažené?" To je docela silné tvrzení. A opravdu by kratší ohnisko lépe vyplnilo scénu?
13.03.2019 (19:32)
Fotka je ostrá, má slušnou kresbu, nemá tyrkysovou oblohu a výpaly. Takže proč by sem nemohla. Co na tom, že je kompozičně naprosto po.... pokažená* a mohla by sloužit jako exemplární příklad toho, že při focení nerozhoduje technika, ale mozek a nohy.
* nápadná kolize sběrače a sloupu; vlak utopený v dáli; mezi vlakem a vegetací vlevo, která by fotku mohla velmi dobře vyplnit a vyvážit, je obrovská díra ničeho. Krok dva vlevo a kratší ohnisko by tomu podle mě dost pomohly.
* nápadná kolize sběrače a sloupu; vlak utopený v dáli; mezi vlakem a vegetací vlevo, která by fotku mohla velmi dobře vyplnit a vyvážit, je obrovská díra ničeho. Krok dva vlevo a kratší ohnisko by tomu podle mě dost pomohly.
Tomáš Krajcar: Taky se zde pro některé snížila laťka, neboť je zapotřebí denně zveřejnit spoustu fotek.
Můžeš to doložit konkrétními příklady?
Můžeš to doložit konkrétními příklady?
13.03.2019 (16:12)
Taky se zde pro některé snížila laťka, neboť je zapotřebí denně zveřejnit spoustu fotek.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko