..: Fotogalerie - detaily fotografie T 478.3 :..
 

T 478.3


T 478.3Informace o fotografii:
 - Místo focení: Kotvina
 - Datum: 2.1.1979
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Pozn.: R 635 projíždí Kotvinou, je
18 stupňů pod nulou a
začnou poslední uhelné
prázdniny ...
 - Zobrazeno: 5771x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
12.08.2013 (9:33)  
Ta fotka krásně naťukla diskuzi k dobře známé kalamitě, kterou jsem sice nezažil, ale už se o ní hodně napsalo a navzpomínalo. Pročetl jsem si wiki i další související odkazy a dobrý je i závěr článku na webu týden.cz, kde je napsané, že byly kvůli měsíci volna v lednu zrušeny jarní prázdniny, školní výlety a pochoďáky. No jo, něco za něco...
12.08.2013 (9:16)  
No jestli si myslíte, že silničáři za totáče byli nějací velcí borci, tak to je poměrně daleko od pravdy. Počasí je "zaskočilo" prakticky každý rok, stejně jako dnes.
12.08.2013 (9:12)  
V Nymburce staval krasny cukrovar s dvemi kominy tesne vedle sebe. Uz jej zborili, stejne jako dojezdily parni lokomotivy. Vsechno pekne ze sveta mizi, je zcela zjevne, ze drive bylo lepe.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
11.08.2013 (22:06)  
mirek_2037: V Liberci bylo v té době ještě několik posledních štokrů turnusově. Snad někdo upřesní počty i čísla. Určitě mezi nimi byl 556.042.
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
11.08.2013 (20:59)  
U nás nepršelo, ale hned chumelilo. Do rána cca 15 cm a chumelilo pořád na asi 30 cm.
11.08.2013 (20:38)  
bartik09: Ano, ono 31.12. 1978 nechumelilo, ono pršelo a bylo teplo. Po půlnoci přišla inverze a prudce se ochladilo, ale pořád pršelo. Do rána bylo všechno během několika hodin zamrzlé. Na silnicích a na chodnících byla všude souvislá vrstva ledu, foukal šťiplavej severák a veškerá doprava byla ochromená. V té době ještě zasáhly do provozu parní lokomotivy. Pokud vím, dne 16. ledna 1979 vykonala lokomotiva 475.1142 poslední traťovou službu s osobním vlakem 4023 do Přerova a zpět do Brna s osobním vlakem 4002 Myslím, že v tom období ještě torzo parních lokomotiv nahradilo zamrzlé motorové lokomotivy i jinde Byl bych moc rád, kdyby někdo doplnil další výkony parních lokomotiv v té době.
11.08.2013 (19:55)  
Martin Grill: Slovo "kalamita" je pro novinare asi zajimavejsi nez "nachumelilo".

Mimochodem, na fotce je snehu sotva par centimetru...
registrovaný uživatel Etienne  mail  
Počet komentářů uživatele81 »fotek 0
11.08.2013 (15:25)  
Ad řepná kampaň: ještě pamatuju, kdy se do cukrovaru chodilo dělat ještě na Štědrý den. No ale cukrovar už zbourali a teď tam stojí Tesco. Tam se taky dělá na Štědrý den :o)
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
11.08.2013 (15:11)  
ikkyu, Chary: Někdy dokonce až do půlky ledna, záleží, jak se urodí. Jindy třeba jen do půlky listopadu. Tehdy taky bývalo v ČSSR ještě několik desítek funkčních cukrovarů, dnes nám na jejich spočítání v ČR stačí prsty na rukách.

Jo a mimochodem dalším nepřímým důsledkem této kalamity bylo zavedení letního času - poprvé právě v létě 1979, tehdy s hlavním cílem ušetřit elektřinu.
11.08.2013 (13:31)  
ikkyu: Z jednoho dostupného údaje na webu (nebrat bezvýhradně) "Začíná koncem září a trvá přibližně 100 dní."

Takže Není problém, aby trvala skutečně přibližně až do vánoc.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko