..: Photo Gallery - Photo details 556.013 :..
 

556.013


556.013Informace o fotografii:
 - Place: Peruc
 - Datum: 25.9.1975
 - By: Josef Chvosta  Send mail
 - Zobrazeno: 4923x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

Registered user stoupa  mail  
Number of user's comments3720 »fotek 0
25.04.2013 (10:48)  
Pro topič:

Takže analogie s proudnicovým opláštěním - měřitelné úspory (dle tehdejších metod) až při rychlostech nad 120 km/h. :-)
Registered user stoupa  mail  
Number of user's comments3720 »fotek 0
25.04.2013 (10:27)  
Pro Drahoš:

Originální kouřové usměrňovací plechy Witte (na rozdíl od "velkých") byly již před zavedením testovány ve vzduchovém kanále (1943, Hannover) a byly bombírované. Krom proudění DR chválila právě zejména onen lepí přístup k agregátům. http://de.wikipedia.org/wiki/Windleitblech

Friedrich Witte - následovník Richarda Paula Wagnera - vicepresident Eisenbahn- Zentralamt (Reichs- i Bundes), Lokbau-Dezernent http://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Witte_(Ingenieur)
25.04.2013 (10:15)  
Malý nebo velký, to bylo za určitých podmínek úplně jedno. Když se jelo výběhem pomalu a v peci bylo víc naloženo a oheň nebyl prohořelej tak byly uši naprd. Kouř se plazil po kotli a bylo vidět kulový.
25.04.2013 (8:57)  
Petr.284: Díky,zrovna o tomto stroji moc záznamů k dispozici nemám.
Stoupa: Libore,v zásadě je to tak,jak píšeš. Zpočátku byly domněnky,že větší uši=lepší proudění vzduchu,nakonec se ukázalo že u typu "Witte" je to v podstatě stejné. Navíc se zlepšil přístup k některým funkčním částem na lok.(např. ke kompresoru). A např.v USA neměli na spoustě významných lokomotiv uši vůbec (např. NYC J-3a) a taky to jezdilo...a jak.
Jedna zajímavost-usměrňovači "Witte" byl zkušebně z výroby vybaven i jeden z "nulkových" albatrosů (498.0)...a sice lok. 498.024 jako jediná z této řady. Vypadalo to zajímavě. Byla však předčasně zrušena po nehodě v Chocni (vjezd na obsazenou kolej a následný střet se strojem 414.412).
25.04.2013 (8:14)  
556.013-935.2137 LD Louny zrušena 17.3.1977.
Registered user stoupa  mail  
Number of user's comments3720 »fotek 0
25.04.2013 (2:04)  
Pro Drahoš Švestka:

Drahoši - které "uši" byly v praxi z pohledu strojvůdců účinější? Velké, nebo malé ve stylu "Witte" (nebo "límec")? Německá literatura uvádí, že typ "Witte". Byly i jiné, pokusné typy - velmi účiné, výrobně náročnější - neprosadily se(.)
24.04.2013 (22:14)  
a ty kukadla... taky vam pripomina slona?
24.04.2013 (20:58)  
To ještě bylo na Peruci uklizeno a plno zeleně, jak tak koukám... Dnes zamřížováno, neobsazeno, vykáceno, zarostlo plevelem, rozježděno, polno bahna jako někde na periferii nebo v pohraničí (i když i tam je mnohdy pěkněji). A jediné co se tam povětšinou objeví je jeden "utržený" vagon 810. Je to smutné.
24.04.2013 (19:26)  
pěkný "velkoušatec" s kulatými nárazníky...tak to má být. Patřil pravděpodobně do Loun...nebo jinam?
Registered user toffees  mail  
Number of user's comments718 »fotek 0
24.04.2013 (17:47)  
5!

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko