..: Fotogalerie - detaily fotografie 475.101 :..
 

475.101


475.101Informace o fotografii:
 - Místo focení: Brno-Maloměřice
 - Datum: 27.9.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 4672x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
10.11.2011 (19:33)  
Drahos Svestka:Zdravím,byl jsem pryč,takže až nyní mám možnost se vyjádřit.Zcela určitě se nepletu,stavět RD jsme začali v červnu 1979,betonáž základů ad.V září 1979 jsme měli vyzděný suterén.Jelikož je stavba na kopci,vidím odtud na trať 260,i dnes,po 32-letech,když už jsou stromy více vzrostlé.A ještě stále dobře vidím,takže černou šlechtičnu 475.101 jsem na dálku bezpečně poznal.Odj. z Brna na Os v 9.45, v Letov.11.07,zpět v 15.37.Jinak to není možné,jsem si naprosto jist.Je možné,že při poruchovosti T 478.3 v LD Brno byla udělena nějaká výjímka.Podobně i 498.106 byl nasazen na vozbu Brno-Přerov.
09.11.2011 (15:40)  
Peoště černobílá fotka a pára se obvzáště dobře snáší - supr.
07.11.2011 (22:08)  
Pane Hromku,možná jste si to o rok posunul.Již v lednu 1979 nebyla v depu Brno-dolní žádná turnusová potřeba parních lokomotiv.Poslední traťový výkon parní trakce v tomto depu byl uskutečněn dne 15.ledna 1979-vlak Os 4023/4004 v trati Brno-Přerov a zpět,vedený lokomotivou 475.1142.Poté už pouze předtápění souprav na odstavném nádraží(do r.1981,poté definitivní konec).
07.11.2011 (20:55)  
P.H. Nedejte na manželku (to vůbec, i když to po letech stále třeba "klape" - ti co umí) Ale ehm mašiny se tu fotí úspěšně nejméně 40 let dál. Do toho nekecejte, tedy takové přízemní argumety.
07.11.2011 (20:22)  
Pavel Hromek: Člověče, kde jste na to přišel, že by si někdo lajznul zatopit mašinu s propadlým kotlem bez souhlasu a razítka kotelního komisaře. Na to byl krátkej i ministr dopravy natož strojmistr.
06.11.2011 (19:23)  
Fotografie perfektní,díky za vzpomínku.S propadnutím kotle k datu,jak zde někteří píší,mám trochu pochybnost.Zcela určitě v září 1979 měla pravidelný turnus /dlouhodobé neschopnosti T 478.3/ Os Brno-Č.Třebová-1 pár vlaků.Těžko říci,zda-li by strojmistr mašinu s propadlým kotlem pustil na trať.Tohle datum vím na beton,jelikož jsem poblíž tratě/260/ v tu dobu stavěl dům.Nebýt časové zaneprázdněnosti a pohrdání manželky,-/že si jdu fotit vlak/,číhal jsem v tu dobu u trati také.Přesné datum kotlové zkoušky upřesní lokomotivní kniha.
06.11.2011 (19:11)  
Super Drahoši, tak jsem se dočkal! Luxusní a vzpomínková fotka plná historie. Díky a zkus prosím ještě zapátrat kousek blíž k Blansku...:D
07.11.2011 (21:11)  


Bez obav,je tam toho dost...a jsem rád,že se ti to líbí.
06.11.2011 (17:40)  
Doktor, kasku: děkuji za odpověď. Já si říkal, že mi tam něco nesedí... a zkusit to dedukovat přes drátizaci, to mne nenapadlo. Inu, holt jsem zvyklý na to, že obě trati vídám od počátku, co si pamatuju elektrizované a k fotce jsem si dráty nějakým záhadným způsobem přimyslel.

To tedy znamená, že původní umístění vjezdového návěstidla bylo až před výměnami, a nikoliv před tunelem, jako dnes. Nepředělávalo se to kvůli dodržení viditelnosti návěstidla při koridorizaci?
06.11.2011 (17:06)  
Šepli:V každé době má smysl fotit...i když je smutným faktem,že ten život na kolejích je stále chudší a čím dál méně pestrý...a pravidelnému parnímu provozu se těžko něco vyrovná,to je pravda.
475.101 dojezdila v pravidelném provozu v listopadu 1978.Pak byla ještě používána jako vytápěcí kotel K 742.
Jestli existuje fotka posledního odvezeného pravidelného vlaku...je možné nebo pravděpodobné,že ano...ale já ji bohužel nemám.
Ivan B:Jen si dovolím malé upřesnění: 101 byla v Brně od r.1958(přišla z Nových Zámků).Zpočátku byla v depu na dolním,pak v období říjen 1961 až 1.10.1964 v Heršpicích(tehdy to bylo samostatné depo) a od 1.10.1964,což je datum,kdy proběhla restrukturalizace ČSD,opět na dolním,kde už zůstala až do svého konce.
06.11.2011 (16:11)  
Šepli: Podle publikace k výročí tratí Brno - Tišnov a Tišnov - Žďár nad Sázavou propadl 475.101 kotel v červnu 1979, znovuzprovozněna pak byla letech 1988 - 1989 u příležitosti 150. výročí železnice u nás. V Brně byla od roku 1964.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko