Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 466.0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Zlín-U mlýna - Zlín-Malenovice zastávka - Datum: 5.5.1973 - Autor: Josef Chvosta - Pozn.: tehdy Gottwaldov - Malenovice - Zobrazeno: 4501x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Marťa: díky za doplnění :) a potvrzeni, že Zlínem bylo nazýváno centrum města....
Ad Zlín vs Gottwaldov: dnešní stanice Zlín-střed se až někdy do konce 70. let jmenovala Gottwaldov-Zlín, potom Gottwaldov-střed. Zlín se údajně oficiálně jmenovala centrální (historická) část města.
Prvě poděkování p. Chvostovi za historický snímek z mé rodné trati :)
Ad:Zlín - Oficiálně se žádná ze čtvrtí tehdejšího Gottwaldova nejmenovala Zlín. Tedy aspoň o tom nevím, a to jsem rodilý Zlíňák narozený pár dní po tomto snímku :) Pokud vím, tak ZLÍNem nazývali starší občané (pamětníci) město samotné resp. centrum. Samozřejmě, že spousta lidí Gottwaldov pod jménem Zlín neznalo. Ovšem rozhodně Říct Zlín v dobách totality určitě neznamenalo odchod do Jáchymova. Jinak předpokládá, že tento stroj byl v modrém provedení. Sloužil dlouho do začátku 80tých let.... Jako děti jsme říkali, že jela "S dvěma motorama Modrá a nebo červená" Nicméně Rybáky si už nepamatuji.Vzpomínám, že T 466 později vozily vlaky složené z vozů Bt/Bp a pamatuji si jak jsem jel s tátou do Vizovic a seděli jsme v kupé takže to muelo být B (ale to už byl rok 1981...)
M 152 se na trati objevily kolem roku 82-83 aspoň takhle si to vzpomínám. Pamatuji na čísla M 152.0507, 520, 181 (myslím že tam slouží dodnes
Ad:Zlín - Oficiálně se žádná ze čtvrtí tehdejšího Gottwaldova nejmenovala Zlín. Tedy aspoň o tom nevím, a to jsem rodilý Zlíňák narozený pár dní po tomto snímku :) Pokud vím, tak ZLÍNem nazývali starší občané (pamětníci) město samotné resp. centrum. Samozřejmě, že spousta lidí Gottwaldov pod jménem Zlín neznalo. Ovšem rozhodně Říct Zlín v dobách totality určitě neznamenalo odchod do Jáchymova. Jinak předpokládá, že tento stroj byl v modrém provedení. Sloužil dlouho do začátku 80tých let.... Jako děti jsme říkali, že jela "S dvěma motorama Modrá a nebo červená" Nicméně Rybáky si už nepamatuji.Vzpomínám, že T 466 později vozily vlaky složené z vozů Bt/Bp a pamatuji si jak jsem jel s tátou do Vizovic a seděli jsme v kupé takže to muelo být B (ale to už byl rok 1981...)
M 152 se na trati objevily kolem roku 82-83 aspoň takhle si to vzpomínám. Pamatuji na čísla M 152.0507, 520, 181 (myslím že tam slouží dodnes
Ad "Zlínské rybáky": nevím dokdy přesně jezdily ve Zlíně, ale velkoprostorové rybáky ex OZVD (řada "Bi" s čísly 50 54 24-23 27x) si pamatuji v letech 1979-80 na osobních vlacích Opava východ - Hlučín. Jezdily smíchané s "klasickými" rybáky v soupravách T466.0 (pár let předtím 423.0 nebo 434.2) + 3-4 Be/Bi + Dsd + 3-4 Be/Bi. V pozdějších 80. letech je nahradily "ropovody" složené z mnoha M152.0 + Baafx...
zn1124: a jéje, to je zase asi nějaká legenda. To si zbytečně tu dobu démonizuješ (-te). Rok 1973 není 1953. Mimochodem Zlín existoval i za komunistů, ovšem pouze jako jedna ze čtvrtí Gottwaldova.
Pěkná vzpomínka, ale v tu dobu, kdyby řekl na hlas někdo ZLín, tak to bylo minimálně na Jáchymov do uranových dolů
zl-driver: k té změněné době bych ještě dodal, že osobních vlaků tam jezdilo tou dobou cca 10 párů (spíš míň než víc). Nákladů samozřejmě víc než dnes.
Ta zastávka se pak asi přesunula až za křižovatku k STK, soudě podle vlečky do ZPS v levé části fotky.
Fotka nádherně dokumentuje, jak se změnila doba, místo šestivozové soupravy osobního vlaku jezdí ve špičku 814-914 + 814-914 a na souběžné, dnes již téměř dokončené čtyřproudé komunikaci jede (postává) souvislá řada aut.
Fotka nádherně dokumentuje, jak se změnila doba, místo šestivozové soupravy osobního vlaku jezdí ve špičku 814-914 + 814-914 a na souběžné, dnes již téměř dokončené čtyřproudé komunikaci jede (postává) souvislá řada aut.
Zlínské rybáky: údajně až do konce jejich provozu zde jezdily rybáky vyrobené pro OZVD, které se lišily tím, že byly celé velkoprostorové a měly chodbičku uprostřed.
Zlínské rybáky II: někdy kolem roku 1977 začal jezdit přímý vlak Zlín - Brno (ráno) a zpět (odpoledne), byl veden jako Os, ale zastavoval jen na některých stanicích, spíše by to měl být Sp. No a na tomto vlaku jezdilo 5 rybáků, Dsd a táhl to brejlovec. Taková zvláštnost, na konci 70. let skoro rychlík tvořený rybáky. Asi po půl roce se začaly objevovat občas vozy Bai, až rybáky úplně zmizely. Nevzpomínáte si někdo?
Zlínské rybáky II: někdy kolem roku 1977 začal jezdit přímý vlak Zlín - Brno (ráno) a zpět (odpoledne), byl veden jako Os, ale zastavoval jen na některých stanicích, spíše by to měl být Sp. No a na tomto vlaku jezdilo 5 rybáků, Dsd a táhl to brejlovec. Taková zvláštnost, na konci 70. let skoro rychlík tvořený rybáky. Asi po půl roce se začaly objevovat občas vozy Bai, až rybáky úplně zmizely. Nevzpomínáte si někdo?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko