Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
310.23 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Depo Brno-dolní - Datum: 8.7.1989 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 7194x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Sondo) omlouvám se Karlovi Gölsdorfovi i ostatním...
M. Zikmund) 375.007 v NTM má provedenou "československou" modernizaci v podobě kulatých dvířek dýmnice, což jí dodává na ještě větší vznosnosti a mohutnosti. Lze jen litovat toho, že ty dva nádherné "kočárové koně" nemají šanci se potkat, třeba u točny v Lužné u Rakovníka...
D. Švestka) řada 375.0 se vyskytuje určitě ve více českých filmech, napadá mne záběr pražského hlavního nádraží ve filmu "Sobota" s O. Novým z roku 1944 a asi by se našly další krátké záběry.
M. Zikmund) 375.007 v NTM má provedenou "československou" modernizaci v podobě kulatých dvířek dýmnice, což jí dodává na ještě větší vznosnosti a mohutnosti. Lze jen litovat toho, že ty dva nádherné "kočárové koně" nemají šanci se potkat, třeba u točny v Lužné u Rakovníka...
D. Švestka) řada 375.0 se vyskytuje určitě ve více českých filmech, napadá mne záběr pražského hlavního nádraží ve filmu "Sobota" s O. Novým z roku 1944 a asi by se našly další krátké záběry.
16.02.2011 (21:16)
Když jste to NTM nakousli, tak tam je 375.007.
http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-opet-otevreno-17843.html
http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-opet-otevreno-17843.html
Byl jsem tam!!!!!!!Bylo mi tenkrát 12, no ehm, teda skoro a na tu spoustu mašin při kavalkádě jsem koukal, jak slepý střevo.A tatík ve svém Zenitu tenkrát přetrhnul film....barevnej!!!! ---no ehm nadával souvisle několik minut a ani se ve výrazech moc neopakoval. Taky jsme se jeli projet do Blanska se šlechtičnou a bajkama:-):-)
16.02.2011 (15:18)
Krásná mašina v krásném černobílém provedení, tohle by barva jenom zkazila.
To je krasa. Ale v knize Praha zmizela - zeleznicni provozy je hrboun s drevenym rantlem na tendru na fotce datovane snad 1964. Musel bych se ujistit.
16.02.2011 (15:57)
To bude spíše 1954.V tom roce byly odstaveny z provozu poslední 4 stroje.Administrativně zanikla tato řada v r.1955.Proti poválečným moderním parním lokomotivám už neměly šanci.
Pěkný záběr jedné této lok.v plné jízdě je vidět např.ve filmu "3 vejce do skla" se známým komikem a hercem E.F.Burianem.
Pěkný záběr jedné této lok.v plné jízdě je vidět např.ve filmu "3 vejce do skla" se známým komikem a hercem E.F.Burianem.
... a na dobovém videu u příležitosti přípravy výroby modelu firmou Roco vydaném se praví (nepřesná interpretace):
... a tak se stal zázrak a ÖBB stroj nechaly opravit ...
.. rozjezdy musí být opatrné, pak velmi dobře zrychluje do 70 km/h, nad 90 km/h již zvolna. (praví strojvůdce pravou Vídenštinou).
... a tak se stal zázrak a ÖBB stroj nechaly opravit ...
.. rozjezdy musí být opatrné, pak velmi dobře zrychluje do 70 km/h, nad 90 km/h již zvolna. (praví strojvůdce pravou Vídenštinou).
Díky za stylové foto stylové páry stylově načasované ke znovuotevření dopravní haly NTM.
Jinak ta oslava 150. výročí první parostrojní železnice v českých zemích, tak to byla fakt událost rozměrů u nás zcela nevídaných, včetně (a zejména) té kavalkády lokomotiv. No a rakouské stroje? Účast byla celkem logická, když ta trať vedla z Vídně, ale i tak to bylo - jak psáno i níže - úplné zjevení! Vzhledem ke všem okolnostem to pro mě byl a je asi největší železniční zážitek...
Jinak ta oslava 150. výročí první parostrojní železnice v českých zemích, tak to byla fakt událost rozměrů u nás zcela nevídaných, včetně (a zejména) té kavalkády lokomotiv. No a rakouské stroje? Účast byla celkem logická, když ta trať vedla z Vídně, ale i tak to bylo - jak psáno i níže - úplné zjevení! Vzhledem ke všem okolnostem to pro mě byl a je asi největší železniční zážitek...
16.02.2011 (8:41)
Fotka byla pořízena při oslavách "150 let železnice na území Československa".Kromě zvláštních jízd parních vlaků a výstavy vozidel na brněnském výstavišti probíhala každý víkend přehlídka vozidel v prostorách žst.Horní Heršipce.Na náspu nákladní spojky z dolního nádraží na odb.Státní silnice byly postaveny tribuny a přehlídka vozidel probíhala pod nimi-na kolejích č.14 a 16,které už dnes neexistují.Byly tu k vidění i některé rakouské stroje.Po ukončení kavalkády se lokomotivy postupně vracely do depa na dolní,kde probíhalo zbrojení atd.
Jinak tato lokomotivní řada-slavný "hrboun"-je právem považována za vrcholné dílo konstruktéra Karla Gölsdorfa-čtyřválec s dělenou expanzí a s hnacími koly o průměru 210 cm se hned tak někde nevidí.Byly však poměrně složité a jezdit s nimi určitě nebylo nic jednoduchého.U ČSD byly označeny jako řada 375.0 a poslední z nich dojezdily v roce 1954.
Jinak tato lokomotivní řada-slavný "hrboun"-je právem považována za vrcholné dílo konstruktéra Karla Gölsdorfa-čtyřválec s dělenou expanzí a s hnacími koly o průměru 210 cm se hned tak někde nevidí.Byly však poměrně složité a jezdit s nimi určitě nebylo nic jednoduchého.U ČSD byly označeny jako řada 375.0 a poslední z nich dojezdily v roce 1954.
16.02.2011 (8:32)
To Rabín: Pan inženýr Gölsdorf nebyl šlechtic, takže žádný "von" a křestním jménem se jmenoval Karl.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko