Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
BS 80 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Králův Dvůr - Datum: 17.9.1974 - Autor: Josef Chvosta - Pozn.: odvoz tekutých odpadů - Zobrazeno: 11348x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
07.02.2011 (22:25)
Díky za úžasný snímek. Dýcha z toho nostalgická atmosféra a taky smutek po zaniklých průmyslových provozech. Bylo to krásné údolí bez té dálnice D5, která brutálně a neprodyšně rozkrojila krajinu Českého krasu a křivoklátska.
Už dříve mě nadchla podobná fotka z tohoto místa, dnes tomu není jinak.
07.02.2011 (20:12)
Děkuji za tuto fotku , opět připomněla tu nádhernou drážku na které jsem strávil nějaký rok . Kdyby měl ještě někdo takové fotky budu rád když se tu objeví . Jinak na snímku je zachycen Áda Krásný který u Hutní Dráhy pracoval od 15 let až do důchodu jako topič později dílenský pomocník . Ještě jednou moc děkuji.
Úchvatný byl i pohled z druhé strany z Berouna. Kdy nad městem jako přízrak kouřily malé mašinky. Jen toho bílého prachu je dnes v Berouně mnohem méně.
Rabín: V tom případě se omlouvám za mystyfikaci a děkuji za opravu. O vnitřní dráze Králodvorských železáren jsem ještě neslyšel (resp. jestli slyšel, tak nepochytil či zapomněl). O to více věcí k prostudování a prohlédnutí tedy aspoň je.
Krásné fotografie z provozního období této dráhy a nejen této, lze nalézt v v publikaci Zdeňka Bauera:
http://archiv.kvalitne.cz/literat/bauer.htm
Naprosto úchvatná je celostránková fotografie z ranního odpichu vysoké pece, ještě za tmy, kdy přípřež dvou BS 80 stojí v čele vlaku do jehož vozů teče rozžhavená struska.
http://archiv.kvalitne.cz/literat/bauer.htm
Naprosto úchvatná je celostránková fotografie z ranního odpichu vysoké pece, ještě za tmy, kdy přípřež dvou BS 80 stojí v čele vlaku do jehož vozů teče rozžhavená struska.
Tak tohle je super!!! Je veliká škoda, že drážka neexistuje. Mohla by to být vynikající doprava turistů do Koněprus...
Drážka fungovala zhruba do podzimu 1985 a zdá se, že se za těch cca 11 let po tomto snímku v podstatě nezměnila. Díky pozdnímu datu zrušení se mnoho jejích lokomotiv dochovalo na různých muzejních drážkách a expozicích (Kolín, Zbýšov, Jaroměř, Nitra, NTM).
PPP: pozor na častou chybu a záměnu - na Tvém odkazu je na začátku úplně jiná dráha. Na snímku Jos. Chvosty je interní závodová dráha Králodvorských železáren (v odkazu uvedena jako druhá), která s dráhou do Koněprus neměla nic společného, ani rozchod (Králodvorské železárny = 650 mm, Koněprusy = 760 mm). Dráha do Koněprus dojezdila již v raných 60. letech.
PPP: pozor na častou chybu a záměnu - na Tvém odkazu je na začátku úplně jiná dráha. Na snímku Jos. Chvosty je interní závodová dráha Králodvorských železáren (v odkazu uvedena jako druhá), která s dráhou do Koněprus neměla nic společného, ani rozchod (Králodvorské železárny = 650 mm, Koněprusy = 760 mm). Dráha do Koněprus dojezdila již v raných 60. letech.
Sim: Něco je třeba zde: http://www.hornictvi.info/techpam/kbk/kbk.htm
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko