Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
2 x M 131.1 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Peruc - Datum: 20.7.1974 - Autor: Josef Chvosta - Zobrazeno: 6489x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
No jo... Letohrad - Králíky jezdily takové soupravy pravidelně v pracovní dny ráno ve špičce až do konce 70. let, než přišly M 152.0. Letohradské M 131.1 taky pravidelně zaskakovaly při neschopnostech M 240.0 do Hanušovic, takže místo obvyklé soupravy M 240.0-Balm-M 240.0 bývala jedna singrovka často nahrazena M 131.1.
Na jih od Č. Budějovic (do Č. Velenic a H. Dvořiště) bývalo dokonce v 70. letech vidět soupravy M 131.1 - Baim (pozdější Btn 053) - M 131.1.
A ještě jedna kuriozita: "Hradišťská kača" neboli pendly Staré Město u Uh. Hradiště - Kunovice. Dlouhá léta - od začátku 50. let až do GVD 77/78 - se tam jezdilo M 262.0-Bai-Dsd-2xBai-M 262.0. Souprava se dělila asi jen 2x denně (dopoledne a v noci), jinak všechno odjezdila v tomto složení. 8dveřáky měly samozřejmě kamna na uhlí. Pak přišla souprava M 152.0 - 2x nový Blm - 1x červený BDlm s vykuchanými sedadly používaný jako služební - 2x nový Blm - M 152.0. Ten BDlm bez sedadel pro cestující byl zřejmě jediný svého druhu (správněji se měl asi označit Dlm?) a asi jeden z úplně posledních používaných u ČSD/ČD v pravidelném provozu, než došlo ke změně koncepce provozu na uvedené trati.
Na jih od Č. Budějovic (do Č. Velenic a H. Dvořiště) bývalo dokonce v 70. letech vidět soupravy M 131.1 - Baim (pozdější Btn 053) - M 131.1.
A ještě jedna kuriozita: "Hradišťská kača" neboli pendly Staré Město u Uh. Hradiště - Kunovice. Dlouhá léta - od začátku 50. let až do GVD 77/78 - se tam jezdilo M 262.0-Bai-Dsd-2xBai-M 262.0. Souprava se dělila asi jen 2x denně (dopoledne a v noci), jinak všechno odjezdila v tomto složení. 8dveřáky měly samozřejmě kamna na uhlí. Pak přišla souprava M 152.0 - 2x nový Blm - 1x červený BDlm s vykuchanými sedadly používaný jako služební - 2x nový Blm - M 152.0. Ten BDlm bez sedadel pro cestující byl zřejmě jediný svého druhu (správněji se měl asi označit Dlm?) a asi jeden z úplně posledních používaných u ČSD/ČD v pravidelném provozu, než došlo ke změně koncepce provozu na uvedené trati.
Dneska by to vlastně šlo 810+021 to spolupracuje bez problémů, strojvedoucí by asi nebyl nadšený.
Díky za ten snímek.Je to příjemná vzpomínka.I když z jiné tratě.Jako kluk jsem jezdil v tom samém řazení z Náchoda do Chocně.Ve Václavicích se druhý motor odpojil a jel do Starkoče.Já pak z Chocně pokračoval dál na Slovensko.Pěkný,dík.
V Kralupech jezdily ze začátku 810+Balm pak přišly Baafx a jezdilo se s čím se povedlo. Po připojení Baafx za 810 obyčejně svítila kontrolka izolačniho stavu, strojvedoucí měli připomínky, když jim byl nabídnut Balm, kde podobný problém nehrozil, tak bylo najednou vše v pořádku a izolační stav najednou nevadil.
Potvrzuji, že si z dětství pamatuji soupravy M131.1 a Balm. Pro zajímavost: jezdil někdy M152.0 (810) a Balm? Já jsem nikdy tuto dvojici neviděl. Zato jsem v Jeseníkách (Malá Morávka, Vrbno pod Pradědem) až do začátku 90. let vídal M152.0 a Blm (mám na mysli ten od M131.1, celý tmavě červený s dřevěnými lavicemi). Dokonce ještě v roce 1994, kdy Blm (tehdy už Baafx nebo něco takového) měl označení ČD.
Ano, takhle jsme jezdili. Klasika např. i mezi Veselím n.L a Velenicemi v 1964, 5. A Balm představoval pokrok a pohodlí. A ten výhled panoramatickým oknem .... prostě paráda.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko