..: Fotogalerie - detaily fotografie 102.002 + 102.001 :..
 

102.002 + 102.001


102.002 + 102.001Informace o fotografii:
 - Místo focení: Velký zkušební okruh VUZ
 - GPS: 50°6'21.455"N, 15°4'3.505"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.1.2017
 - Autor: 55p 
 - Zobrazeno: 4757x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
31.01.2017 (8:47)  
Ad zirecek:
Dle mne je to stále jedna verze...
Však to tu taky celou dobu píšu, nebo se o to minimálně snažím... ;-)

Dle mne ta plošina není ochrana proti vyšplhání.
A to já bych řekl, že je to ochrana proti vyšplhání. Ano, funkci "plošiny" pro přístup z zásuvkám a pro potřeby mytí oken plní samozřejmě také...

...jaký má Němka řídící pult (na zakázku německý nebo škodovácký, český).
Řídicí pult je škodovácký, uspořádaný podle požadavků DB (které kupodivu chtěly zachovat HJP a klávesnici pro ARR)...
http://www.zelpage.cz/news_n/db_102_prezentace7.jpg
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
31.01.2017 (8:45)  
Anzto se mi dostalo "technologického vzdelání", pri sledování souboru komentáru jsem nabyl dojmu, ze výrobky "kyperské" Skodovky jsou z kategorie "DoDo" = (Dodelej Doma). Kdo pamatuje - ten zná, Kdo nezná.... :-)
31.01.2017 (5:47)  
Dle mne je to stále jedna verze a mluvíte o "plošině" pro přístup člověka (nejčastěji strojvedoucího) pro umývání okna a přístup k zásuvkám.
Akorát na odkazované fotce Charyho z VÚŽ Velim ještě není osazena "bočnice" se schůdky.
Dle mne ta plošina není ochrana proti vyšplhání.
Výše uvedené je jen má domněnka.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380169.jpg

Mne by zajímalo, jaký má Němka řídící pult (na zakázku německý nebo škodovácký, český). Snad si lokomotivy nekupují kvůli neklidnému pojezdu a chodovým vlastnostem.
30.01.2017 (22:47)  
Ad Chary:
Tak já se tedy laskavě pokusím o popravu... ;-)
Na té Vaší "prototypové fotce" ještě zjevně chybí díl se schůdky pro posunovače, takže tam bych to spíš než "odlišností" nazval "nedodělaností". Ten "kšilt nad nárazníky", který je dobře vidět na té "prototypové fotce" a který zůstal dobře viditelný třeba na slovenské verzi, je ale použit na všech lokomotivách (380, 381, 102). A to proto, že má bezpečnostní funkci - jde o ochranu proti šplhání při nárazu do sousedního vozidla s nárazníky (deformační prvky nárazníků lokomotivy by se v takovém případě zdeformovaly, čímž by se nárazník sousedního vozidla dostal pod ten "kšilt", což by mu mělo zabránit v tom, aby vyskočil nad hlavní rám a "skalpoval" skříň) a bez toho by lokomotiva zřejmě nevyhověla EN 15227. No a tím "zadeklováním", jehož příčinu odhaduji kamsi do oblasti aerodynamiky (ale které rozhodně nemá vliv na to, jak jsou nárazníky připevněny k rámu lokomotivy), mám na mysli rozdíl mezi tímhle:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380166.jpg
...a tímhle: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380270.jpg
30.01.2017 (22:13)  
Viděl jsem toho už hodně, ale nemaje technického vzdělání v oboru konstrukce lokomotiv, je dost dobře možné, že se nevyjadřuju technicky správně. Nechť mě někdo odporně gradovaný laskavě popraví.

Leč, laicky mi přijde, že tam, kde se nárazník snoubí s rámem, je u prvních verzí české 380 jen jakýsi kšiltíček, zatímco u prvních verzí německé 102 je toho poněkud víc. Pokud budu předpokládat, že šrouby, které tvoří pouto mezi nárazníkem a rámem jsou tak nějak na stejném místě.


http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db805.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380001.jpg


Jestli dobře koukám, tak jsou minimálně tři rámové verze české 380.

Verze "prototypy při zkouškách", verze "jako slovenská 381" a konečně verze "jako německá 102" s tím, že nejspíš je poslední verze dodělávána u výrobce při nějaké periodické opravě? Máme v galerii jedno číslo s dvěma různými provedeními, např. číslo 011 je dobře dokumentované v čase. Dokonce má dvě různé verze čela v rámci jednoho reklamního nátěru.

A teda, podle slov předřečníka, jedná se jen o jakési dekly? Je ta hmota kšiltu nad samotnými nárazníkem, která zdánlivě plavně přechází v rám, jen jakýmsi deklem? Nebo tam má i nějakou bezpečnostní funkci, třeba jakože chrání čelo před větším než menším množstvím nárazu?

A pokud to je skutečně jen jakýsi dekl, tak to tam jezdilo bez toho deklu nějaké dva tři čtyři roky, nikomu to nevadilo, a ten dekl se tam teda laskavě dodekloval, až když se to hodilo?
30.01.2017 (20:59)  
Ad Chary, Jiří Navrátil:
Spíš má jinak udělaný přechod rám - nárazník, ne?
...ale přechod rám - nárazník ř. 380 už prošel také spoustou změn...

Můžu se zeptat, co máte vůbec na mysli tím "přechodem rám - nárazník"? Nebo jestli jste vůbec někdy viděli lokomotivu jinak než přes hledáček foťáku? :-) Rám lokomotivy spolu s "crashovými" nárazníky (EST?) je (a byl) snad u všech "stodevítek" stejný, nehledě na to, zda je určena pro ČD, ZSSK nebo DB. Jestli máte na mysli ty dekly, které u české původně nebyly, u slovenské stále nejsou a u německé jsou již od počátku, tak tam bych to tipoval (vzhledem k tomu, že do 160 km/h tedy zřejmě nejsou potřeba) možná na nějakou snahu o vylepšení aerodynamiky...
30.01.2017 (20:32)  
Chary: sice se původně nediskutovalo o loko, ale přechod rám - nárazník ř. 380 už prošel také spoustou změn, viz. třeba http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/380/380196.html
30.01.2017 (17:30)  
Jo tak.

No, tam asi jen chybí dekl, ne? To, co je hned za tím, bych tipoval na klimu.
30.01.2017 (17:07)  
Neni ta "dira" vokno? Asi pro vlakvedouciho? Cosi tam ale je.

PDvorak: to byla primarne legrace, jinak kdyby skutecne mely vyssi prurez, tak do Kolina by to asi behem noci dotahli v nejakem rezimu omezeni provozu.
30.01.2017 (16:55)  
Chary: Já myslím čelnici toho prvního vozu, tam je něco, co vypadá jako díra.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko