..: Fotogalerie - detaily fotografie 103.235 :..
 

103.235


103.235Informace o fotografii:
 - Úsek: Stein a. d. Enns - Gröbming [4]
 - GPS: 47°25'41.493"N, 13°54'40.578"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 26.5.2012
 - Autor: Tomáš Kubovec  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 6870x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
24.01.2013 (15:08)  
PECKA!
23.01.2013 (19:54)  
stoupo, bylo to opravdu 2001 - neb drahou pražsko-drážďanskou projel první vlak v celé délce 6. dubna 1851.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
23.01.2013 (19:49)  
pro Rabín:
Neříkej! To víš, že jsem ji jel ukázat synkovi. Ale to už byly značně z turnusu a já měl oči hlavně pro Hrbouna z Rakous. A pak se tam "mihla" Vindobona SVT 16.18 - a vítěz v dětských očích byl jasný.

Tahle Děčínská výstava byla supéér, jedna z nejlepších, co jsem zažil. Jen bojím, byla 2002. Tam se povedlo nemožné. Stokrát dobrý dort bylo opravdu se sto dobrotami a nebylo po něm nevolno (Bohužel, většina na hejbacím filmu, foto eště analog)
23.01.2013 (19:41)  
stoupo, 103.245 dokonce byla v květnu 2001 vystavena v Děčíně na výstavě lokomotiv ke 150. výročí dráhy pražsko-drážďanské. Pro mne to tam tehdy byl jeden z největších magnetů - no samozřejmě spolu s Hrbounem...:)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
23.01.2013 (19:29)  
Rabíne,

Ty předseriové E 03 jezdily s krátkými "propagačními vlaky 1965 u oslav a testovaly se. Na 200 km/h, až seriové měly vmax 250 - to se ale se soupravovými vlaky spíše nejezdilo; tak do 220, možná. A praxe ukázala, že při rychlostech nad 160 km/h rychlostí lze autům na stále plnějších dálnicích konkurovat. Taky byl ještě 1995 trend, poňoukat managery (střední i vyšší), létat, nebo jezdit vlakem - aby se při řízení auta neopotřebovávali. Prvotní program luxusních InterCity začal, až když bylo přiměřeně sériových. "Lid" si pak vynutil, ještě v 70. letech, zavedení dvojky. A s těma 120 / 101 máš plnou pravdu. Do konce 90. let to bez 103 nešlo. Ještě stihla, 103, "opanovat" koleje DR, ale to už častěji v rudém nátěru.

PS: Nechceš napsat v rámci rozvojového úkolu studii o stotrojkách? Podkladů je (zatím) mraky. :-)
23.01.2013 (18:37)  
stoupa, sim: podle Wiki byly 4 "předsériové" lokomotivy v roce 1965, pravděpodobně tedy bez "prototypu", patrně mohly být každá trochu jiná. Je vidět, jak je paměť ošidná, pamatuji se totiž, jak mi někdo (asi tedy jako dítku raně školnímu, snad v r. 1967) z "kapitalistické ciziny" přivezl prospekt DB, na jehož titulním listu byl záběr této "vlajkové lodi" nejspíš ještě ze zkušebních jízd (měla za sebou jen krátkou soupravu, možná dva vozy) a se zřetelným označením "E 03 002", takže ještě před rokem 1968. A "vlajkovou lodí" byla až do 90. let, v podstatě do příchodu řady 101 a masového nástupu ICE. Řada 120, od které si DB tolik slibovaly, ji nevytlačila z pozice ani náhodou...
registrovaný uživatel JOKR 
Počet komentářů uživatele144 »fotek 0
23.01.2013 (17:59)  
Opravdu nádhera - to je opravdu ukázka nadčasovosti. Apropos, ty polopantografy se už v té době používaly ? :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
23.01.2013 (16:41)  
Dech se mi zatajil. Ano ano, ano, tohle a zejména tohle bylo ono "pozlátko", které jsem bezostyšně obdivoval a plakáty na zdi mládeneckého pokojíku si věšel. A je fakt, že tento "produkt" vracel ve své době lidi z gumokolu na koleje. Kdyže u nás budou vlaky standardně svištět 200 km/h?

A ten rok - mám za to, že pravdu svou má Rabin i Sim 1964 byly prototypy, 1965 zkušební provoz a oslavy 130 let dráhy v Německu, pak až přišly vozy a InterCity. Zprvu jen 1. třída, s telefonem, oddílem se sekretářkou/písařkou - v té době luxus na kolejích a padlaly po dlóóuhé době "traťové rekordy".
23.01.2013 (15:52)  
Rabín > mam pocit, ze 103 byla do provozu uvedena az o 4 roky pozdeji, nez uvadite ... a mel jsem pocit, ze "sklenik" v souprave zarazen je. Az podrobnejsi prohlidkou jsem odhalil, ze to jsou dva vlaky spojene a to, co povazuju za vyhlidkovy vuz, je zrejme druha lokomotiva.

Coz me privadi na myslenku, resp. dotaz na autora: Mate tuto soupravu zachycenou jeste z boku, nebo aspon poznamenane razeni tohoto vlaku?

edit: ted koukam na wiki a blbe to mame oba, vyrabela se od roku 65
23.01.2013 (16:08)  


On tenhle pohled docela zkresluje, ale ten vyhlídkový vůz tam řazený je. Nějaké další fotky z této okružní jízdy jsou zde http://bahnbilder.warumdenn.net/14502.htm a zde http://bahnbilder.warumdenn.net/14492.htm

Na některých fotografiích je ten "skleník" docela dobře vidět.
23.01.2013 (15:39)  
Nádhera všech nádher!
A moje asi vůbec nejoblíbenější mašina...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko