Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
V 132.490 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Eberswalde - Datum: 27.4.1979 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 3593x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Drahoš Švestka: podle fotografií v literatuře (první vydání Diesellok-Archiv, Transpress snad v roce 1970) existoval Ragulin s tabulkami V 300.001. Mojí domněnkou však je, že tato lokomotiva se nestala majetkem DR a že se jednalo o předváděcí stroj výrobce vystavený na lipském a možná i jiném veletrhu.
26.09.2011 (22:37)
Ano,to označení není soudobé...používám ho ze zvyku...nebo snad lépe řečeno z jakési piety.Skončilo o pár let dřív,než u DR začaly jezdit Raguliny....ale mě se líbilo,když elektriky se jmenovaly např.E 242...nebo Sergej byl V 120.Bylo to hezčí,než to pozdější "computerové" značení.
Zrovna tak požívám staré označení parních lokomotiv DR...např.01.2207-7 = 01.207.Nějak mi ta pára k počítačům nejde.To jen na vysvětlenou.
Zrovna tak požívám staré označení parních lokomotiv DR...např.01.2207-7 = 01.207.Nějak mi ta pára k počítačům nejde.To jen na vysvětlenou.
Rabíne, nevšíml.
Ale zejména u VT (SVT) tyhle smysluplné zkratky vídám zde nejčastěli ....
(No co, u Kryšpínova značení, jakoý i u starého DRG/DR/DB dodnes vím, na čem jsem. Má to jasnou vypovídací schopnost :-))
Ale zejména u VT (SVT) tyhle smysluplné zkratky vídám zde nejčastěli ....
(No co, u Kryšpínova značení, jakoý i u starého DRG/DR/DB dodnes vím, na čem jsem. Má to jasnou vypovídací schopnost :-))
OT ještě k označení: a všimli jste si, že RegioShuttle ČD vystavený na letošních Raildays měl na čele označení "VT 840 001"?
Ten stroj musi byt nepredstavitelne obrovsky! (v porovnani s jinymi diesely, vc. Taigatrommelu)
U nás tohle "hybridní" označení taky stále přežívá, nedávno jsem v nějakých materiálech viděl loko T 740. Podle UIC to sice není, ale žy by to bylo nebezpečné nebo škodlivé, se říct nedá..
Fotka výborná 5*
Vzpomínám, jak mě jako mladistvého šotouše pobouřil článek v časopise Železnice o provozu pračmeláka T 770.001 do Lužce; dnes už to vídím smířlivěji :o)
Fotka výborná 5*
Vzpomínám, jak mě jako mladistvého šotouše pobouřil článek v časopise Železnice o provozu pračmeláka T 770.001 do Lužce; dnes už to vídím smířlivěji :o)
Pro Rabín a Flexo:
Rabín má pravdu. Původní znašení "V", potažmo "E" bylo u DR nahraženo o cca 15 let dříve, než u ČSD a pouze rok po DB. Ale jako naschvál, diesly u DR zašínaly "1" a u DB "2", u elektrik naopak. Tak se to "V" eště nějaký čas neformálně užívalo - a je tomu tak dosud. Nejhezčí příklad je asi "Vindobona", aliaz SVT 175.
Rabín má pravdu. Původní znašení "V", potažmo "E" bylo u DR nahraženo o cca 15 let dříve, než u ČSD a pouze rok po DB. Ale jako naschvál, diesly u DR zašínaly "1" a u DB "2", u elektrik naopak. Tak se to "V" eště nějaký čas neformálně užívalo - a je tomu tak dosud. Nejhezčí příklad je asi "Vindobona", aliaz SVT 175.
Flexo: Tak zcela pochopitelně to nesmysl není. V době NDR se v literatuře (časopisech) i v běžné mluvě na železnici pro rozlišení trakce takové označení používalo (i když trakci vlastně rozlišuje ta první číslice), podobně u elektrických lokomotiv "E 211", "E 242" a pod., zvláště pak v době krátce po zavedení tohoto systému (začátek 70. let). Jo, zvyk je železná košile :)
Pane Drahoši, Trainmaniaku,
Ta relativita nepominula. To jsem takhle už po vojně, cca 1982 - 3, zašel v Leipzigu na Hbr, zda tam neuvidím nějakou starou tramvaj - E 04, E 44,, a ouha, reaktivivaná 01 5 8mazut na osobáku .... Holt náhoda je blbec.
A jinak, Mišáku, až vyvěsíš zářijovou Schoeneweid, tak dej p. Drahošovi vědět. Tam mi zase dali za to, že jsem na točně "musel přežít Ragulina" dali "ochutnat" onu krasavici E 18 ...
A Pro Správu cesty? Račte se poučit, jak má trať vypadat...
Ta relativita nepominula. To jsem takhle už po vojně, cca 1982 - 3, zašel v Leipzigu na Hbr, zda tam neuvidím nějakou starou tramvaj - E 04, E 44,, a ouha, reaktivivaná 01 5 8mazut na osobáku .... Holt náhoda je blbec.
A jinak, Mišáku, až vyvěsíš zářijovou Schoeneweid, tak dej p. Drahošovi vědět. Tam mi zase dali za to, že jsem na točně "musel přežít Ragulina" dali "ochutnat" onu krasavici E 18 ...
A Pro Správu cesty? Račte se poučit, jak má trať vypadat...
Označní V 132 je pochopitelně nesmysl.
25.09.2011 (22:54)
A co kdyby jsi místo toho, že jen bezduše a suše konstatuješ nesmysl, poradil, jaké označení smysl má?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko