..: Fotogalerie - detaily fotografie V 132.490 :..
 

V 132.490


V 132.490Informace o fotografii:
 - Místo focení: Eberswalde
 - Datum: 27.4.1979
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 3593x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
27.09.2011 (8:33)  
Drahoš Švestka: podle fotografií v literatuře (první vydání Diesellok-Archiv, Transpress snad v roce 1970) existoval Ragulin s tabulkami V 300.001. Mojí domněnkou však je, že tato lokomotiva se nestala majetkem DR a že se jednalo o předváděcí stroj výrobce vystavený na lipském a možná i jiném veletrhu.
26.09.2011 (22:37)  
Ano,to označení není soudobé...používám ho ze zvyku...nebo snad lépe řečeno z jakési piety.Skončilo o pár let dřív,než u DR začaly jezdit Raguliny....ale mě se líbilo,když elektriky se jmenovaly např.E 242...nebo Sergej byl V 120.Bylo to hezčí,než to pozdější "computerové" značení.
Zrovna tak požívám staré označení parních lokomotiv DR...např.01.2207-7 = 01.207.Nějak mi ta pára k počítačům nejde.To jen na vysvětlenou.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
26.09.2011 (13:39)  
Rabíne, nevšíml.

Ale zejména u VT (SVT) tyhle smysluplné zkratky vídám zde nejčastěli ....

(No co, u Kryšpínova značení, jakoý i u starého DRG/DR/DB dodnes vím, na čem jsem. Má to jasnou vypovídací schopnost :-))
26.09.2011 (13:07)  
OT ještě k označení: a všimli jste si, že RegioShuttle ČD vystavený na letošních Raildays měl na čele označení "VT 840 001"?
26.09.2011 (13:05)  
Ten stroj musi byt nepredstavitelne obrovsky! (v porovnani s jinymi diesely, vc. Taigatrommelu)
26.09.2011 (13:00)  
U nás tohle "hybridní" označení taky stále přežívá, nedávno jsem v nějakých materiálech viděl loko T 740. Podle UIC to sice není, ale žy by to bylo nebezpečné nebo škodlivé, se říct nedá..

Fotka výborná 5*

Vzpomínám, jak mě jako mladistvého šotouše pobouřil článek v časopise Železnice o provozu pračmeláka T 770.001 do Lužce; dnes už to vídím smířlivěji :o)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
26.09.2011 (12:28)  
Pro Rabín a Flexo:

Rabín má pravdu. Původní znašení "V", potažmo "E" bylo u DR nahraženo o cca 15 let dříve, než u ČSD a pouze rok po DB. Ale jako naschvál, diesly u DR zašínaly "1" a u DB "2", u elektrik naopak. Tak se to "V" eště nějaký čas neformálně užívalo - a je tomu tak dosud. Nejhezčí příklad je asi "Vindobona", aliaz SVT 175.
26.09.2011 (12:04)  
Flexo: Tak zcela pochopitelně to nesmysl není. V době NDR se v literatuře (časopisech) i v běžné mluvě na železnici pro rozlišení trakce takové označení používalo (i když trakci vlastně rozlišuje ta první číslice), podobně u elektrických lokomotiv "E 211", "E 242" a pod., zvláště pak v době krátce po zavedení tohoto systému (začátek 70. let). Jo, zvyk je železná košile :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
26.09.2011 (12:03)  
Pane Drahoši, Trainmaniaku,

Ta relativita nepominula. To jsem takhle už po vojně, cca 1982 - 3, zašel v Leipzigu na Hbr, zda tam neuvidím nějakou starou tramvaj - E 04, E 44,, a ouha, reaktivivaná 01 5 8mazut na osobáku .... Holt náhoda je blbec.

A jinak, Mišáku, až vyvěsíš zářijovou Schoeneweid, tak dej p. Drahošovi vědět. Tam mi zase dali za to, že jsem na točně "musel přežít Ragulina" dali "ochutnat" onu krasavici E 18 ...

A Pro Správu cesty? Račte se poučit, jak má trať vypadat...
registrovaný uživatel Flexo 
Počet komentářů uživatele54 »fotek 0
25.09.2011 (22:45)  
Označní V 132 je pochopitelně nesmysl.
25.09.2011 (22:54)  


A co kdyby jsi místo toho, že jen bezduše a suše konstatuješ nesmysl, poradil, jaké označení smysl má?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko