..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.020-6 :..
 

754.020-6


754.020-6Informace o fotografii:
 - Místo focení: České Velenice
 - Datum: 9.5.1992
 - Autor: Ladislav Budín 
 - Pozn.: Ex.270 "Vindobona"
 - Zobrazeno: 10175x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
30.07.2014 (13:59)  
M 474 003: Nevím co měla ta poznámka o tom, že Š 1000 a 120 je prakticky shodné auto, přesně dokazovat či vyvracet, ale zaprvé to není pravda (skelet měl pár nosníků obdobně řešených, motory a převodovky byly podobné a obojí bylo pořád vzadu, až do roku 1983 se vzdáleně podobala i přední náprava, ale tím to tak hasne) a zadruhé je důležitý ten rok 1964 a připomenutí, jak v té době vypadaly malé automobily ve světě. A kolik jich v té době například mělo hliníkové motory. Víte, že licenci na tlakové lití aluminia od Škodovky koupil například Renault?
30.07.2014 (13:54)  
Na téma řady 810, doporučuji přečíst tenhle rozhovor. Možná někteří změníte názor

http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/jan-satava-moderni-vozidla-jsou-pro-lokalky-draha-1103844
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
30.07.2014 (13:43)  
ad M 474

Já vím, co M 474 měly tahat . a je mi to líto.
30.07.2014 (12:59)  
To je zase debata. Většina z vás žije v jiném světě. Pokud by se nevyrobilo 810 tak by se jezdilo v M131 až do úplného rozpadnutí, možná by dostaly nový motor, nejlépe z nějaké lodě. M240 se jaksi nepovedl. Unifikace součástkové základny byla v té době naprostou nutností, na nic nebyly náhradní díly a vozidlo třeba několik měsíců stálo, než se díly sehnaly, a v té době se z něj braly díly pro jiná vozidla, která na tom nebyla tak zle. MB1000 až Š120 bylo koncepčně shodné auto, akorát se měnily drobné detaily a vyrábělo se od roku 1964 do roku 1987, v podstatě se měnil vnější tvar karosérie a přestěhoval se chladič. Podmínky pro výrobu čehokoli nebyly dobré, byly problematické dodavatelsko-odběratelské vztahy. Třeba výrobce elektroniky chtěl integrované obvody, dodavatel mu řekl, jo dostaneš 500 integrovaných obvodů, ale musíš odebrat 1500 elektronek, no a pak to vypadalo tak, že integrované obvody šly do vojenské techniky a elektronky do techniky pro domácnost. Dneska je to naopak, co by někteří nadšenci za elektronky dali.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
30.07.2014 (11:59)  
Souhlasím s Nickonem. A Š 120 L (široká) mne 1988 dovezla do Lillehammeru i zpět. Je rychlost zařezení na hájveji jí moc nešla - líná. Šukafon = korektní popis.
30.07.2014 (10:59)  
Jj, asi by nevznikla bez vaší pohrdlivé poznámky :)

Tipuju, že za tu vytrhanou doppelgleis spíš může vylidněné pohraničí po 2. světové válce a následný vznik železné opony, než úroveň československého průmyslu.

Tu obhajobu jsem docela vážně myslel. Nějak si z té doby nevybavuju srovnatelné nízkokapacitní a především nízkonákladové dvounápravové vozidlo s výrazně lepšími parametry. Ano, 810 mohla dostat pohodlnější sedačky a trochu lépe pérovat, ale to je vina spíš objednatele a správce dopravní cesty, než výrobce. Jinak svou primární roli, tzn. udržet co nejefektivnější provoz na lokálkách, splnila skvěle.
30.07.2014 (10:59)  
Panove tady je videt mentalita ceskeho naroda.dve skupiny,kazda haji svoje ale najit aspon v necem spolecnou rec je nadlidsky vykon.pravda je snad nekde uprostred ale to by musel kazdy priznat ze ten druhy ma v necem pravdu coz vidim za nemozne.preji krasny den a snimek hodnotim za 5*
30.07.2014 (10:39)  
No zajímavá diskuse od FJB... :-) Praha byla "provinční" město, ale po ztrátě Slezska celkem nabyla na významu. Co tak asi bylo v Rakousku srovnatelného - Lvov? Krakov? Ljubljana? Možná zbytek Slezska...

Tu obhajobu 810 jste nemyslel vážně, že? Unifikace součástkové základny s autobusem asi není úplně nejzásadnější parametr železničních vozidel, narozdíl od chodových vlastnostní a užitné hodnoty...

Ale ukazuje se, že Škoda 1000 MB a zbraně pořád na ten Doppelgleis za Sigmuntsherberg nestačil. :-)
30.07.2014 (10:11)  
Astartoth: Zbraně byly k smíchu? A kterým konkrétně se lidi nejvíc smáli? Pistoli ČZ 75/85, samopalu vz. 61 nebo vz. 58? To by je smích asi brzy přešel, všechno to byly kvalitní, spolehlivé palné zbraně světových parametrů, používané a vyráběné dodnes.
bartik09: Šukafon byl ve své době moderní a progresivní vozidlo pro krátké vzdálenosti. Že byl pak zneužíván i k jiným účelům a ponecháván v provozu bez rekonstrukce i dlouho po skončení plánované životnosti, už není vina ani jeho, ani jeho konstruktérů. Ano, vybrat si ze všech poválečných českých aut právě Škodu 120 jako negativní příklad je určitě jednoduché. Jenže ona tu vznikala i jiná auta - třeba Škoda 1000 MB byla vozem světových parametrů, v mnoha ohledech na naprosté špičce. Tatra ještě v 70. letech konstruovala a vyráběla auta, která budila pozitivní rozruch na autosalonech. A třeba Škoda Felicia či 130 RS jsou taky výrobky neumětelů?
30.07.2014 (10:05)  
Tak a jsme od Windobony u politiky, ale ono všechno se vším souvisí. Zase je nutné hledat podmínky za kterých co vzniklo.


810: Kdo měl v té době ve světě dvounápravový vůz s hydromechanickým přenosem výkonu maximálně unifikovaný s ve stejné době vyráběným autobusem? Nikdo. Ten kdo by ho byl schopen vyrobit, ho nepotřeboval, protože tratě na kterých by ho uplatnil, buď nikdy neměl, nebo je dávno zrušil.

Rakušáci a podobní se sem jezdili příšerně ožrat a nažrat za tak směšný peníz, o kterém se jim v domovině ani nesnilo, taky tady mohli řvát a dělat bordel, tehdejší SNB si na ně nedovolila, a obsluhující personál se před nimi plazil po břiše, to doma taky neměli.

Dvoukolejka, Vídeň byla původně hlavní město Praha provinční, tak kvalitní spojení bylo potřeba, spojení s Berlínem mělo ovšem přednost, trať se Praze vyhnula, vede přes Starou Boleslav.

Klaus může za všechno co se od listopadu 89 nepovedlo a jeho kamarád Tomáš Ježek, který tvrdil, že jsme malá země a že si nemůžeme dovolit udržovat 2 dopravní cesty.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko