Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
752.035-6 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Jeseník - GPS: 50°13'40.019"N, 17°11'38.209"E » - Datum: 10.7.1990 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z negativu - Zobrazeno: 6243x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nátěry původně určoval výrobce, a v případě ČKD neznám jediný ošklivý nátěr. Pak přišly Sergeje a všechno muselo podle nich, pod záminkou obtížného obnovování nátěru s linkami. Korunu tomu dodal výstražný pruh. S takovýmhle služebním vozem jezdily i osobní vlaky i když tenhle by musel mít přípojné vozy pro motorové vozy, i takovéhle kombinace jezdily. Ovšem 10.7. mohl mít i normální vozy.
kilian: zlatá slova! 100% souhlas. Pro mě jsou všechny ty "výtvarné" kreace na lokomotivách vizualizací (zviditelněním) bordelu, který na ČSD/ČD panoval a do jisté míry i panuje. Naopak sjednocení nátěru chápu jako snahu se z tohoto bordelu i vizuálně vymanit.
ad odlišné nátěry: Možná "seknu do živého",ale nemyslím že zrovna jistá anarchie která se rozpoutala v první polovině 90 let okolo nátěrů a s jejímiž následky se dráha potýká dodnes ,je to pravé ořechové...Já vím,fandům železnice se to líbí,nakonec i ze strany čet to byl právě hlavní podnět k takovémuto "odlišování" od jiných dep ,ale s vyjímkou právě brněnských kluků ,kde se podařilo díky panu ing.Bojanovskému prosadit toto již před r.89,si nemyslím že by to bylo něco,s čím by se mohla železnice chlubit (lidová tvořivost,někdy docela kýčovité a esteticky zcela odpudivé schémata). Samozřejmě je to věc názoru a úhlu pohledu,to je i současný stav ohledně "unifikace" stylem Najbrt,ale myslím že by dopravce měl mít svůj vozový park (nátěry) sjednocený a esteticky trochu na úrovni.
25.06.2011 (23:06)
25.06.2011 (22:36)
Těch výjimek z unifiku bylo víc,určitě to nezáleželo ne velkém bratru,snad si někdo nemyslí že Rusové nařizovali,jaké barevné schéma má být v každé zemi...těm to bylo úplně ukradený.To byl výsledek "práce" několika ehm...nechutně snaživých jednotlivců (dnes bych to nazval mnohem jadrnějším výrazem)stejně jako v současnosti...Spíše to záleželo na tom, jak šikovný byl přednosta té které provozní jednotky a dokázal prosadit svoje myšlenky...Mašiny odlišné od unifiku bylo kromě Brna možno vidět např.i v Plzni.Projekty vznikaly přímo v depech,žádné studio Najbrt apod.
Existovalo pár výjimek, např. brněnská 754.023
A taky záleželo, jak zrovna velký bratr pracoval
A taky záleželo, jak zrovna velký bratr pracoval
25.06.2011 (18:59)
Dalo by se to tedy chápat tak, že do roku 1989 existovalo jen těch pár skoro stejných unifik nátěrů a všechny ostatní vznikly až po revoluci?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko