..: Fotogalerie - detaily fotografie 741.510-2 :..
 

741.510-2


741.510-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Pardubice-Opočínek - Valy u Přelouče
 - Datum: 15.8.2018
 - Autor: Baldas 
 - Zobrazeno: 2143x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
Počet komentářů uživatele74 »fotek 0
28.08.2018 (16:04)  
Děkuji za pěknou fotku doplněnou zajímavým popisem. Zajímám se o přepravy chemických produktů a Unipetrol Doprava patří mezi mé oblíbené dopravce. Mimo jiné i proto, že jejich korporátní nátěr byl povedený a pro stroje atraktivní.
28.08.2018 (21:20)  


Díky, snažil jsem se s popisem nezacházet příliš do detailů, aby toho nebylo moc na čtení. Možná zase příště u jiné fotky...
28.08.2018 (16:02)  
Takže neviditelná ruka trhu a zpřístupnění tratí komukoli nám hlavně přinesla jízdy motorových lokomotiv pod drátama. Za minulého režimu musely pod drátama povinně jezdit Sergeje, aby i obyvatelstvo kolem elektrifikovaných tratí si neustále uvědomovalo, jaké skvělé lokomotivy nám Sovětský Svaz dodal, a jak nás má rád.
registrovaný uživatel IM 
Počet komentářů uživatele35 »fotek 0
27.08.2018 (21:53)  
Badlas: díky za koment! pro nás z řad laiků velmi zajímavé informace. Foto pěkná.
28.08.2018 (21:12)  


Rádo se stalo. Snažil jsem se doplnit aspoň nějaké zajímavé informace, aby nešlo jen o holou fotku.
27.08.2018 (19:16)  
Hezká fotka i dobrý popis!
28.08.2018 (21:10)  


Díky :)
27.08.2018 (12:08)  
Společnost Unipetrol Doprava s.r.o. byl jeden z prvních soukromých dopravců na českém území, který začal s vozbou svých vlastních vlaků. Realizují převážně transfery poloproduktů mezi rafineriemi u nás a export ropných produktů. Po prodeji Unipetrolu společnosti PKN Orlen nabyla vozba synergických přeprav do Polska. Zásobují také sklady pohonných hmot, přepravují sypké hnojiva a objevovali se také na relacích uhlí.

Základem lokomotivního parku dopravce byly převážně lokomotivy řady 740 posbírané z chemických závodů. Často se na tratích objevili i firemní „čmeláci“, či jiné lokomotivy od dalších soukromých subjektů. V Roce 2004 firma zakoupila deset modernizovaných brejlovců řady 753.7 a v roce 2008 také dvě „uhelky“ řady 121.

Staré vlečkové lokomotivy řady 740 byly u Unipetrolu různě modernizovány, na „caterpillary"; 744.7, 724.6, 724.7 a také na stroje 741.5, kterým naopak zůstal původní motor ČKD o výkonu 883kW.

Vzhledem k nepotřebnosti velkého množství lokomotiv na vlečkových provozech a naopak nutné potřebě přepravovat produkty levně po koridorech bylo vybráno šest lokomotiv řady 740 a ty byly poslány do českotřebovské firmy CZLOKO na modernizaci. Nejdůležitějšími prvky modernizace bylo zvýšení maximální rychlosti na 90km/h, snížení zadního představku pro lepší výhled strojvedoucího, modernizace elektrické skříně, osazení lokomotivy elektricky ovládanými brzdiči, termoregulačními ventily, vlakovým zabezpečovačem MIREL, nebo třeba ochranou proti „uvaření" motoru.


„Zlaté léta provozu“ 2011 - 2015 zažily lokomotivy v těžkém nasazení. Mnohdy i ve čtyřech na jednom vlaku jezdily denní obraty 900 kilometrů. V roce 2015 si dopravce kvůli neudržitelnému stavu provozuschopnosti strojů konečně pronajal moderní lokomotivy Traxx, později také lokomotivy Vectron. V roce 2017 si dopravce zakoupil další modernizované brejlovce (753.6) a také Vectrony (383), díky kterým je dnes řada 741.5 a 740 téměř uklizena z hlavních tratí. Dnes se na tratích objevují spíše sporadicky a to převážně na přetazích mezi chemickými závody Litvínov - Kralupy, Kralupy - Neratovice, či Pardubice - Kolín.

Na snímku „buldok“ 741 510-2 uhání po trati 010 s vyrovnávkou prázdných kotlů ze Střelic do Kralup nad Vltavou.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko