Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
741.510-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Pardubice-Opočínek - Valy u Přelouče - Datum: 15.8.2018 - Autor: Baldas - Zobrazeno: 2143x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Děkuji za pěknou fotku doplněnou zajímavým popisem. Zajímám se o přepravy chemických produktů a Unipetrol Doprava patří mezi mé oblíbené dopravce. Mimo jiné i proto, že jejich korporátní nátěr byl povedený a pro stroje atraktivní.
Takže neviditelná ruka trhu a zpřístupnění tratí komukoli nám hlavně přinesla jízdy motorových lokomotiv pod drátama. Za minulého režimu musely pod drátama povinně jezdit Sergeje, aby i obyvatelstvo kolem elektrifikovaných tratí si neustále uvědomovalo, jaké skvělé lokomotivy nám Sovětský Svaz dodal, a jak nás má rád.
27.08.2018 (19:16)
Společnost Unipetrol Doprava s.r.o. byl jeden z prvních soukromých dopravců na českém území, který začal s vozbou svých vlastních vlaků. Realizují převážně transfery poloproduktů mezi rafineriemi u nás a export ropných produktů. Po prodeji Unipetrolu společnosti PKN Orlen nabyla vozba synergických přeprav do Polska. Zásobují také sklady pohonných hmot, přepravují sypké hnojiva a objevovali se také na relacích uhlí.
Základem lokomotivního parku dopravce byly převážně lokomotivy řady 740 posbírané z chemických závodů. Často se na tratích objevili i firemní „čmeláci“, či jiné lokomotivy od dalších soukromých subjektů. V Roce 2004 firma zakoupila deset modernizovaných brejlovců řady 753.7 a v roce 2008 také dvě „uhelky“ řady 121.
Staré vlečkové lokomotivy řady 740 byly u Unipetrolu různě modernizovány, na „caterpillary"; 744.7, 724.6, 724.7 a také na stroje 741.5, kterým naopak zůstal původní motor ČKD o výkonu 883kW.
Vzhledem k nepotřebnosti velkého množství lokomotiv na vlečkových provozech a naopak nutné potřebě přepravovat produkty levně po koridorech bylo vybráno šest lokomotiv řady 740 a ty byly poslány do českotřebovské firmy CZLOKO na modernizaci. Nejdůležitějšími prvky modernizace bylo zvýšení maximální rychlosti na 90km/h, snížení zadního představku pro lepší výhled strojvedoucího, modernizace elektrické skříně, osazení lokomotivy elektricky ovládanými brzdiči, termoregulačními ventily, vlakovým zabezpečovačem MIREL, nebo třeba ochranou proti „uvaření" motoru.
„Zlaté léta provozu“ 2011 - 2015 zažily lokomotivy v těžkém nasazení. Mnohdy i ve čtyřech na jednom vlaku jezdily denní obraty 900 kilometrů. V roce 2015 si dopravce kvůli neudržitelnému stavu provozuschopnosti strojů konečně pronajal moderní lokomotivy Traxx, později také lokomotivy Vectron. V roce 2017 si dopravce zakoupil další modernizované brejlovce (753.6) a také Vectrony (383), díky kterým je dnes řada 741.5 a 740 téměř uklizena z hlavních tratí. Dnes se na tratích objevují spíše sporadicky a to převážně na přetazích mezi chemickými závody Litvínov - Kralupy, Kralupy - Neratovice, či Pardubice - Kolín.
Na snímku „buldok“ 741 510-2 uhání po trati 010 s vyrovnávkou prázdných kotlů ze Střelic do Kralup nad Vltavou.
Základem lokomotivního parku dopravce byly převážně lokomotivy řady 740 posbírané z chemických závodů. Často se na tratích objevili i firemní „čmeláci“, či jiné lokomotivy od dalších soukromých subjektů. V Roce 2004 firma zakoupila deset modernizovaných brejlovců řady 753.7 a v roce 2008 také dvě „uhelky“ řady 121.
Staré vlečkové lokomotivy řady 740 byly u Unipetrolu různě modernizovány, na „caterpillary"; 744.7, 724.6, 724.7 a také na stroje 741.5, kterým naopak zůstal původní motor ČKD o výkonu 883kW.
Vzhledem k nepotřebnosti velkého množství lokomotiv na vlečkových provozech a naopak nutné potřebě přepravovat produkty levně po koridorech bylo vybráno šest lokomotiv řady 740 a ty byly poslány do českotřebovské firmy CZLOKO na modernizaci. Nejdůležitějšími prvky modernizace bylo zvýšení maximální rychlosti na 90km/h, snížení zadního představku pro lepší výhled strojvedoucího, modernizace elektrické skříně, osazení lokomotivy elektricky ovládanými brzdiči, termoregulačními ventily, vlakovým zabezpečovačem MIREL, nebo třeba ochranou proti „uvaření" motoru.
„Zlaté léta provozu“ 2011 - 2015 zažily lokomotivy v těžkém nasazení. Mnohdy i ve čtyřech na jednom vlaku jezdily denní obraty 900 kilometrů. V roce 2015 si dopravce kvůli neudržitelnému stavu provozuschopnosti strojů konečně pronajal moderní lokomotivy Traxx, později také lokomotivy Vectron. V roce 2017 si dopravce zakoupil další modernizované brejlovce (753.6) a také Vectrony (383), díky kterým je dnes řada 741.5 a 740 téměř uklizena z hlavních tratí. Dnes se na tratích objevují spíše sporadicky a to převážně na přetazích mezi chemickými závody Litvínov - Kralupy, Kralupy - Neratovice, či Pardubice - Kolín.
Na snímku „buldok“ 741 510-2 uhání po trati 010 s vyrovnávkou prázdných kotlů ze Střelic do Kralup nad Vltavou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko