..: Fotogalerie - detaily fotografie 731.057-6 :..
 

731.057-6


731.057-6Informace o fotografii:
 - Úsek: Odb. Lučební - Nová Ves u Kolína
 - Datum: 19.5.2017
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Pozn.: přetah jednotky CAF Civity ze
soustruhu z Nymburka
 - Zobrazeno: 2687x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
25.05.2017 (13:54)  
Já si nic do žádného análu nezapisuji, ani to nepotřebuji... Zrovna 731 není úplně řada, kterou bych nějak výrazněji sledoval, takže jsem se splést mohl a tímto beru zpět.
25.05.2017 (13:48)  
Tak si oprav zápisy v análech, před třemi týdny jsem ji tam viděl šoupat tem hrací vlak pro děti, nebo co to bylo. Proto jsem o ní psal. Fotka může být večer...
25.05.2017 (13:36)  
Chary: Tím "docela dlouho" myslím minimálně rok, aspoň tak dlouho jsem o ní neslyšel, že by někde jezdila.

Na ten Týn by se asi zase dalo jet na výjimku, ale kdo by to pořád řešil. Přijde mi, že zrovna nasazení v Budějovicích je trochu nešťastné, tím spíš, že tam mají ty 743 (které se jim podařilo v některých případech úspěšně odrovnat), které jsou lehčí a mají EDB též. Ve prospěch 731 hraje snad jen ten lepší výhled a asi i nižší spotřeba, ačkoliv 743 má už z výroby taky menší volnoběžné otáčky než 742 právě kvůli úspoře paliva. Když tak ale někdo rozhodl, co s tím naděláme.
25.05.2017 (13:19)  
Martine Chýle, čemu říkáš "docela dlouho"?
25.05.2017 (13:06)  
Martin Chýle: no jo, máš pravdu, úsek Temelín-Týn je pro 731 "nedostupný".

731 v Ostravě je relativně novodobá záležitost, od roku 2008. Přešla tam, mimo jiné, i většina těch někdejších chebských.
25.05.2017 (12:45)  
Keprt: U té Moravy a Slezska jsem napsal to "spíše" záměrně, nechtěl jsem tím vyloučit, že by v Čechách nebyly, ale nejvíc jich právě jezdilo v lokalitách jako je Olomouc, Ostrava a Brno. Kolik fotek a informací z jejich provozu třeba v Poličce nebo Chebu je, že...

A s tou přechodností jsem to myslel právě v souvislosti se začínajícím nasazením na jihu, na lokálkách typu Týna nebo Netolic kvůli tomu jezdily 709 nebo 743, i loňská jízda 749 byla jen na výjimku, pravidelně to tam nesmí.
25.05.2017 (12:40)  
ve Středočeském kraji ne úplně obvyklého favorita. Kolikpak jich ještě žije?

Zrovna do Kolína bylo dodáno 13 favoritů z výroby, dodnes zde vydržely ty zmíněné. Žijí všechny.

A žijou ještě nějaké 729?

Jasně, ale jak jezdí na vlečkách, tak nejsou moc vidět.

Domovem ale podle dostupných pramenů není ve středních Čechách ani jedna.

Jsou SOKV Ústí nad Labem, které se rozprostírá od Chebu po Kolín :-)

731 byly dlouho typické spíš pro Moravu a Slezsko, do Čech se dostaly víc až po zrušení řady 730

Do Čech byly z výroby dodány: 731.009-014 LD česká Třebová (Polička), 015-020 a 046-050 do LD Cheb, 027-032 a 056-062 LD Nymburk/Kolín. Tedy asi třetina kusů.

nemají přechodnost na některé lokálky a omezuje to jejich využití.

Tratí, kde je 16 t na nápravu, několik skutečně existuje, ale žy by to nějak omezovalo provoz řady 731, se říct nedá.
25.05.2017 (11:03)  
NIcKON, Chary: Ano, tyhle čtyři jsou trvale provozované v Nymburce a Kolíně. Hlavně jsou tedy určené na zálohy, ale jak už bylo napsáno, jezdí občas i na manipulácích po okolí. 017 už docela dlouho v Nymburce není, odvezla se do Ústí a ani nevím, že by vůbec poslední dobou jezdila.

Pravda je, že 731 byly dlouho typické spíš pro Moravu a Slezsko, do Čech se dostaly víc až po zrušení řady 730 (ty dvě skomírající v Děčíně nepočítám) a některých 742. Nevím přesně jak jsou na tom proti 742 v otázce spotřeby, ale minimálně na některé výkony jsou 742 zbytečně silné a navíc je z nich blbě vidět. I to byl důvod, proč se začaly později předávat i do Čech, takže dneska jezdí v tom Kolíně, Děčíně, Chomutově, Havlíčkově Brodě a nejnověji i na jihu, kde se zase zamýšlí s nimi nahradit 742/743. Myslím že tam předali zatím 4 kusy, z toho dvě jsou v Táboře na Mn do Branic a další v ČB s určením na zálohu, Včelnou a tohle ježdění kolem komína. Je ale asi ještě příliš brzo hodnotit, jestli je to dobrá náhrada. Problémem pro změnu je, že jsou těžší než 742/3, takže nemají přechodnost na některé lokálky a omezuje to jejich využití. Jsem docela zvědav, jak se na jihu osvědčí.
25.05.2017 (8:23)  
Domovem ale podle dostupných pramenů není ve středních Čechách ani jedna.
24.05.2017 (22:15)  
No né uplně obvyklého... V Kolíně si vybavuju čtyři čísla, 010, 056, 057 a 058 (všechny v původním nátěru), v Nymburce mám někde zdokumentované ještě minimálně 017 (najbrt).

Ty kolínský pravidelně obsluhujou TPCA, erőmű, šoupáky do KH, i do Peček občas zabloudí na mimořádné vlaky z/do ZZN, i když turnusovaná je tam 742.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko