..: Fotogalerie - detaily fotografie 705.921-5 :..
 

705.921-5


705.921-5Informace o fotografii:
 - Místo focení: Černovice u Tábora
 - Datum: 31.7.1996
 - Autor: Žíža  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Mn 88351
 - Zobrazeno: 4433x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
15.03.2015 (18:25)  
Myslím, že s (gp) nejste ve sporu. Všichni víme, proč se úzkokolejky stavěly. (gp) chtěl (nepochybně :-) říci, že a) úzký rozchod byl od počátku provozní komplikací a b) lokální tratě, stavěné tou dobou (tedy už v krajích s malou ekonomickou aktivitou, řídce osídlených, bez velkých sídel), zápasily o svou existenci už od počátku, bez ohledu na svůj rozchod.
15.03.2015 (17:45)  
"úzkokolejky mají namále od té doby, co vymysleli, že položí úzké koleje."

Tak úzkokolejky hlavně vznikaly proto, že byly co se týče stavby levnější, takže se přikláním k názoru, co zde již padl, že buď úzká, nebo nic. A být to normálněrozchodná železnice, tak nejspíš by žádné JHMD nikdy neexistovalo a trať by dávno zmizela se zrušením dopravy od ČD. Takže ta dřívější volba úzkého rozchodu do budoucna trati pomohla a snad i pomůže, po ČR funkčních úzkokolejek mnoho není, takže je to jistá forma technické památky a snad nebudeme tak hloupí, že jí necháme zmizet ve šrotu. Provoz v sezoně by se snad při nejhorším uživí, kdyby došlo ke zrušení objednávky pravidelné dopravy od kraje. Defakto na Novou Bystřici mimo sezonu jezdí jeden pár osobních vlaků a budu upřimný, jak jsem se z NB vracel vlakem, tak na pravidelné dojíždění to určitě není a ač to nerad říkám, tak autobus tu dopadá ve srovnání s vlakem lépe. Nicméně sezonní provoz tu má rozhodně potenciál a mnohkdy kraje dotují daleko méně vytížené sezonní spoje.

No a teď negativa úzkých a to je omezený vozový park a náhradní díly, což bych řekl v případě JHMD nehrozí, ale dosloužení tuším že poslední 705 na osoblažce by byl docela problém, zvlášť při tom, že už není z čeho moc kuchat. Dalším negativem je nákladní doprava, přeci jen zde přibývá práce navíc, ale na druhou stranu se podívejme, jak to s nákladní dopravou vypadá na jiných tratích, je dost normálněrozchodných lokálek, kde prakticky již vymizela.
15.03.2015 (15:57)  
Pan GP bude historik, že? Kdyby to úzká nebyls, tak dám krk zs to, že bybtu nebyla již dávno...
15.03.2015 (11:27)  
Naši předkové měli na vybranou, buď úzké koleje nebo nic.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
14.03.2015 (21:37)  
M. P.: úzkokolejky mají namále od té doby, co vymysleli, že položí úzké koleje. Je to místní dráha, takže aby se jezdilo, musejí si místní říct, že se jezdit bude a dát tomu nějaký sádlo. Zaplatit si jednou za rok šotovlak není způsob, jak dráhu udržet naživu (a to si teda nejsem jist, zda by významnější část oplakávačů udělala).
14.03.2015 (18:59)  
Od desíti k pěti to tam jde od té doby, co byl odejit pan Šatava...
14.03.2015 (11:41)  
Pěkné video.

Tak to je docela smutné, jsem si myslel, že nákladní doprava je tam čilá. Možná za můj omyl mohly právě tyhle fotojízdy, kde člověk sem tam viděl fotky slušných nákladů a ve skutečnosti to s pravidelným provozem nemělo nic společného.

Jak se tak dívám, tak s těmi úzkými to jde od desíti k pěti. JHMD má namále, osoblažka má namále... A zrovna JHMD úzkokolejek by byla škoda, co jsem tam byl, tak obsazenosti vlaků docela slušná (nevím, zda je tomu tak celoročně) a trať i nádraží pěkně udržované. Takže abych ještě rychle projel trať do Obrataně, kdo ví, jak to nakonec všechno dopadne.
14.03.2015 (7:47)  
marpit: bohužel je to tak... Řekl bych, že to nabralo rychlý spád s koncem smíšených vlaků. Teď pokud náklad v celé trase, tak maximálně nějaká fotojízda, jako byla tato v roce 2012 ke 115 letům Bystřičky http://goo.gl/uwk6bT
14.03.2015 (0:15)  
Krásná momentka časů nevratných.
13.03.2015 (21:44)  
Tak to je fakt paráda, to jen tak někdo nemá. Gratuluju, škoda, že ani v následujících letech jezdící smíšeňák se nedal vyfotit s pěknou černovickou stanicí:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko