..: Fotogalerie - detaily fotografie 475.1142 + 475.179 :..
 

475.1142 + 475.179


475.1142 + 475.179Informace o fotografii:
 - Místo focení: Louny
 - Datum: 6.10.1984
 - Autor: PaMir 
 - Zobrazeno: 9467x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
14.03.2013 (12:10)  
Barvy Barvičky:

Ono není úplně snadné transponovat všechny (odstíny) barvy druhdy definované do platbých ČSN, nebo RAL.

Příklad - švestková modř - a teď si představte, kolik odstínů modři na takové švestce je! :-)
Nebo Kaisergelb (barva fasád) - kdysi jasně definovaný odstín žluti - přepis do norem nenalezen (a že jsem to hledal dlouho a pilně a vícejazyčně)

Další potíž je v tom, že některé barvy, tak jak byly vyrobeny, byly a jsou nestálé = odstín se s věkem mění (viz např. oranžová na vozech pro EC ze Zličína - to je přímo "línání".
14.03.2013 (8:47)  
>Vikititor
Zrovna tenhle barevný odstín, použitý v té době na 1142 byl dost hnusný. Byla to hráškově zelená. Fotka ho naštěstí zkreslila k lepšímu.
14.03.2013 (7:19)  
Díky pánové - nějak jsem to tušil a Přerovské Ďáblíky znám. (jenom z vyprávění a článků :-/ ).

Jsem rád, že nejsem tak úplně mimo mísu. Je to ale škoda, ona ta temná zelná Šlechetné fakt sluší.

Když si vezmu Albatrose z Vrůtek, ten také nemá originál modrou a ani červená není původní. A jak mu to sluší - dle mého je to hezčí než z výroby. Zase ale na druhou stranu u takových exponátů bysme měli zachovávat úůvodní nátěry.

Takže ještě jednou díky az osvěření. Víc takových fotek :-)
13.03.2013 (23:17)  
vikititor: Někde jsem viděl její vylepšenou sesřičku z Přerova 476 - ty byly červené.
Řada 476.0 byla navržena jako sdružená tříválcová, podle nátěru se jim říkalo "Rudý ďábel". Byly vyrobeny r.1949 v počtu 3 kusů. Kotel byl shodné konstrukce jako u 475.1. Později byly všechny tři stroje přestavěny na dvojčité. Někdo to třeba rozvede a podá lépe, nasazení ve výtopně Přerov bylo do zač.70.let (476.002 zrušena po nehodě v Nedakonicích v r.1968). Čtvrtá lokomotiva s názvem Drug byl dar J.V.Stalinovi (poté jako SŽD 18-01) - povídání o ní je v prvním čísle Světa železnice z r. 2002.
13.03.2013 (19:12)  
zelená 1142 bývala svého času Přerovská, jojo, pamatuju

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=500149.jpg&stranka=1
13.03.2013 (15:26)  
Tak v tomhle nátěru jsem je ještě neviděl. Zajímavé.
13.03.2013 (15:02)  
stoupa (12:24): doplňuji - poslední dodaná šlechtična byla 475.1147 (na sklonku života jezdila v Plzni). Lokomotivy dodané do KLDR měly údajně přidělená čísla 475.1148-1172.
Pavel Randák: těch rojení kolem Lužné bylo víc - v září 1983 také vlak Praha - Lužná 477.043+475.179 (šlechtična tehdy snad ještě modrá; obě modré mašinky vezly mnoho klatovských Bam-ů) a Lužná - Kolešovice 434.2186+422.025.
13.03.2013 (13:59)  
Pěkné parní rojení v Lužné bylo také v září 1981: Vlak Praha Smíchov - Lužná vedený 475.1142 a 477.043 a k tomu v Lužné 354.1217. Mám to doma na eastmacoloru, ale nemám dost dobrý scanner, abych to zde mohl publikovat.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
13.03.2013 (12:35)  
... podzim 1984
Je to z té akce Louny - Rakovník? Po pár letech téměř klidu velikánská parní rojení (ano, 2x 475.1, 1x 387.0 a ještě něco ..), předvěst pestrého muzejního života v Lužné?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
13.03.2013 (12:24)  
pro vikititor - barvy, byrvičky:

Všechny páry ČSD - barva černá, vybrané kovové části směly být v barvě leštěného kovu.

Šlechtična - černá. Možnost (později) červená kola. (Srovnej s předpisem DR - červený rám i kola - jiný odstín)Poslední dodaný kus v provozu ČSD 475.1142 byl pro účely zahraničního obchodu opatřen (z výroby, předpokládám) zeleným nátěrem. Modrá 475.179 - byla poměrně krátce a šlo o "lidovou tvořivost". Depo Děčín, které ji zachránilo a pečuje o ni, jí vrátilo nátěr černý, ale ještě 2002 (?) měla slušivé nepředpisové "modré kolečko" na dýmničních dveřích.

Barevná schemata (z výroby) 387.0, 475.0, 486, 498. 0 i 1, 477.0 a 464.2 se odlišovala, avšak zpravidla při první velké dílenské opravě dostaly stroje černou barvu - dle schematu ČSD. Obnovení barevných nátěrů se dělo v režii Dep až na přelou 60. a 70. let (zpravidla jen kusy), s vyjímkou 387.0 - upravena ve Velenicích již jako muzejní stroj a obdobně 498.106 v roce 1978. (Barevná řešení po 1980 nekomentuji).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko