..: Fotogalerie - detaily fotografie 971.038-5 + 071.038-4 + 471.014-1 :..
 

971.038-5 + 071.038-4 + 471.014-1


971.038-5 + 071.038-4 + 471.014-1Informace o fotografii:
 - Místo focení: Nymburk město
 - GPS: 50°10'41.331"N, 15°2'14.347"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 1.9.2011
 - Autor: 55p 
 - Pozn.: Os 15865 Poříčany - Nymburk
hl.n., přímé vozy z vlaku
Os 8615 Praha Masarykovo n. -
Pardubice
 - Zobrazeno: 1826x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Málo hodnocení pro Rating uživatelů

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
03.01.2021 (22:22)  
Není to stanice Nymburk město, ale traťový úsek Nbk město - Hořátev. V pozadí nymburský pivovar.
A k provozovaným tam vozidlům: Nasadit na trať, kde od poloviny 60. let jezdily nízkopodlažní elektrické jednotky regionovu či dokonce M152 považuji za zločin na cestujících.
01.01.2021 (23:09)  
Ad přímé vozy Hradec - Pardubice - Praha.
Podle mě patrového Elefanta nepotřebují. Standartně mezi HK a Pa jezdí třívozový Regiopanter a myslím, že kapacitně docela stačí.
Sestava jednotek 5+3 se spojováním v Pardubicích a následnou cestou do Prahy (Svitava, v 7:00 odjezd z Pa) je vyzkoušená. 3vozový Interpanter přijede jako osobák z Kolína (nějak v 6:50, je to docela fofr, ale nezažil jsem, že by to neklaplo), během šestiminutové pauzy se spojí s pěti vozy od Brna a hurá a jedem.
29.12.2020 (21:15)  
Také je škoda, že Škoda neumí spojovat Elefanty a Pantery. Zrovna kolem Prahy by se mi to celkem líbilo - šlo by např. zavěsit Elefant za InterPantera a v Kolíně ho odpojit. V případě modernizace vozového parku na dalších rychlíkových linkách by totéž šlo dělat třeba na R10, kde by regionální jednotka jela do Nymburka přivěšená na rychlíku a dál by jela do Kolína jako S2. Nebo řešit špičkové posily Praha - Pardubice takovým způsobem, že by se RegioPantery jezdící Sp Jaroměř - Pardubice spojovaly s rychlíky Luhačovice - Praha, čímž by vzniklo vskutku rychlé přímé spojení HK a Prahy s cestovní dobou kolem 1 h 25 min.

Neříkám, že to všechno musí být Škoda, ostatně Stadler umí v Trevíru spojovat Kissy a Flirty dokonce různých vlastníků. :-)
29.12.2020 (21:55)  


Ona by to uměla, kdyby to někdo požadoval. Druhá otázka, co mě napadá, zda by použití kompatibilních spřáhel na RP/IP nebylo krokem zpět.

Pak jsme u SW stránky, zase by to někdo musel požadovat... Když se dva sloni nespojí rychle, nemohl by se rychle spojit s panterem. Byla by potřeba změna SW v ešusu (nebo adekvátně kompatibilní, ale pomalý SW v panterovi). Stejně by to nebyl žádný med, muselo by se to schválit u DÚ a dokud nebudou přehrané všechny jednotky (což nejde za den ani týden), nesměly by se některé s některými spojovat.

Neodhadnu, zda by byl rozdíl přínosů a nákladů kladný...


Nakonec prostě skončíme u šroubovky, žluté a červené hadice, protože §1, §5, §8 i §10.

-----

Podobně můžeme diskutovat třeba o možnostech plnohodnotného spojení railjet + 380.
Pro milovníky scifi třeba railjet + 380 + 471, která by se v Pardubicích odpojila :-))
29.12.2020 (20:28)  
Antony: Všiml sis, že fotka je stará 9 a čtvrt roku? :-) Ale už v té době jsem věděl, že bude mít cenu, až za tři měsíce elefanty na Sadskou jezdit nebudou.

Dneska se vozy z různých jednotek dávají dohromady jen výjimečně. Rekonstrukce interiéru (vč. dosazení zásuvek, USB nabíječek, wifi aj.) už probíhá, několik takových jednotek již jezdí.
Viz: https://www.zdopravy.cz/nejvetsi-smlouva-v-historicd-za-21-miliard-budou-jezdit-ve-strednich-cechach-35280/

Elefanty je potřeba doplnit, o tom žádná. Jen by mě zajímalo, v kterých jiných krajích by byly smyslupně využité stejnosměrné patrové jednotky?
29.12.2020 (18:41)  
A to se budou Poříčany za pár předělávat znovu kvůli zaústění VRT Běchovice - Poříčany :) Nepočítám, že by se v rámci stávající výluky cokoliv pro to připravovalo, ono to asi ani není moc technicky možné, VRT je ve fázi studie.
29.12.2020 (18:29)  
metys: No zrovna teda Poříčany v oblouku jsou.
Vůbec ty Poříčany jsou na houby, dva roky zpátky v celé stanici výluky pro stavbu peronů, dneska tam jsou výluky kvůli rekonstrukci koridoru. Ne, nešlo to udělat najednou, jsme v ČR a ministr dopravy nespí, aby bylo líp.
Celkově by mi v Poříčanech přišlo lepší mít zastávku na zhlaví a teď při reko tam dodělat šturc na osobák od Sadské, akorát by na to asi nevyšly pozemky.


Elefanty nejsou ideální na pravidelný spojování v provozu (nepočítám při obratu mezi dvěma vlaky), protože se pak nahazují jednotky a trvá to.
V Nymburce to nevadí, když je pobyt kvůli skupině, ale Poříčany nejsou ten případ.
29.12.2020 (16:25)  
pekna ostuda jak je to zplacane. elefanty by vzhledem k tomu jak dlouho jezdi a jak jsou uz znicene zaslouzily revitalizaci a novy interier i novy nater a sjednoceni vsech kusu do stejneho nateru. idealne pak do strednich cech objednat nove vetsi vlaky v mnozstvi dostacujici na kompletni provoz co pojmou vic lidi a vejdou se na nastupiste a elefanty pak presunout do jinych kraju.


je to prvni vlak kde bych s revitalizaci souhlasil a oni misto toho vyhazuji penize do oprav starych kupe vagonu ktere by spis bylo lepsi vyhodit nebo prodat do albanie, ukrajiny nebo severni koreje atd..
29.12.2020 (16:12)  
Pro Pana Navrátila:

Je asi fakt, že systém rozpojování a spojování jednotek v Poříčanech by asi ani dnes nebyl ten nejlepší. Spíš by to chtělo něco menšího elektrického (například dvoj vozový panter) pro ty pendly mezi Poř a Nbk.

K tomu rozpojování... dnes už to takový problém nebývá. Ke spojování a rozpojování jednotek při obratech za bežného provozu dochází v Praze dost často. Jediný problematický případ je při spojení (případně rozpojení) v oblouku.

A k té unifikaci...? to je zas nějaký výstřel do tmy? :D Co se spřáhel týká tak jsou dva druhy, které jsou k sobě kompatibilní a při spojení někdy akorát dojde k restartu systému.
29.12.2020 (16:11)  
Tak já bych to zas nedramatizoval, v naprosté většině případů se jednotky spojily.
Akorát to holt trvalo několik minut, navíc pomalý vjezd od Kolína... Přestup z 814 je rychlejší, odpadla jízda křížem přes zhlaví.
Naopak dopravci spojování a rozpojování vyhovovalo, ušetřila se tím jednotka.

Čas taky odvál přímé vlaky přes Kolín na Pardubice. Namísto toho pak dva elefanty (určené pro Pardubický kraj) jezdily putovní výstavku přes Bezpráví a do Lichkova.
29.12.2020 (16:01)  
JB: To je krásně vidět, jak se povedlo vyrobit unifikovanou řadu vozidel :)
Trochu zarážející na tom je, že ani po letech se nepovedlo rozdíly doladit, přitom hardware by měl být velmi podobný.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko