Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
971.038-5 + 071.038-4 + 471.014-1 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Nymburk město - GPS: 50°10'41.331"N, 15°2'14.347"E » - Datum: 1.9.2011 - Autor: 55p - Pozn.: Os 15865 Poříčany - Nymburk hl.n., přímé vozy z vlaku Os 8615 Praha Masarykovo n. - Pardubice - Zobrazeno: 1826x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 5- Málo hodnocení pro Rating uživatelů | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
03.01.2021 (22:22)
Není to stanice Nymburk město, ale traťový úsek Nbk město - Hořátev. V pozadí nymburský pivovar.
A k provozovaným tam vozidlům: Nasadit na trať, kde od poloviny 60. let jezdily nízkopodlažní elektrické jednotky regionovu či dokonce M152 považuji za zločin na cestujících.
A k provozovaným tam vozidlům: Nasadit na trať, kde od poloviny 60. let jezdily nízkopodlažní elektrické jednotky regionovu či dokonce M152 považuji za zločin na cestujících.
Ad přímé vozy Hradec - Pardubice - Praha.
Podle mě patrového Elefanta nepotřebují. Standartně mezi HK a Pa jezdí třívozový Regiopanter a myslím, že kapacitně docela stačí.
Sestava jednotek 5+3 se spojováním v Pardubicích a následnou cestou do Prahy (Svitava, v 7:00 odjezd z Pa) je vyzkoušená. 3vozový Interpanter přijede jako osobák z Kolína (nějak v 6:50, je to docela fofr, ale nezažil jsem, že by to neklaplo), během šestiminutové pauzy se spojí s pěti vozy od Brna a hurá a jedem.
Podle mě patrového Elefanta nepotřebují. Standartně mezi HK a Pa jezdí třívozový Regiopanter a myslím, že kapacitně docela stačí.
Sestava jednotek 5+3 se spojováním v Pardubicích a následnou cestou do Prahy (Svitava, v 7:00 odjezd z Pa) je vyzkoušená. 3vozový Interpanter přijede jako osobák z Kolína (nějak v 6:50, je to docela fofr, ale nezažil jsem, že by to neklaplo), během šestiminutové pauzy se spojí s pěti vozy od Brna a hurá a jedem.
Také je škoda, že Škoda neumí spojovat Elefanty a Pantery. Zrovna kolem Prahy by se mi to celkem líbilo - šlo by např. zavěsit Elefant za InterPantera a v Kolíně ho odpojit. V případě modernizace vozového parku na dalších rychlíkových linkách by totéž šlo dělat třeba na R10, kde by regionální jednotka jela do Nymburka přivěšená na rychlíku a dál by jela do Kolína jako S2. Nebo řešit špičkové posily Praha - Pardubice takovým způsobem, že by se RegioPantery jezdící Sp Jaroměř - Pardubice spojovaly s rychlíky Luhačovice - Praha, čímž by vzniklo vskutku rychlé přímé spojení HK a Prahy s cestovní dobou kolem 1 h 25 min.
Neříkám, že to všechno musí být Škoda, ostatně Stadler umí v Trevíru spojovat Kissy a Flirty dokonce různých vlastníků. :-)
Neříkám, že to všechno musí být Škoda, ostatně Stadler umí v Trevíru spojovat Kissy a Flirty dokonce různých vlastníků. :-)
29.12.2020 (21:55)
Ona by to uměla, kdyby to někdo požadoval. Druhá otázka, co mě napadá, zda by použití kompatibilních spřáhel na RP/IP nebylo krokem zpět.
Pak jsme u SW stránky, zase by to někdo musel požadovat... Když se dva sloni nespojí rychle, nemohl by se rychle spojit s panterem. Byla by potřeba změna SW v ešusu (nebo adekvátně kompatibilní, ale pomalý SW v panterovi). Stejně by to nebyl žádný med, muselo by se to schválit u DÚ a dokud nebudou přehrané všechny jednotky (což nejde za den ani týden), nesměly by se některé s některými spojovat.
Neodhadnu, zda by byl rozdíl přínosů a nákladů kladný...
Nakonec prostě skončíme u šroubovky, žluté a červené hadice, protože §1, §5, §8 i §10.
-----
Podobně můžeme diskutovat třeba o možnostech plnohodnotného spojení railjet + 380.
Pro milovníky scifi třeba railjet + 380 + 471, která by se v Pardubicích odpojila :-))
Pak jsme u SW stránky, zase by to někdo musel požadovat... Když se dva sloni nespojí rychle, nemohl by se rychle spojit s panterem. Byla by potřeba změna SW v ešusu (nebo adekvátně kompatibilní, ale pomalý SW v panterovi). Stejně by to nebyl žádný med, muselo by se to schválit u DÚ a dokud nebudou přehrané všechny jednotky (což nejde za den ani týden), nesměly by se některé s některými spojovat.
Neodhadnu, zda by byl rozdíl přínosů a nákladů kladný...
Nakonec prostě skončíme u šroubovky, žluté a červené hadice, protože §1, §5, §8 i §10.
-----
Podobně můžeme diskutovat třeba o možnostech plnohodnotného spojení railjet + 380.
Pro milovníky scifi třeba railjet + 380 + 471, která by se v Pardubicích odpojila :-))
Antony: Všiml sis, že fotka je stará 9 a čtvrt roku? :-) Ale už v té době jsem věděl, že bude mít cenu, až za tři měsíce elefanty na Sadskou jezdit nebudou.
Dneska se vozy z různých jednotek dávají dohromady jen výjimečně. Rekonstrukce interiéru (vč. dosazení zásuvek, USB nabíječek, wifi aj.) už probíhá, několik takových jednotek již jezdí.
Viz: https://www.zdopravy.cz/nejvetsi-smlouva-v-historicd-za-21-miliard-budou-jezdit-ve-strednich-cechach-35280/
Elefanty je potřeba doplnit, o tom žádná. Jen by mě zajímalo, v kterých jiných krajích by byly smyslupně využité stejnosměrné patrové jednotky?
Dneska se vozy z různých jednotek dávají dohromady jen výjimečně. Rekonstrukce interiéru (vč. dosazení zásuvek, USB nabíječek, wifi aj.) už probíhá, několik takových jednotek již jezdí.
Viz: https://www.zdopravy.cz/nejvetsi-smlouva-v-historicd-za-21-miliard-budou-jezdit-ve-strednich-cechach-35280/
Elefanty je potřeba doplnit, o tom žádná. Jen by mě zajímalo, v kterých jiných krajích by byly smyslupně využité stejnosměrné patrové jednotky?
29.12.2020 (18:41)
A to se budou Poříčany za pár předělávat znovu kvůli zaústění VRT Běchovice - Poříčany :) Nepočítám, že by se v rámci stávající výluky cokoliv pro to připravovalo, ono to asi ani není moc technicky možné, VRT je ve fázi studie.
metys: No zrovna teda Poříčany v oblouku jsou.
Vůbec ty Poříčany jsou na houby, dva roky zpátky v celé stanici výluky pro stavbu peronů, dneska tam jsou výluky kvůli rekonstrukci koridoru. Ne, nešlo to udělat najednou, jsme v ČR a ministr dopravy nespí, aby bylo líp.
Celkově by mi v Poříčanech přišlo lepší mít zastávku na zhlaví a teď při reko tam dodělat šturc na osobák od Sadské, akorát by na to asi nevyšly pozemky.
Elefanty nejsou ideální na pravidelný spojování v provozu (nepočítám při obratu mezi dvěma vlaky), protože se pak nahazují jednotky a trvá to.
V Nymburce to nevadí, když je pobyt kvůli skupině, ale Poříčany nejsou ten případ.
Vůbec ty Poříčany jsou na houby, dva roky zpátky v celé stanici výluky pro stavbu peronů, dneska tam jsou výluky kvůli rekonstrukci koridoru. Ne, nešlo to udělat najednou, jsme v ČR a ministr dopravy nespí, aby bylo líp.
Celkově by mi v Poříčanech přišlo lepší mít zastávku na zhlaví a teď při reko tam dodělat šturc na osobák od Sadské, akorát by na to asi nevyšly pozemky.
Elefanty nejsou ideální na pravidelný spojování v provozu (nepočítám při obratu mezi dvěma vlaky), protože se pak nahazují jednotky a trvá to.
V Nymburce to nevadí, když je pobyt kvůli skupině, ale Poříčany nejsou ten případ.
pekna ostuda jak je to zplacane. elefanty by vzhledem k tomu jak dlouho jezdi a jak jsou uz znicene zaslouzily revitalizaci a novy interier i novy nater a sjednoceni vsech kusu do stejneho nateru. idealne pak do strednich cech objednat nove vetsi vlaky v mnozstvi dostacujici na kompletni provoz co pojmou vic lidi a vejdou se na nastupiste a elefanty pak presunout do jinych kraju.
je to prvni vlak kde bych s revitalizaci souhlasil a oni misto toho vyhazuji penize do oprav starych kupe vagonu ktere by spis bylo lepsi vyhodit nebo prodat do albanie, ukrajiny nebo severni koreje atd..
je to prvni vlak kde bych s revitalizaci souhlasil a oni misto toho vyhazuji penize do oprav starych kupe vagonu ktere by spis bylo lepsi vyhodit nebo prodat do albanie, ukrajiny nebo severni koreje atd..
Pro Pana Navrátila:
Je asi fakt, že systém rozpojování a spojování jednotek v Poříčanech by asi ani dnes nebyl ten nejlepší. Spíš by to chtělo něco menšího elektrického (například dvoj vozový panter) pro ty pendly mezi Poř a Nbk.
K tomu rozpojování... dnes už to takový problém nebývá. Ke spojování a rozpojování jednotek při obratech za bežného provozu dochází v Praze dost často. Jediný problematický případ je při spojení (případně rozpojení) v oblouku.
A k té unifikaci...? to je zas nějaký výstřel do tmy? :D Co se spřáhel týká tak jsou dva druhy, které jsou k sobě kompatibilní a při spojení někdy akorát dojde k restartu systému.
Je asi fakt, že systém rozpojování a spojování jednotek v Poříčanech by asi ani dnes nebyl ten nejlepší. Spíš by to chtělo něco menšího elektrického (například dvoj vozový panter) pro ty pendly mezi Poř a Nbk.
K tomu rozpojování... dnes už to takový problém nebývá. Ke spojování a rozpojování jednotek při obratech za bežného provozu dochází v Praze dost často. Jediný problematický případ je při spojení (případně rozpojení) v oblouku.
A k té unifikaci...? to je zas nějaký výstřel do tmy? :D Co se spřáhel týká tak jsou dva druhy, které jsou k sobě kompatibilní a při spojení někdy akorát dojde k restartu systému.
Tak já bych to zas nedramatizoval, v naprosté většině případů se jednotky spojily.
Akorát to holt trvalo několik minut, navíc pomalý vjezd od Kolína... Přestup z 814 je rychlejší, odpadla jízda křížem přes zhlaví.
Naopak dopravci spojování a rozpojování vyhovovalo, ušetřila se tím jednotka.
Čas taky odvál přímé vlaky přes Kolín na Pardubice. Namísto toho pak dva elefanty (určené pro Pardubický kraj) jezdily putovní výstavku přes Bezpráví a do Lichkova.
Akorát to holt trvalo několik minut, navíc pomalý vjezd od Kolína... Přestup z 814 je rychlejší, odpadla jízda křížem přes zhlaví.
Naopak dopravci spojování a rozpojování vyhovovalo, ušetřila se tím jednotka.
Čas taky odvál přímé vlaky přes Kolín na Pardubice. Namísto toho pak dva elefanty (určené pro Pardubický kraj) jezdily putovní výstavku přes Bezpráví a do Lichkova.
29.12.2020 (16:01)
JB: To je krásně vidět, jak se povedlo vyrobit unifikovanou řadu vozidel :)
Trochu zarážející na tom je, že ani po letech se nepovedlo rozdíly doladit, přitom hardware by měl být velmi podobný.
Trochu zarážející na tom je, že ani po letech se nepovedlo rozdíly doladit, přitom hardware by měl být velmi podobný.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko