..: Fotogalerie - detaily fotografie 460.071-4 :..
 

460.071-4


460.071-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Doloplazy - Pivín
 - GPS: 49°22'33.272"N, 17°10'20.6"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 4.6.2011
 - Autor: David Maier  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Os 3811
 - Zobrazeno: 2872x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
11.07.2011 (0:12)  
Chary: Kdyby k těm reko 053 udělali i lepší podvozek (v případě tenhle nějak lépe zrekonstruovali), mohly by sloužit zase až 20 let, protože ty vagóny po rekonsrukci jsou moc pěkný a praktický. Nemá to elefantové sedačky, ale pěkné měkký a dobře tvarovaný a stolky a opěrátka taky dobrý. Má to pěkný vaku WC, osvětlení se dá regulovat u každé čtyřky zvlášť, má to pěkný nástupní dveře, zatahovací rolety, prostě super vagón. V tomhle případě byla rekonstrikce zcela potřebná a moc povedená.
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
10.07.2011 (23:59)  
Tak jasně že jsou 460 morálně zastaralé, protože na první pohled nemají čím zaujmout na rozdíl od ešusů, ale na druhou stranu na nich není nic špatného (uvažujeme li dobrý stav). Mají pohodlné sezení (pohodlnější než ešusy každopádně), mají výšku stolků a opěrátek tak, že aby to člověk využil, nemusí se násilně mačkat dolů. V sedačce se dá klidně opřít, okno se dá otevřít, barevně interiér jde taky dohromady a hnědočervená koženka navíc vzhledově dobře ladí s najbrtí modří. Intenzita osvětlení se také nedá regulovat, ale pořád to není tak intenzivní a deprimující jako u ešusu. Zkrátka a dobře je tam útulně. Jo, něco jiného je, že jsou okna zapařená, že se nástupní dveře zaseknou, že je linoleum vlivem dlouhodobého provozu prošlapané, sedačky pořezané od zmetků, strop počmáraný, tím mám na mysli fyzické opotřebení, to je samozřejmě špatný. Pokud se dobře provádí údržba a hlavní opravy, tak je to pořád přijatelný a pěkný vozidlo. Ono když se o ešusy nebude starat jak se má, taky budou brzo hnusný.

Edit:
Ty sedačky s najbrtí modří myslím samozřejmě při pohledu z venčí, uvnitř se nepozná jaký nátěr to má.

Ono jak se člověk v tom vlaku bude cítit a jak se mu bude líbit záleží na spoustě faktorů a myšlenka "vlak je starý", tam nechci a "vlak je nový", ten chci udělá taky hodně. Vzpomínám, když se u nás na Ústecku objevil 460 069/070 po rekonstrukci. 1. s LED světlama, 1., neno 2. s bílomodrým nátěrem, ty polopantografy udělají na modernějším vzhledu dost, uvnitř všechno jak nový, nablýskaný, ještě to bylo cítit tím novým linem, nebo barvou, nebo čím a to byly reakce: "týjo novej panťák!" :-)
10.07.2011 (23:08)  
Jenomže věk není jediné hledisko pro rozhodování. Proč se asi 853/2 katrovaly na 854.0/854.2, ale 850/1 se vyřazujou?

Mimochodem, důvod pro rekonstrukce 053 je stejný jako pro zachování 151 - momentálně je není čím nahradit ;-)

Zato u 460/560 se asi čeká, že budou nahrazeny 471/671.
10.07.2011 (23:00)  
Jak píše Chary, životnost vlaku a auta je rozdílná. Problém je ale v tom, že 460 jsou dávno za zenitem a cestující je často považují za jedno z nejhumusnějších vozidel (v Ostravě určitě). Ten banán je na dnešní dobu taky zastaralý, ale jeho výkon na současné tratě bohatě dostačuje. Fírovi asi nenabídne pohodlí jako 380, ale pokud jsou za ní řazeny moderní vozy jako Xmz nebo Xee z MOVA a Trnavy, tak je to cestujícím celkem fuk. Pokud se ale někomu zdá, že komfort 460 je na vyšší úrovni, není problém je odkoupit a pustit se s nimi do konkurenčního boje :-)))

Jasně, že dokud není čím nahrazovat, do šrotu nepůjdou... ale díky ROPům a jiným aktivitám, které teď u ČD probíhají plus díky soutěžím na provoz drážní dopravy bude brzy náhrada nutná a jedno tornádo zůstane na památku a šotojízdy a ostatní projdou rekonsturkcí přes vysokou pec. Ono totiž nejde jen o technický stav, ale i o to, že to vozidlo je MORÁLNĚ ZASTARALÉ.

Stejný osud potká ešusy (minimálně ty první z 90. let) v letech 2030-40 :-)

PS: Překopávat tornáda na nízkopodlažní, to by musela být pořádná ekonomická šílenost. Kor, kdyby to nevydrželo dýl než 15 let....
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
10.07.2011 (22:56)  
Chary: já bych ešusy samozřejmě nevyřazoval a 460 proto, že je jím podle papíru 34 let taky ne. Vyřazoval bych proto, že technický stav vozidla už by neumožnil další provoz z bezpečnostního hlediska, nebo že by nedokázal plnit svou funkci z ohledem na funkčnost vybavení. (Například ze sedaček by trčely péra, byly propadané, zničená okna, rozlámané stoly a podobně) a jejich výměna a oprava (případně modernizace) už by vzhledem k celkovému stáří a technickému stavu neměla smysl.
Docela hodně mě překvapilo, že přípojné vozy 053 skoro o 10 let starší než panťák a vzhledem a stavem ineteriéru připomínajcí přesně ten mnou popsaný stav na vyřazení, se modernizují. A po modernizaci jsou celkem pěkné a pohodlné.
10.07.2011 (21:10)  
Uvažují zdejší diskutéři takovou drobnost jako je předpokládaná (účetní či morálně-užitná) životnost dané věci? Jaká se předpokládá životnost u auta, autobusu a lokomotivy?

A co se týče vyřazování, vyřazuje se. Vyřazuje. Pomalu, ale vyřazuje. Ne zrovna 151 nebo 460. Abych mohl vyřadit, musím mít předtím čím nahradit. Jinak bych taky mohl vyházet všechno do šmelcu a nemít čím jezdit, žejo. A jsou prostě řady, který zatím ještě není čím nahradit. Hliníky přišly a když už je jich dost na to, aby pokryly potřebu, tak se pomalu vyřazujou žáby.

Copak tohle jste do svých úvah o vyřazování 10 let starejch ešusů neráčili zahrnout?
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
10.07.2011 (20:48)  
Samir Lepara: já nesrovnával leta, ale vzhled. Proč už není dávno vyřazená řada 150 a její upravené verze, ta je totiž úplně stejně stará jako ten panťák na fotce? Už by měli pomalu začít vyřazovat první kusy elfů, 10 - 13 let, to už jsou pravěký vozidla.
10.07.2011 (13:36)  
Honza: Jen bych s dovolením připoměl, že v době kdy se vyráběly Favority ve velkém už měly 460 tak 10-15 let provozu za sebou... A koncepce 560/460 je z doby, kdy ve škodě vyráběli první 105ky.

Jinak jo, je to tak, někdo bude spokojen a někdo bude trpět. Ale nevím, proč by měli trpět normální cestující, kteří chtějí moderní a tichý vlak... Pak by se mohlo stát, že příště pojedou autobusem, protože Crossway vs 460 je pro nešoutouše jasná volba... Nebo by měli slinční dopravci raději nasazovat Karosu LC 735?
10.07.2011 (8:55)  
Už jste mohli říct že ať daj doprostřed místo 060 aspoň jeden vůz Beer.To když se dají 460-tky rozpojit!
Ze 460 mi je někdy trochu na nic!A na místo Elfů můžou používat čd push-pully už jsem viděl schéma českého push-pullu nebo udělat 163(najbrt)+071(najbrt)+071(najbrt)+971(najbrt).
I se může udělat to řazení s 714-kou.
přikládám video:http://www.youtube.com/watch?v=KYdp4FDFaeY&feature=share
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
09.07.2011 (23:21)  
Dale Cooper: Zelpage jsem objevil už před 7 lety a do novinek nepíšu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko