Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
210.074-1 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Sezimovo Ústí - Tábor-Čápův Dvůr - GPS: 49°23'15.45"N, 14°41'50.603"E » - Datum: 7.7.2014 - Autor: SimyV - Zobrazeno: 4828x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Zdeněk Štěpánek:
Ta žehlička jezdí na bateriák při posunu ve stanicích. Tzv. na vykládkové koleji bez TV je pár vozů uhlí / dřeva, žehlička na bateriák pro ně dojede a vytáhne to pod TV, kde už bateriák nepotřebuje.
Druhá věc je, že žehlička pod TV s 10 vozy se šine tak 30km/h :)
Ta žehlička jezdí na bateriák při posunu ve stanicích. Tzv. na vykládkové koleji bez TV je pár vozů uhlí / dřeva, žehlička na bateriák pro ně dojede a vytáhne to pod TV, kde už bateriák nepotřebuje.
Druhá věc je, že žehlička pod TV s 10 vozy se šine tak 30km/h :)
27.10.2014 (23:26)
Musí být ta žehla nějak upravená? Přecijen z toho baterkovozu asi nepůjde vysokonapěťový kabel se svorkou, kterou někdo přicvakne na šínu na střeše :-)
Dokážu si představit rozjet mašinu, baterky a jeden-dva lehké vozy.
Myslím, že tady je to mrtvá cesta, jelikož mrtvá váha a náklady na baterky jsou prostě obrovský.
Dokážu si představit rozjet mašinu, baterky a jeden-dva lehké vozy.
Myslím, že tady je to mrtvá cesta, jelikož mrtvá váha a náklady na baterky jsou prostě obrovský.
Já vám to neberu, že když v roce 1988 Bulhar vyrobil bateriový vůz, tak že to bylo na odměnu za zlepšovatelské hnutí. :)
Jen to od té doby asi nikoho jiného nenapadlo, resp. udělat to "správně" tj. bez toho blbýho vagonu a s adekvátní kapacitou baterií by je dražší než tam dát dieselový power pack. Že by tato cesta mohla být technicky vhodnější naznačuje i to, že se to tak dělá u trolejbusů...
Jen to od té doby asi nikoho jiného nenapadlo, resp. udělat to "správně" tj. bez toho blbýho vagonu a s adekvátní kapacitou baterií by je dražší než tam dát dieselový power pack. Že by tato cesta mohla být technicky vhodnější naznačuje i to, že se to tak dělá u trolejbusů...
27.10.2014 (16:19)
M 474 003: Něco jsem nedávno vymýšlel. Vyšlo mi 1200 kg hmotnosti a výkon 300 kW po dobu jedné minuty. Věcičky to byly špičkové od Maxwella.
Víte jaký je průser u baterek? 1000 nabíjecích cyklů než poklesne kapacita. V autě brnkačka - když nabijete a vybijete v průměru 4x za týden. Mám na mysli Teslu s dojezdem 350 km - týdení proběh řekněme 1000 km (50.000 km/rok). 4x52 týdnů je 208 cyklů za rok, takže pět roků baterie vydrží, aniž by nějak zásadně klesla kapacita. (Že ještě Elon Musk žije a nikdo z ropné lobby ho nenechal zastřelit)
Pokud baterky od Tesly strčíme do vlaku, tak je nabijeme a vybijeme nejmíň 2x denně. Teda pokud jich nechceme tahat 4 tuny na motorák. Za rok a půl je po nich... A pořád se bude topit bufíkem.
Víte jaký je průser u baterek? 1000 nabíjecích cyklů než poklesne kapacita. V autě brnkačka - když nabijete a vybijete v průměru 4x za týden. Mám na mysli Teslu s dojezdem 350 km - týdení proběh řekněme 1000 km (50.000 km/rok). 4x52 týdnů je 208 cyklů za rok, takže pět roků baterie vydrží, aniž by nějak zásadně klesla kapacita. (Že ještě Elon Musk žije a nikdo z ropné lobby ho nenechal zastřelit)
Pokud baterky od Tesly strčíme do vlaku, tak je nabijeme a vybijeme nejmíň 2x denně. Teda pokud jich nechceme tahat 4 tuny na motorák. Za rok a půl je po nich... A pořád se bude topit bufíkem.
Pikehead: Uvědomme si ovšem skutečnost, v jakých podmínkách a v jaké době vznikla myšlenka bateriového vozu... Vzniklo jakési průkopnické řešení, které ovšem slušně funguje cca 20 let... Žehličku s agregátem "bulhar" vyvíjel, stavěl a zkoušel celé desetiletí a máme stále jen tu jednu, která je plná much, takže tak nějak jezdí/nejezdí... Osobně, při pozorování, jak to u nás tak vůbec na dráze je (i s ohledem na to, kdo to tam v ČB bastlí), nevěřím v nějaký obrat...
Pikehead
Netvrdím, že baterky ze Sergeje jsou vyjímečně dobrý nápad, tvrdím že ČD Cargo vyjímečně napadlo něco dobrého a to je rozdíl.
Někde na serveru o elektromobilech nebo o přečerpávacích elektrárnách jsem četl, že baterie z elektromobilů, po poklesu kapacity na 80% se budou vykupovat a budou sloužit ve stanicích pro krytí špičkových odběrů. Pokud by k výkupu někdy opravdu došlo, tak zde je pro ně vhodné použití. V akumulátorovém voze je místa dost. Jenomže v téhle zemi se uvažuje naftově.
Netvrdím, že baterky ze Sergeje jsou vyjímečně dobrý nápad, tvrdím že ČD Cargo vyjímečně napadlo něco dobrého a to je rozdíl.
Někde na serveru o elektromobilech nebo o přečerpávacích elektrárnách jsem četl, že baterie z elektromobilů, po poklesu kapacity na 80% se budou vykupovat a budou sloužit ve stanicích pro krytí špičkových odběrů. Pokud by k výkupu někdy opravdu došlo, tak zde je pro ně vhodné použití. V akumulátorovém voze je místa dost. Jenomže v téhle zemi se uvažuje naftově.
Ehm, baterky ze Sergeje nějak zbastlené dohromady v depu do bateriového vozu bych se zdráhal označit slovy "výjímečně dobrý nápad".
Dieslový agregát v žehličce je nápad o řád lepší, jak funkčně, tak z pohledu mrtvé váhy, kterou vozíte sebou.
Dieslový agregát v žehličce je nápad o řád lepší, jak funkčně, tak z pohledu mrtvé váhy, kterou vozíte sebou.
Pokaždé, když je vyjímečně nějaký dobrý nápad, tak se nepodaří. Nafta vítězí, máme jí dost, nekonečné množství neustále prýští ze země a jejím spalováním nevznikají téměř žádné škodlivé zplodiny. Z důvodu úspory příště ten náklad pojede se 742, co na tom, že po cestě obsluhuje třeba jenom jednu nezatrolejovanou vlečku.
Nevěděl by prosím někdo údaje skrze počet, evidenci bateriových vozů? Myslím třeba nějaké datumy - kdy reko ze služebního, čísla vozů, nasazení v provozu, dom.st. zrušení, příp. barevné provedení? Z historie tuším, že byly čtyři - zelený, červený, světle a tmavě modrý. Barvy se taky v průběhu let měnily... Některý byl dokonce z rybáku staršího provedení - bez vyhlídkového okna s dveřmi do zavazadlového prostoru bez okének... Postupně se rušily, až zbyly dva? Tento a pak by mohl ještě existovat druhý, který před časem změnil působiště... Snad Plzeň a Mn směr Stříbro... Ale to už je taky minulost... Ví někdo více? Děkuji.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko