..: Photo Gallery - Photo details 181.030-8 :..
 

181.030-8


181.030-8Informace o fotografii:
 - Section: Pardubice-Svítkov - Pardubice-Opočínek
 - GPS: 50°1'47.623"N, 15°40'28.768"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 19.1.1994
 - By: BBvK  Send mail
 - Comm.: sken z dia
 - Zobrazeno: 6403x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
Number of user's comments3720 »fotek 0
28.01.2014 (16:00)  
pro Lapil:

Někteří ochránci našich soc. vymožeností nechávali v 50. a částečně 60. letech tisknout "mapy pro nepřítele" aby se zmátl a lépe lapil. :-)
28.01.2014 (14:59)  
Copak fotit železnice. Věci šly dokonce tak daleko, že se člověk nemohl tak úplně spolehnout ani na veřejně prodávané mapy. Občas tam chyběl nějaký vojenský prostor. Na Vihorlatu do té míry, že cesta, avizovaná na ukazateli tuším 2,5 hod, vydala na dobře pochodovaných hodin šest. A v NDR, někde kolem Erfurtu, se nám povedlo navštívit tankodrom a stavbu přehrady nebo kýho čerta, a to tím způsobem, že jsme se pokusili projít mapových asi 100 metrů z jedné turistické značky na druhou; vypadaly rovnoběžně, takže možnost, že jsme zakufrovali na bludném kořenu, víceméně vylučuju.
Obojí byl docela průšvih; na Slovensku jsme zatměli a - naštěstí vybaveni - museli přenocovat v lese, a v tom Německu jsme si stopli náklaďák svážející dělnictvo. Nevím, jestli tam byl nějaký kontrašpionážník, rozhodně nás vyložili někde bokem, ukázali směr do nejbližší hospody a víckrát jsme o tom neslyšeli. Vše v 80. letech, žádný hysterický stalinismus.
Že na turistické mapě Oděsy naprosto chyběla jakákoliv zmínka o přístavu veřejné osobní dopravy, to vlastně ani nikoho nepřekvapovalo.
28.01.2014 (13:26)  
stoupa má skoro pravdu byl to dokonce zákon o špionáži platící od 51 do 89 roku. Každý kdo byl na vojně věděl, že kasárna, nádraží, cvičiště atd se nesmí fotit. Ale ono to bylo tak, že se nesmělo fotit nic vojenského a nic strategického, takže železnice ani jakákoli jiná doprava, odnikud, protože by se dalo vysledovat kolik a kam se přepravuje strategických surovin, např. Uranu z českolipska do Ruska apod. Jenom po 60 letech už STB a její udavači z řad PS VB i civilních neměli dost času uhlídat tolik km železnic takže se to tak nebralo. V 50 letech by se pár odsouzení za focení železnice neboli za špionáž asi našlo.
28.01.2014 (15:59)  


Tak to si prosím číslo toho zákona, neboť já takový neznal, naopak jsem měl z časopisu modelář vystřižený článek, kde bylo přesně specifikováno, jak se na železnici fotit smí ... (podotýkám, že před rokem 1989, aby nedošlo k mýlce)
27.01.2014 (23:03)  
sroupa: A co zvláštního bylo v Čiernej? Tam jezdilo ve vagónech na rudu něco lepšího? :)
Registered user stoupa  mail  
Number of user's comments3720 »fotek 0
27.01.2014 (19:00)  
Pro BBvK>
prostě to byl zákaz. Nefotit v Čierne nad Tisou a Vojenské přepravy. Jinak vše z volně přístupných míst povoleno. I nádraží. Protože je velký a nehejbá se.
Registered user (gp) 
Number of user's comments761 »fotek 0
27.01.2014 (11:33)  
BBvK: prej: vagónování sice cvičíme, ale nikam nejezdíme. Na trajleru je to rychlejší a levnější.
Registered user PROST  mail  
Number of user's comments1220 »fotek 0
27.01.2014 (9:53)  
Nevím přesně jak to bylo, ale někde mi vyvstává myšlenka, že to je přesně ten vlak, kvůli kterému se nesměla železnice za bolševika fotit. Co kdyby autor snímek poskytl imperialistům? Parádní vychytávka.
27.01.2014 (11:22)  


A na to jste přišel jak, že se železnice nesměla fotit???
27.01.2014 (8:48)  
Obyčejný transport z VOP z Moravy,ty tanky jsou po nějaké opravě jako nový.Většina tankových pluků a praporů byla dislokovaná v západním a středním vojenském okruhu.V roce 1994 pořád armáda čítala zhruba 160 000 vojáků z povolání a zvs.
26.01.2014 (22:39)  
Balkanskych valek se prece od nas tanky neucastnily (NATO, potazmo UNPROFOR si nemohlo dovolit zadne fiasko s ruskymi vraky).
26.01.2014 (22:16)  
1994 už byla vojna jen roční. Touto dobou jezdilo poměrně dost vojenských transportů souvisejících s válkou v Bosně, ale samozřejmě netuším, jestli konkrétně tento vlak s tím souvisí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko