..: Fotogalerie - detaily fotografie 141.018-2 :..
 

141.018-2


141.018-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Štrba - Važec
 - Datum: 5.4.2015
 - Autor: bazala68  Poslat email autorovi
 - Pozn.: nostalgický Ex 10620
"Vihorlat"
 - Zobrazeno: 5121x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.06.2016 (15:40)  
Pro nezaujate: :-)

Ono prebihani mezi elektrizaci drahy, energetikou a skolstvim bylo pred 50 az 120 lety docela obvykle, dokonce vhodne. Napr. pozdejsi profesor List zacinal u Krizika, presel ke Kolbenovi, ucastnil se elektrizace prazskych spojek i EVC v Hradci a teplaren v Brne, stavby elny Ervenice - az se stal nestorem energetiky a profesorem VS. Obdobne rodina Iblu (otec a synove-dvojcata = zdroj prvotni informace o projektu AEG a KBD) prochazela CKD, elektizaci drahy i skolstvim. Posledni zachvev a "skatulata hejbejte se" byl vstup vojsk 1968. Do te doby byla praxe v oboru (napr. CKD Polovodice) vyhodou a skolstvi z toho profitovalo. Tehdy vyhoda, dnes zavrzenihodny "Insider Trading" ....
15.06.2016 (12:57)  
Tyhle stožáry jsou původní.Nicméně na trati Žilina - Košice jsou i úseky s rekonstrukcí TV a u těch byly použité téměř stejné stožáry s tím rozdílem,že jsou vyšší.Jde např.o úsek Turany - Kraľovany.
Ty vyšší stožáry byly použity i při elektrizaci trati Prešov - Plaveč dokončenou v roce 1997.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.06.2016 (12:52)  
Dekuju vsem za objasneni. Jsem rad, ze jeste nejsem tak skleroticky.... A ze moji kantori se nemylili.
15.06.2016 (10:24)  
Nejsem odborník na trakční vedení, ale tyto sloupy jsou okolo Štrby opravdu hodně dlouho (typ "A" s patkou?). Já je tam pamatuju už v osmdesátých letech. Jesli jsou tam od elektrifikace, to netuším, možná ano. Elektrifikace tam je dílo padesátých let. Výložníky už také koukám něco pamatujou, ale zbytek je po rekonstrukci. N této trati jsou i staré příhradové sloupy a ty si dovolím tvrdit, že budou původní. Navíc rekonstrukce se tu nikdy nedělala, slyšel jsem o nějakých plánech po roce 2015 a tak možné je vše.
15.06.2016 (8:22)  
A jo, máš pravdu, přišlo mi, že vypadaj nějak nově. Asi tam, ale nějaká oprava nebo rekonstrukce byla, protože ty izolátory vypadaj na novej typ.
15.06.2016 (7:51)  
Mirku, podobný, stejný ne.
Ty nový na 220 jsou pravidelně obdelníkový celou výšku, takovej žebřík H, což tady na tý fotce ze Štrby jaksi ne, to je mírný A

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/362/362077.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/363/363659.html
15.06.2016 (7:39)  
No, nechci vrát iluze, ale tohle vybadá na docela nové stožáry, stejný jsou na trati Praha - Benešov, která již prošla modernizací.
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
15.06.2016 (6:42)  
Ano, mj. až do právě skončené modernizace byly v Klánovickém lese.
14.06.2016 (22:21)  
Stořár typu D je plochý stožár s vodorovnými příčkami, který se používal hlavně v počátcích elektrifikace a lze ho vidět na některých úsecích hlavního tahu(Praha-Česká Třebová nebo Žilina-Spišská Nová Ves). Citace z jedné příručky pro železniční modeláře z 80tých let.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
14.06.2016 (18:26)  
Nejsou ty stozary nahodou pozustatek puvodni elektifikace KDB? Nejen casopis, sle i ucitele na SPSE mi tvdili, ze se na Spisi najdou... A tyhle vypadaji typove hodne Nemecky... :-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko