Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
141.018-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Štrba - Važec - Datum: 5.4.2015 - Autor: bazala68 - Pozn.: nostalgický Ex 10620 "Vihorlat" - Zobrazeno: 5121x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Pro nezaujate: :-)
Ono prebihani mezi elektrizaci drahy, energetikou a skolstvim bylo pred 50 az 120 lety docela obvykle, dokonce vhodne. Napr. pozdejsi profesor List zacinal u Krizika, presel ke Kolbenovi, ucastnil se elektrizace prazskych spojek i EVC v Hradci a teplaren v Brne, stavby elny Ervenice - az se stal nestorem energetiky a profesorem VS. Obdobne rodina Iblu (otec a synove-dvojcata = zdroj prvotni informace o projektu AEG a KBD) prochazela CKD, elektizaci drahy i skolstvim. Posledni zachvev a "skatulata hejbejte se" byl vstup vojsk 1968. Do te doby byla praxe v oboru (napr. CKD Polovodice) vyhodou a skolstvi z toho profitovalo. Tehdy vyhoda, dnes zavrzenihodny "Insider Trading" ....
Ono prebihani mezi elektrizaci drahy, energetikou a skolstvim bylo pred 50 az 120 lety docela obvykle, dokonce vhodne. Napr. pozdejsi profesor List zacinal u Krizika, presel ke Kolbenovi, ucastnil se elektrizace prazskych spojek i EVC v Hradci a teplaren v Brne, stavby elny Ervenice - az se stal nestorem energetiky a profesorem VS. Obdobne rodina Iblu (otec a synove-dvojcata = zdroj prvotni informace o projektu AEG a KBD) prochazela CKD, elektizaci drahy i skolstvim. Posledni zachvev a "skatulata hejbejte se" byl vstup vojsk 1968. Do te doby byla praxe v oboru (napr. CKD Polovodice) vyhodou a skolstvi z toho profitovalo. Tehdy vyhoda, dnes zavrzenihodny "Insider Trading" ....
Tyhle stožáry jsou původní.Nicméně na trati Žilina - Košice jsou i úseky s rekonstrukcí TV a u těch byly použité téměř stejné stožáry s tím rozdílem,že jsou vyšší.Jde např.o úsek Turany - Kraľovany.
Ty vyšší stožáry byly použity i při elektrizaci trati Prešov - Plaveč dokončenou v roce 1997.
Ty vyšší stožáry byly použity i při elektrizaci trati Prešov - Plaveč dokončenou v roce 1997.
Dekuju vsem za objasneni. Jsem rad, ze jeste nejsem tak skleroticky.... A ze moji kantori se nemylili.
Nejsem odborník na trakční vedení, ale tyto sloupy jsou okolo Štrby opravdu hodně dlouho (typ "A" s patkou?). Já je tam pamatuju už v osmdesátých letech. Jesli jsou tam od elektrifikace, to netuším, možná ano. Elektrifikace tam je dílo padesátých let. Výložníky už také koukám něco pamatujou, ale zbytek je po rekonstrukci. N této trati jsou i staré příhradové sloupy a ty si dovolím tvrdit, že budou původní. Navíc rekonstrukce se tu nikdy nedělala, slyšel jsem o nějakých plánech po roce 2015 a tak možné je vše.
A jo, máš pravdu, přišlo mi, že vypadaj nějak nově. Asi tam, ale nějaká oprava nebo rekonstrukce byla, protože ty izolátory vypadaj na novej typ.
Mirku, podobný, stejný ne.
Ty nový na 220 jsou pravidelně obdelníkový celou výšku, takovej žebřík H, což tady na tý fotce ze Štrby jaksi ne, to je mírný A
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/362/362077.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/363/363659.html
Ty nový na 220 jsou pravidelně obdelníkový celou výšku, takovej žebřík H, což tady na tý fotce ze Štrby jaksi ne, to je mírný A
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/362/362077.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/363/363659.html
No, nechci vrát iluze, ale tohle vybadá na docela nové stožáry, stejný jsou na trati Praha - Benešov, která již prošla modernizací.
Stořár typu D je plochý stožár s vodorovnými příčkami, který se používal hlavně v počátcích elektrifikace a lze ho vidět na některých úsecích hlavního tahu(Praha-Česká Třebová nebo Žilina-Spišská Nová Ves). Citace z jedné příručky pro železniční modeláře z 80tých let.
Nejsou ty stozary nahodou pozustatek puvodni elektifikace KDB? Nejen casopis, sle i ucitele na SPSE mi tvdili, ze se na Spisi najdou... A tyhle vypadaji typove hodne Nemecky... :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko