..: Fotogalerie - detaily fotografie 122.055-7 :..
 

122.055-7


122.055-7Informace o fotografii:
 - Úsek: Dlouhá Třebová - Parník odbočka
 - Datum: 7.2.2015
 - Autor: Šimon P. 
 - Zobrazeno: 4554x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

29.03.2015 (18:11)  
Díky za rozbor; dělám si závěr, že si opravdu pletu pojmy s dojmy a pokud dnes mašiny tahají "kratší" vlaky, je to dáno stařeckým třasem mých mozkových vln. A samozřejmě tím, že vagónů je opravdu míň.
Jen pro legraci: Most jsem napsal do úseku schválně, aby nedošlo k záměně za trať přes Úpořiny; pro znalce - rodinné vycházky vedly na Kyselku. Někdy do roku 1972, pak jsem se na dlouhá léta ocitl spíš mimo železnici a pořádný vlak viděl jen o prázdninách, většinou na trase z Prahy na Olomouc. A v polovině 90. let jsem se vždycky v úterý někdy mezi desátou jedenáctou noční na Kladně těšil, až z Dubí pojede jakýsi pravidelný náklaďák se dvěma Bardotkami vpředu a tuším i další jednou vzadu. Krajina tam tvoří takový amfiteátr a trať stoupá nějaké tři kilometry po úbočí. Znělo to velkolepě, ale fakt je, že se tam tou dobou pokoušelo spát pěkných pár tisíc lidí, a ti mou vášeň nejspíš nesdíleli.
29.03.2015 (15:23)  
Lapil: taky jsem jako dětský šotouš v 80. letech počítal vagonky na přejezdu v Černošicích, bývalo to kolem 40. Nicméně: vlak na snímku je řazen z nějaké variace na téma Eanos, jeden plně ložený vůz může mít 90 tun. Kdyby jich ve vlaku bylo 20, je to 1800 tun, při 25 2250 t. Norma T4, kam zobrazený vlak patří, pro jednu 12x je při průjezdu od Brandýsa do ČT 1950 tun, při zastavení v Ústí nebo Dlouhé Třebové 1700 tun (podobně Zámrsk - Choceň). Neznám konkrétní podmínky, i kdyby všude projížděl a měl těch 20 vozů, je fajn, zejména na takto zatížené trati, mít dvě loko. K uhlákům v Bílině. Nepochybně se jednalo o trať Bílina – Úpořiny – Ústí, přes Teplice se běžně nejezdilo, je to zbytečně přes kopec. Kolem Bíliny je norma pro 12x při nezasatavení na vjezdu do Trmic 2600 t, jinak 1800 t. Pokud se bavíme o časech ČSD, vozilo se uhlí ve dvou i čtyřnápravových vozech, dvounápravový ložený mohl vážit max. 40 tun, čtyřnápravový Eas 64 t (Wap něco kolem 70), takže ten čtyřiceti vozový vlak klasických ložených uhláků mohl mít něco mezi 1600 a 2560 tun, což tam ta jedna mašina mohla dát. Závěrem - není uhlák jako uhlák, není trať jako trať.

Literatura - napiš do googlu pomůcky GVD :-)
29.03.2015 (15:12)  
Sice je to "pouze" 25 vozů, ale vlak má hmotnost přes 2000 tun. A hnací vozidla 12x musí mít ze Zámrsku na zátěž ložených vozů postrk. V 80.letech na těchto výkonech byly běžně nasazovány stroje 181 a 182, které mají vyšší tažnou sílu. Takže on je rozdíl 25 velkých ložených vozů, a taky je rozdíl 50 malých vozů typů Ztr, Vtr, které v 80 .letech jezdily běžně.
29.03.2015 (10:48)  
Délka vlaků: moje oblíbené téma. Tady jsem napočítal nějakých 20 vozů, možná 25. Ať mi nikdo netvrdí, že někdy v 80. letech by měl takový vlak postrk. Neměnily se nějaké zatěžovací normy nebo něco?
Mou oblíbenou zábavou bylo počítání vagónů. Samozřejmě počet není jediným kritériem, a taky si odpustím rekordy kolem padesáti kousků, ale i naložené uhláky jezdily přinejmenším takhle dlouhé. Vídáno v Bílině (Most - Teplice).
Díky aspoň za tip na literaturu. Pokud možno veřejně přístupnou :-).
29.03.2015 (9:10)  
Na konci měla postrk další 122
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
28.03.2015 (21:59)  
Tohle byly běžné vlaky, ale v roce 1985, když jsem čučel na provoz v O.- Svinově na mostě, dnes to považuji za unikát. A co si to tam veze na chvostu?
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
28.03.2015 (18:35)  
Jojo, přesně tak, Dl. Tř - ... 5.
28.03.2015 (15:37)  
Něco mi říká, že by to měl být úsek Dlouhá Třebová - Odb. Parník odbočka;-).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko